Google podczas konferencji Google Cloud Next London ‘19 potwierdza, że jest coraz bardziej zaangażowane w rozwój europejskiego biznesu.

Od momentu uruchomienia usługi Google Cloud w Europie w 2012 roku coraz więcej przedsiębiorstw w tym regionie przechodzi cyfrową transformację dzięki rozwiązaniom chmurowym Google. W ciągu ostatniego roku do istniejących regionów Google Cloud w Belgii, Finlandii, Niemczech, Holandii i Wielkiej Brytanii, dołączył nowy region w Zurychu. We wrześniu, przy okazji ogłoszenia partnerstwa z Operatorem Chmury Krajowej, przedstawiony został  także plan utworzenia nowego regionu w Polsce. Ponadto rozszerzone zostały certyfikaty zgodności: dodany został certyfikat  HDS, TISAX, a do rosnącej listy dołączył również raport ISAE 3000 (odnoszący się do zgodności FINMA).

 

Stale rozwijane są partnerskie relacje z kluczowymi klientami  na europejskim rynku, takimi jak Atos, HCL, Claranet, Rackspace, SAP i wiele innych. Te wszystkie działania podejmowane są przy jednoczesnym dbaniu o wysoki poziom zaangażowania na rzecz czystej energii, łącząc całkowite roczne zużycie energii elektrycznej z energią odnawialną.

 

Zaangażowanie we współpracę z klientami to przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa

Od początku obecności w Europie, Google stara się wspierać przedsiębiorstwa w ich cyfrowej transformacji, aby mogły dynamicznie się rozwijać i odnosić sukcesy. Rozwiązania Google Cloud zostały zaprojektowane tak, aby w każdym aspekcie odpowiadały na rygorystyczne wymagania czy preferencje europejskich organizacji w zakresie bezpieczeństwa danych i ich prywatności. Miejsce przechowywania danych, określenie kto ma do nich dostęp oraz zapewnienie właściwej ochrony prywatności i bezpieczeństwa mają kluczowe znaczenie dla oferty Google Cloud.

 

 

Dzięki możliwościom, które oferuje i wprowadza Google, klienci mogą przechowywać dane w regionie europejskim i mieć pewność, że nie są one przenoszone poza Europę. Klienci mogą także uniemożliwić dostęp do swoich danych użytkownikom i administratorom spoza Europy,  zarządzać własnymi kluczami szyfrowania, w tym przechowywać je poza infrastrukturą Google Cloud.

 

Funkcjonalności te odzwierciedlają przekonanie Google, że to klienci powinni mieć najwyższy poziom kontroli nad danymi przechowywanymi w chmurze, a także mieć zapewniony najwyższy poziom bezpieczeństwa. Więcej informacji na ten temat znajduje się na blogu Google, we wpisie dotyczącym bezpieczeństwa, a także we wpisie  „Zrozumienie możliwości w zakresie przechowywania danych, przejrzystości operacyjnej i kontroli danych na platformie Google Cloud„.

 

Współpraca z partnerami

Google współpracuje z partnerami, aby pomóc klientom w ich największych wyzwaniach. Atos ogłosił wprowadzenie nowej oferty “Workplace as a Service”, która ma zapewnić pracownikom optymalne korzystanie z Google Cloud. Google, we współpracy z Deloitte, wprowadza również nowe rozwiązania, aby rozwiązać niektóre z najtrudniejszych problemów, z jakimi borykają się klienci, związane z przechowywaniem danych, dostępem i udostępnianiem oraz optymalizacją wydatków na zamówienia. Deloitte dołącza również do nowego programu akceleracji w chmurze jako dostawcy usług SAP. Na konferencji ogłoszono również rozszerzenie współpracy Google z NetApp..

 

 

Ogłoszenie nowych funkcjonalności i case studies klientów 

Google Next to dla nas także okazja do zaprezentowania nowości i aktualizacji w produktach Google. Aby zwiększać wydajność przedsiębiorstw i stwarzać nowe możliwości, na konferencji zaprezentowano Explainable AI. Jest to nowy produkt, który w prosty sposób wyjaśnia rezultaty wyników uczenia maszynowego. Wprowadzone zostały także nowe funkcje do Asystenta Google i G Suite, które pozwalają na dostęp do kalendarzy, odwoływanie i przekładanie spotkań czy wysyłanie szybkich wiadomości. Asystent Google jest również dostępny dla sal konferencyjnych z oprogramowaniem Hangouts Meet. Dodatkowe aktualizacje pojawiły się także w Dokumentach Google – dzięki wersji beta Smart Compose in Docs czy Neural Grammar GA, tworzenie jakościowych i poprawnych treści w edytorze tekstu jest jeszcze szybsze i prostsze.

Podczas wydarzenia przedstawiono także liczne case studies klientów Google. Vodafone, jeden z kluczowych globalnych operatorów, wybrał Google Cloud do stworzenia real-time data platform – spersonalizowanej platformy danych w czasie rzeczywistym, która dostarcza insightów pozwalających firmie ulepszyć usługi, planowanie sieci (enhance networking planning) i poprawić jakość obsługi klienta. Z kolei handlowy gigant z Wielkie Brytanii, John Lewis wykorzystał GCP do budowy platformy opartej na sztucznej inteligencji, aby pozyskać dokładniejsze insighty o klientach i przeprowadzić segmentację w celu poprawienia jakości obsługi i customer experience.