Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Google zmienia plany wobec cookies w przeglądarce Chrome. Co to oznacza dla reklamodawców?

Po kilku latach opóźnień, Google ogłosiło, że jednak nie zlikwiduje cookies (tzw. ciasteczek) od stron trzecich w przeglądarce Chrome. Są one praktyką stosowaną przez reklamodawców.

Ciasteczka to małe fragmenty kodu, które strony internetowe przesyłają do przeglądarki użytkownika i które pozostają tam podczas odwiedzania innych witryn. To właśnie dzięki nim możliwe jest śledzenie użytkowników w sieci i dostarczanie spersonalizowanych reklam, co stanowi fundament ekosystemu reklamy cyfrowej. W 2020 roku Google zapowiedziało zakończenie wsparcia dla tych ciasteczek w 2022 roku, po opracowaniu nowych narzędzi spełniających oczekiwania użytkowników, wydawców i reklamodawców. Celem było znalezienie rozwiązań, które ułatwiłyby pracę w nowych warunkach.

Aby to osiągnąć, Google uruchomiło inicjatywę „Privacy Sandbox”, mającą na celu znalezienie sposobu na ochronę prywatności użytkowników przy jednoczesnym zachowaniu darmowego dostępu do treści w Internecie. W styczniu Google wyraziło „ogromną pewność” co do postępów w opracowywaniu zamienników dla ciasteczek. Jednym z proponowanych rozwiązań było „Federated Learning of Cohorts”, które grupowałoby użytkowników o podobnych zachowaniach w sieci, umożliwiając śledzenie za pomocą „identyfikatorów kohort”, zamiast indywidualnych ID użytkowników.

Jednak w czerwcu 2021 roku Google zdecydowało o przesunięciu harmonogramu, dając branży reklamowej więcej czasu na opracowanie planów bardziej świadomych prywatności reklam. Następnie w 2022 roku firma przyznała, że reklamodawcy potrzebują więcej czasu na przystosowanie się do nowych rozwiązań, gdyż niektórzy wyrażali obawy, że wpłynie to znacząco na ich działalność.

W poniedziałkowym wpisie na blogu firma poinformowała, że otrzymała informacje zwrotne od reklamodawców i regulatorów, które przyczyniły się do najnowszej decyzji o rezygnacji z planu wycofania ciasteczek trzecich stron w przeglądarce. Google przyznało, że testy wykazały, iż przejście na nowe rozwiązania wymagało „znaczącego zaangażowania wielu uczestników”, co miałoby wpływ na wydawców, reklamodawców i praktycznie wszystkich zaangażowanych w reklamę online.

„Zamiast wycofywać cookies od stron trzecich, wprowadzimy nowe rozwiązanie w Chrome, które pozwoli użytkownikom świadomie wybierać opcje dotyczące przeglądania sieci i zmieniać je w dowolnym momencie,” napisał Anthony Chavez, wiceprezes ds. Privacy Sandbox. „Rozmawiamy o tej nowej drodze z regulatorami i będziemy współpracować z branżą podczas wdrażania tych zmian.”