Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

GoTo – właściciel zhakowanego niedawno managera haseł LastPass ma złą informację dla użytkowników.

Firma macierzysta LastPass, GoTo — dawniej LogMeIn — potwierdziła w oświadczeniu wydanym w tym tygodniu, że cyberprzestępcy ukradli zaszyfrowane kopie zapasowe klientów podczas niedawnego włamania do jej systemów.

LastPass został zhakowany 30 listopada. Wówczas CEO LastPass, Karim Toubba, powiedział, że „nieupoważniona strona” uzyskała dostęp do informacji niektórych klientów przechowywanych w usłudze chmury innej firmy, współdzielonej przez LastPass i GoTo. Atakujący wykorzystali informacje skradzione z wcześniejszego, sierpniowego włamania, do dostania się do systemów LastPass.

Teraz, prawie dwa miesiące później, GoTo podał w zaktualizowanym oświadczeniu, że cyberatak wpłynął na kilka jego produktów, w tym narzędzie do komunikacji biznesowej Central; serwis spotkań online Join.me; usługę VPN Hamachi i narzędzie do zdalnego dostępu Remotely Anywhere. GoTo powiedział, że intruzi wydobyli z tych usług zaszyfrowane kopie zapasowe klientów — a także firmowy klucz szyfrujący do zabezpieczenia danych.

„Informacje, których dotyczy problem, które różnią się w zależności od produktu, mogą obejmować nazwy użytkowników kont, hasła solone i zaszyfrowane, część ustawień uwierzytelniania wieloskładnikowego (MFA), a także niektóre ustawienia produktów i informacje licencyjne” – napisał Paddy Srinivasan, dyrektor generalny GoTo – „Ponadto, chociaż zaszyfrowane bazy danych Rescue i GoToMyPC nie zostały eksfiltrowane, wpłynęło to na ustawienia MFA niewielkiej części ich klientów”.

Pomimo opóźnienia firma GoTo nie dostarczyła żadnych wskazówek ani porad dotyczących środków zaradczych dla klientów, których to dotyczy. Potwierdzono jedynie, że firma nie przechowuje danych kart kredytowych lub bankowych klientów ani nie gromadzi danych osobowych, takich jak data urodzenia, adres itd. GoTo nie powiedział, ilu klientów dotyczy problem. Firma ma 800 000 klientów.

 

„Proponujemy niezrównaną wiarygodność – podkreśla w wywiadzie okładkowym Mariusz Ziółkowski, Senior Country General Manager TD SYNNEX