Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Grupa AB ma ambicje rosnąć w roku 2021 wyraźnie dwucyfrowo, wykorzystując swoje przewagi konkurencyjne na szybko rosnącym rynku IT i e-commerce w regionie CEE.

Grupa AB ma ambicje rosnąć w 2021 roku „wyraźnie dwucyfrowo”, podkreślił członek zarządu ds. finansowych Grupy AB Grzegorz Ochędzan. W tym roku widzi dalsze przyspieszenie wzrostu rynku.

 

„Grupa AB ma ambicje rosnąć w roku 2021 wyraźnie dwucyfrowo, wykorzystując swoje przewagi konkurencyjne na szybko rosnącym rynku IT i e-commerce w regionie CEE. W roku 2020 zwiększyliśmy skalę biznesu o 27%, podczas gdy rynek w Polsce, Czechach i na Słowacji wzrósł o 19%. W tym roku widzimy dalsze przyspieszenie wzrostu rynku.” – powiedział Grzegorz Ochędzan, Członek Zarządu ds. finansowych Grupy AB.

 

Według szacunków, polski rynek sprzętu IT wzrósł w I kw. o ponad 35% r/r, a prognozy dynamiki rynku e-commerce na 2021 rok wskazują na 20-30% wzrostu r/r. Pozytywnych dynamik można spodziewać się również w Czechach i na Słowacji. Grupa AB ma ambicję być jednocześnie spółką wzrostową i dywidendową.

 

„Naszym celem pozostaje długoterminowy rozwój i wzrost wartości dla akcjonariuszy. Jesteśmy zadowoleni z I kw. i początku II kw. nawet pomimo tego, że wraz z kolejnymi kwartałami rekordowego roku 2020 z blisko 12 mld zł sprzedaży zdecydowanie rośnie baza porównawcza. Pandemia wyzwoliła na całym świecie silny trend wzrostu inwestycji w IT, a Polska jest w tym zakresie liderem. Nadrabiamy jako kraj wcześniejsze niedoinwestowanie i wiele wskazuje na to, że jest to długoterminowy trend. Rynek jest wspierany przez makroekonomię, programy rządowe, programy unijne, a także dynamikę wzrostu rynku e-commerce i ogólne zmiany społeczne, związane z cyfryzacją życia i biznesu” – dodał członek zarządu ds. finansowych.

 

Grzegorz Ochędzan, Członek Zarządu ds. finansowych Grupy AB.

 

„Trwa kontynuacja bardzo dynamicznych wzrostów w takich kategoriach, jak notebooki, smartfony, urządzenia sieciowe. Ciekawostką są np. smartwatche, których sprzedaż w Polsce wzrosła w I kw. szacunkowo o ponad 200% r/r. W segmencie telco korzystamy zarówno na sukcesie Apple, którego jesteśmy największym dystrybutorem w regionie, jak również budujemy pozycję dzięki markom rozwijającym się w naszym regionie. Cieszy nas, że mocny jest również segment rozwiązań zaawansowanych i inwestycji w sektorze enterprise, tzw. rynek VAD, gdzie poszerzamy ofertę produktów i rozwiązań, a także inwestujemy w edukację resellerów poprzez Centrum Kompetencyjne AB oraz gdzie wspieramy naszych partnerów sztabem wyspecjalizowanych inżynierów” – wymienił Ochędzan.

 

Wśród najbardziej perspektywicznych obszarów rynkowych Grupa AB wskazują rozwój konsumpcyjnego modelu sprzedaży (Infrastructure as a Service), sprzedaż rozwiązań chmurowych oraz obsługę kanału e-commerce. W I kw. 2021 roku kurs akcji AB wzrósł o blisko 50%, zbliżając się do 50 zł za akcję.

 

„To dalej mniej niż wartość księgowa, nie mówiąc o realnej wartości zbudowanego przez ponad 30 lat biznesu, który nawet w tak zmiennych czasach jest przygotowany do bardzo efektywnej działalności i wzrostu pozycji rynkowej. Cieszy nas jednak to, że niektórzy inwestorzy już dostrzegają fakt, iż Grupa AB stała się spółką e-commerce, spółką inwestującą w nowe technologie, jak automatyzacja procesów czy sztuczna inteligencja i spółką opartą o nowe technologie. Obecna wycena akcji AB wydaje się być dlatego tym bardziej zadziwiająco niska na tle innych firm z branży, a porównawczo uzasadniona byłaby kapitalizacja AB nawet kilka razy wyższa niż obecnie. Jednocześnie zamierzamy kontynuować dzielenie się zyskami z akcjonariuszami, co oznacza rzadkie połączenie cech z obszaru 'growth’ i 'value’. Mamy ambicje dostarczać naszym inwestorom wysoką dynamikę wartości.” – podsumował CFO Grupy AB.

 

Grupa AB jest jednym z największych podmiotów prowadzących działalność dystrybucyjną w branży IT w regionie Środkowej Europy obejmującym Polskę, Czechy i Słowację. AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku. W roku obrotowym 2019/2020 (lipiec 2019 – czerwiec 2020) miała 10,2 mld zł skonsolidowanych przychodów.

 

https://itreseller.pl/itrnewgrupa-ab-niekwestionowanym-liderem-na-rynku-dystrybucji/