Google wprowadza zmiany dla użytkowników i twórców aplikacji w związku z nowym unijnym prawem

Wyznaczone jako „strażnicy” kontrolujący dostęp milionów użytkowników i firm do swoich platform, Google, Amazon, Apple, Microsoft, Meta Platforms i właściciel TikTok ByteDance będą musieli od 7 marca zastosować się do ustawy o rynkach cyfrowych (DMA). 

We wtorek Google przedstawił zmiany w wynikach wyszukiwania i nowe narzędzia dla twórców aplikacji, umożliwiające promowanie ich produktów w aplikacjach innych firm i konkurencyjnych sklepach z aplikacjami. Wszystko po to, by dostosować się do przełomowych unijnych przepisów technologicznych mających na celu ograniczenie władzy Big Tech.

Firma należąca do Alphabet ogłosiła w styczniu niektóre zmiany mające zastosowanie wyłącznie do użytkowników w Europie, a następnie zmodyfikowała niektóre z nich w odpowiedzi na opinie unijnych organów regulacyjnych ds. prawa antymonopolowego, użytkowników i twórców aplikacji.

Użytkownicy zostaną poproszeni o wyrażenie zgody na udostępnianie przez firmę Google ich danych w produktach i usługach Google’a. Twórcy aplikacji będą mogli korzystać z alternatywnych systemów rozliczeniowych, a nie tylko z Google Play, a nowy program umożliwi im bezpośrednie wyprowadzenie europejskich użytkowników poza aplikację w celu promowania ich produktów.

W tym tygodniu Google ma wprowadzić w Europie oprogramowanie do przenoszenia danych, które ułatwi programistom eksport danych użytkowników do aplikacji lub usług innych firm.