Google wprowadza reklamy do wyszukiwań w ramach AI Overview 

Jak we wtorek poinformował Google, zamierza rozpocząć testowanie reklam i propozycji zakupowych w odpowiedziach generowanych przez sztuczną inteligencję. Okres próbny rozpocznie się w USA kilka dni po powszechnym wprowadzeniu funkcji AI Overview na corocznej konferencji I/O. 

Reklamy będą pojawiać się w sekcji „sponsorowane” w ramach nowej funkcji na podstawie trafności zapytania i informacji, jak zapewnia firma w poście na blogu.

Google ma na celu zwiększenie sprzedaży reklam, głównego źródła przychodów technologicznego giganta, poprzez integrację sztucznej inteligencji ze swoją wyszukiwarką. W pierwszym kwartale zakończonym 31 marca Google odnotował 13% wzrost sprzedaży reklam, osiągając 61,7 miliarda dolarów. Firma oświadczyła, że będzie nadal testować i wdrażać nowe formaty reklam na podstawie opinii uzyskanych od reklamodawców.

W zeszłym tygodniu podczas konferencji I/O firma Alphabet pokazała, w jaki sposób wykorzystuje sztuczną inteligencję w swoich firmach, w tym ulepszony chatbot Gemini i nowe funkcje wyszukiwarki.