Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Google pozwane przez brytyjskich wydawców stron internetowych w sprawie strat na reklamach w sieci

Google zostało w środę pozwane przez grupę brytyjskich wydawców witryn internetowych, którzy twierdzą, że amerykańska firma i jej firma-matka, Alphabet, nadużyły swojej dominującej pozycji w reklamie online, pozbawiając ich przychodów.

 

Pozew zbiorowy został złożony w Trybunale Apelacyjnym ds. Konkurencji w imieniu 130 000 firm publikujących około 1,75 miliona stron internetowych i aplikacji w Wielkiej Brytanii, jak podały w oświadczeniu kancelarie Humphries Kerstetter i Geradin Partners.

Google zaprzeczyło treści pozwu w oświadczeniu. „Google konstruktywnie współpracuje z wydawcami w całej Europie – nasze narzędzia reklamowe i wielu naszych konkurentów adtech pomagają milionom stron internetowych i aplikacji w finansowaniu ich treści oraz umożliwiają firmom każdej wielkości skuteczne docieranie do nowych klientów. Usługi te dostosowują się i rozwijają do poziomu partnerstwa z tymi samymi wydawcami. Ten pozew ma charakter spekulacyjny i oportunistyczny”.

Rynek reklamy online został zbadany przez organy regulacyjne w Wielkiej Brytanii, Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych, a grzywna w wysokości 150 milionów euro nałożona na Google przez francuski urząd antymonopolowy została utrzymana na początku tego roku.

Jak podaje Reuters, Toby Starr, partner w Humphries Kerstetter, który prowadzi sprawę, powiedział, że toczy się wiele dochodzeń w sprawie praktyk reklamowych Google’a.

Jednak żadne z tych działań regulacyjnych nie zrekompensuje brytyjskim wydawcom tysięcy stron internetowych i aplikacji mobilnych, którzy stracili miliardy przychodów z reklam z powodu działań Google” – powiedział. – „Jedynym sposobem na wyrównanie tych strat jest pozew zbiorowy w ramach konkurencji”.

Pozew jest równoległy do ​​pozwu UE, który ma zostać złożony w Holandii w przyszłym roku, podały firmy prawnicze. Stwierdziły one ponadto, że analiza ekonomiczna sporządzona na potrzeby roszczenia sugeruje, że działania Google’a mogły zmniejszyć przychody z reklam nawet o 40% w przypadku niektórych firm, a całkowita strata poniesiona przez nie od 2014 r. szacowana jest na nawet 13,6 miliarda funtów (16,33 miliarda dolarów).