Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Google ograniczy śledzenie w aplikacjach na Androida

Google ogłosiło, że będzie wprowadzać swoją usługę Privacy Sandbox w całym systemie Android 13 od początku 2023 roku, która będzie obejmowała ograniczenia zdolności aplikacji do śledzenia danych użytkownika dla celów reklamowych.

Usługa Privacy Sandbox stara się zachować dane użytkownika dostępne dla reklamodawców, przy jednoczesnym poszanowaniu prywatności osoby. Usługa była testowana od lutego tego roku, przy czym Google bardzo mocno współpracowało z twórcami aplikacji i specjalistami od marketingu, by wypracować odpowiedni poziom zabezpieczeń dla użytkowników końcowych.

Jak to często bywa z aktualizacjami oprogramowania Android, Sandbox będzie dostępny dla wybranych kilku urządzeń na początku, przed wprowadzeniem do szerszego rynku Android. Deweloperzy aplikacji będą mogli uzyskać dostęp do wstępnych kompilacji, aby przetestować i zapewnić opinie na temat najnowszych funkcji. Zamknięta beta dla SDK runtime będzie również dostępna, która wykluczy aplikacje z korzystania z kodu związanego z reklamą, więc żadne dane marketingowe dla będą dostępne dla aplikacji.

Obecnie aplikacje na Androida korzystają z niejawnych metod śledzenia. Dzięki nowej Privacy Sandbox zastąpią je jednak różne API. Na przykład Attribution Reporting API eliminuje międzystronne identyfikatory użytkowników. Poprzez zastosowanie technik maskowania i ograniczenie ilości danych dostępnych dla raportów. Innym jest Topics API, który umożliwia funkcjonowanie spersonalizowanych reklam opartych na zainteresowaniach bez śledzenia wielu aplikacji używanych przez poszczególne osoby. Jest też Fledge API, który ogranicza udostępnianie identyfikatorów i informacji o użytkowaniu aplikacji, gdy reklamodawcy próbują remarketingu do osób, które wykazały potencjalne zainteresowanie ich produktami, np. gdy zostawią przedmiot w koszyku kasowym.

Te API mają zastąpić identyfikatory reklamowe, które jednoznacznie identyfikują poszczególnych użytkowników i od dawna były podstawą urządzeń z systemem Android.

Privacy Sandbox już spotkał się z pewnym sprzeciwem. Dwie skupione na prywatności firmy internetowe, DuckDuckGo i Brave, mają swoje zastrzeżenia do planów Google.

Pierwszy z nich uważa, że te nowe API nadal będzie śledzić dane użytkownika, tylko pośrednio, a drugi uważa, że usługa rzeczywiście wyrządzi „szkody prywatności w sieci, i pozwoli na dalsze cementowanie kontroli Google nad siecią.”