Google zapłaci francuskim mediom za treści online. Zrzeszenie wydawców APIG i Alphabet uzgodniły ramy zasad współpracy. To pierwsze takie porozumienie w Europie.
Google/Alphabet i grupa francuskich wydawców APIG (Alliance de la presse d’information générale) poinformowały wspólnie, że udało się ustalić ogólne ramy dotyczące działania praw autorskich. Według opracowanych zasad, amerykański gigant internetowy będzie płacił wydawcom za treści online.
Google podpisał dotychczas indywidualne umowy tylko z kilkoma wydawcami, w tym z dziennikami krajowymi Le Monde i Le Figaro. Teraz jednak opracowano całościowe zasady dla wszystkich, spełniających określone zasady, mediów we Francji. Grupa francuskich wydawców skupionych w APIG i Google opracowały listę zasad, które obejmują takie kryteria, jak członkostwo w APIG, dzienna ilość publikacji, miesięczny ruch w sieci oraz „wkład w informacje polityczne i ogólne”. Oznacza to w praktyce, że najwięksi wydawcy otrzymają pieniądze za tworzone przez nich treści, natomiast małe redakcje już nie.
Google i APIG nie podały, ile pieniędzy mogłoby zostać przekazane w ramach umowy członkom APIG, do których należą wydawcy krajowi i lokalni. Szczegóły dotyczące sposobu obliczania wynagrodzenia zgodnie z kryteriami nie zostały ujawnione. Ogłoszenie to jest następstwem miesięcy negocjacji między Google, francuskimi wydawcami i agencjami prasowymi, w jaki sposób zastosować odnowione unijne przepisy dotyczące praw autorskich, które pozwalają wydawcom żądać opłaty od platform internetowych pokazujących fragmenty ich wiadomości.
https://itreseller.pl/itrnewjak-schneider-electric-angazuje-sie-w-realizacje-celow-zrownowazonego-rozwoju-onz/