Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Google zamyka jeden ze swoich ambitnych projektów.

Google zamyka swoją cyfrową usługę gier w chmurze: Stadia. Projekt nie okazał się udany, ustępując wyraźnie konkurencji od Microsoftu i Nvidii. 

Usługa gier w chmurze, która została uruchomiona w 2019 r. od początku miała sporo problemów. Stadia „nie zyskała takiej popularności wśród użytkowników, jakiej się spodziewaliśmy”, napisał w czwartek w poście na blogu Phil Harrison, wiceprezes Google. „Podjęliśmy trudną decyzję o rozpoczęciu likwidacji naszej usługi przesyłania strumieniowego Stadia” 

Według Harrisona, dla Google Stadia stanowiła okazję do uruchomienia technologii przesyłania strumieniowego w chmurze i umożliwienia wciągającej rozgrywki „na masową skalę”. Serwery Stadia zostaną wyłączone 18 stycznia – czytamy na stronie projektu Stadia. Firma miała nadzieję, że Stadia będzie konkurować z innymi usługami do gier, takimi jak GeForce Now Nvidii, PlayStation Plus firmy Sony, Luna firmy Amazon i Xbox Cloud Gaming firmy Microsoft.

Rezygnacja Google z rozwoju Stadii jest jednak dość przemyślanym ruchem. Firma zwróci środki za wszystkie zakupy sprzętu Stadia dokonane w Google Store oraz wszystkie zakupione gry i dodatki w sklepie Stadia. Firma poinformowała, że ​​spodziewa się zakończyć większość zwrotów do połowy stycznia. Gracze nadal będą mieli dostęp do swojej biblioteki gier i będą mogli grać do 18 stycznia. Google powiedział, że będzie nadal wspierać gry w innych obszarach i pomoże programistom tworzyć i dystrybuować aplikacje do gier w Google Play i Google Play Games. Harrison wskazał również, że technologia wykorzystywana w Stadia nie pójdzie na marne.

„Widzimy wyraźne możliwości zastosowania tej technologii w innych częściach Google, takich jak YouTube, Google Play i nasze działania w zakresie rzeczywistości rozszerzonej (AR), a także udostępnienia jej naszym partnerom branżowym, co jest zgodne z tym, gdzie widzimy przyszłość gier na czele” – napisał.

Zamknięcie Stadia to najnowszy ruch dyrektora generalnego Sundara Pichaia, który ma na celu obniżenie kosztów, po tym, jak powiedział, że chce zwiększyć efektywność biznesową firmy o 20%. Cena akcji Alphabet spadła w tym roku o 34%, a w lipcu firma podała rozczarowujące dane o przychodach i zyskach. Innym ruchem redukującym koszty jest choćby rezygnacja z rozwoju laptopa Pixelbook.