Google ogłasza sześcioletnie partnerstwo z Ford Motor Company. To pierwsze takie współdziałanie dla Google.
Google ogłosiło dzisiaj partnerstwo z Ford Motor Company. Obie amerykańskie firmy będą współpracowały na rzecz rozwoju inteligentnych pojazdów, ale też wyraźnego usprawnienia codziennych czynności wykonywanych w aucie. Firmy określają ten segment jako „connected vehicles” – „podłączone do sieci samochody” mają być efektem prac wspólnego zespołu Forda i Google. W samochodach amerykańskiego pioniera motoryzacji znajdziemy Androida, Asystent Google odpowie na pytania kierowcy, a Mapy Google zaprowadzą do celu.
Nową współpracę ogłoszono na wydarzeniu online dla mediów, które poprowadzili Thomas Kurian, CEO Google Cloud i David McClelland, Ford Vice President, Strategy and Partnerships. Współpraca obu firm obejmie okres 6 lat i rozpocznie się w 2023 roku. Ford wybrał Google Cloud jako swojego preferowanego dostawcę usług chmurowych. Jak wskazuje firma motoryzacyjna, kluczowymi elementami decydującymi o wyborze Google jest status lidera technologicznego w obszarze chmury, AI i ML. Android stanie się sercem pojazdów marek Ford i Lincoln we wszystkich segmentach cenowych. Mają one korzystać z usług Google, co prowadzić ma np. do integracji systemów wyszukiwania głosowego przez Google Assistant, z nawigacją realizowaną przez Google Maps.
Wspólny zespół Google i Forda – Team Upshift umożliwi stworzenie spersonalizowanych doświadczeń konsumenckich i poszerzy zakres możliwości działania w oparciu o dane. W praktyce może to oznaczać bardzo wiele różnych zastosowań rozwiązań od Google w samochodach Forda – nawet już na etapie zakupu. Jak „głęboko” wejdzie Google do samochodów Forda? Może się to zmieniać z czasem – na poziomie użytkownika będzie widoczne głównie jako działający Google Assistant i Google Maps, ale na głębszym poziomie – ma zbierać także dane diagnostyczne, pozwalając tym samym np. na określenie zużycia lub potencjalnych awarii. Do sprzedaży aut może zostać wykorzystany także system oparty na zbieraniu danych. W efekcie kienci będą otrzymywać powiadomienia w czasie rzeczywistym, takie jak przypomnienia o przeglądzie czy oferty dotyczące możliwości wymiany modelu samochodu na nowszy. Ford i Google zastrzegają, że nie będą dzielić się danymi z firmami trzecimi. Google ma także nie wykorzystywać danych na swój użytek.
W miarę jak Ford kontynuuje najbardziej znaczącą transformację w swojej historii dzięki elektryfikacji, łączności i pojazdom autonomicznym, Google i Ford łączą siły, tworząc innowacyjną potęgę, która jest w stanie dostarczyć najlepsze doświadczenie naszym klientom i jednocześnie zmodernizować działalność firmy – powiedział Jim Farley, dyrektor generalny koncernu Ford.
Od pierwszej ruchomej linii montażowej po najnowszą technologię wspomagania kierowcy, Ford wyznaczał tempo innowacji w przemyśle motoryzacyjnym przez ponad 120 lat – powiedział Sundar Pichai, dyrektor generalny Google i Alphabet. – Jesteśmy dumni, że możemy jako partner wdrożyć najlepsze technologie od Google: sztuczną inteligencję, analizę danych, chmurę i platformy obliczeniowe, aby pomóc Fordowi w transformacji biznesu i budowie takich technologii w motoryzacji, które zapewnią ludziom na drodze łączność i bezpieczeństwo.
Podczas wydarzenia podano przykłady zastosowania systemów Google’a w samochodach Forda. Kierowca może pozostawać skupionym na drodze, podczas gdy Asystent Google przeczyta dla niego wiadomości, poinstruowany głosowo np. wyszuka nowy cel podróży czy najbliższą czynną stację benzynową itd. Oczywiście, dzięki Google Play kierowcy będą mieli dostęp do swoich ulubionych aplikacji do odtwarzania muzyki, podcastów, audiobooków i innych. Aplikacje te będą zoptymalizowane i zintegrowane pod kątem korzystania z nich w samochodzie.
https://itreseller.pl/itrnewspamcop-problem/