Google twierdzi, że wykorzystanie AI jest już powszechne w pracy w USA
Badania zlecone przez Google Workspace i przeprowadzone przez firmę badawczą The Harris Poll wykazały, że 82% uczestników używa narzędzi AI w pracy, a 98% przewiduje, że będzie to miało wpływ na ich branżę w ciągu najbliższych pięciu lat.
Firmy przebadały ponad 1000 pracowników w wieku od 22 do 39 lat z siedzibą w USA, którzy obecnie zajmują lub poszukują stanowisk kierowniczych u swoich pracodawców.
Badanie wykazało, że ponad połowa użytkowników AI regularnie dzieli się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami ze współpracownikami, a 75% z nich sugeruje narzędzia generatywne. Z kolei 88% respondentów stwierdziło, że użyłoby AI, aby rozpocząć zadanie, które wydaje się przytłaczające. Pracownicy używają również AI, aby zwiększyć swoją produktywność i usprawnić komunikację. Na przykład 70% używa jej do tworzenia odpowiedzi e-mailowych lub pokonywania barier językowych.
88% respondentów zgadza się, że AI może pomóc im w poprawieniu pisania. Ponadto 87% respondentów uważa, że sztuczna inteligencja może sprawić, że będą bardziej komfortowo pisać długie e-maile na telefonie, podczas gdy 90% stwierdziło, że czuliby się pewniej, dołączając do spotkań w podróży, gdyby wiedzieli, że AI robi notatki.
Yulie Kwon Kim, wiceprezes ds. produktów w Google Workspace, stwierdziła, że „liderzy nie używają sztucznej inteligencji po prostu jako narzędzia do zwiększania wydajności, ale jako katalizatora wspomagającego rozwój ich kariery”.
Jeśli chodzi o poprawę zdolności zarządzania, 86% uważa, że sztuczna inteligencja może pomóc obecnym liderom stać się lepszymi menedżerami, a 70% jest zainteresowanych wykorzystaniem jej do poprawy swoich umiejętności menedżerskich.