Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Grupa AB z rekordowymi, rocznymi wynikami finansowymi! O blisko 3 mld zł wzrosły przychody Grupy AB w zakończonym roku finansowym 2020/2021, osiągając ponad 13 mld złotych!

O blisko 3 mld zł wzrosły przychody Grupy AB w zakończonym roku finansowym 2020/2021, co przełożyło się na wzrost wyniku EBITDA o 64% rdr i zysku netto o 86% rdr. Rekordowe wyniki finansowe to skutek nie tylko sprzyjającego otoczenia rynkowego, ale także długoterminowego inwestowania w efektywność, rozwój organiczny i nowoczesne technologie – e-commerce, cloud, automatykę magazynową, systemy sztucznej inteligencji.

 

Wybrane rezultaty finansowe:

Rok finansowy 2020/21Q2 2021 (Q4 FY20/21)
mln PLNZmiana rdrmln PLNZmiana rdr
Przychody13.074,3+28,1%2.963,7+18,8%
Zysk brutto na sprzedaży472,7+27,5%129,0+19,2%
Marża3,6%bz.4,4%+0,1pp
EBITDA182,8+64,2%39,3+62,4%
Marża1,4%+0,3pp1,3%+0,3pp
Zysk netto123,7+86,4%26,3+66,4%
Kapitał własny (30.06.2021)992,6+16,7%992,6+16,7%

 

Dolnośląska Grupa AB w roku finansowym 2020/2021 zanotowała 13,1 mld zł przychodów (+28% rdr), co przełożyło się na porównywalny procentowo wzrost zysku brutto na sprzedaży do blisko 473 mln zł. Efektywność biznesowa i dźwignia operacyjna wraz ze sprzyjającym otoczeniem sprawiły, iż wynik EBITDA wzrósł o 64% rdr, do 183 mln zł, a zysk netto o ponad 86% rdr, do 124 mln zł.

 

– Osiągnęliśmy rekordowe wyniki i podtrzymujemy chęć bezpośredniego podzielenia się sukcesem z akcjonariuszami, co znajdzie się w propozycji stosownej uchwały Walnego Zgromadzenia. Nasz długoterminowy wzrost został wypracowany codziennym wysiłkiem całego międzynarodowego zespołu Grupy AB, dlatego pragnę podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do kolejnego umocnienia naszej wiodącej pozycji w Polsce i regionie CEE – komentuje Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu Grupy AB.

 

– Jesteśmy firmą technologiczną, która stawia na e-commerce i automatyzację procesów, w tym transakcji handlowych i operacji logistycznych. Zbudowaliśmy trwałe przewagi konkurencyjne, wsłuchujemy się też w potrzeby naszych klientów. Myślimy długoterminowo i w taki sposób również działamy, budując zdrowe fundamenty firmy i antycypując zmiany rynkowe – podkreśla Prezes Przybyło.  

 

W samym drugim kwartale br. (czwarty kwartał roku finansowego 2020/2021) Grupa AB zanotowała blisko 3 mld zł przychodów, ponad 39 mln zł wyniku EBITDA i 26 mln zł zysku netto, kontynuując wzrosty w dwucyfrowym tempie. Wartość kapitału własnego zbliżyła się do 1 mld zł, a wskaźnik dług netto do EBITDA na koniec czerwca br. miał wartość poniżej 1,2.

 

Bezpieczeństwo finansowe jest wpisane w nasze DNA, podobnie jak budowanie siły finansowej, aby wypełniać w najlepszy sposób rolę dystrybutora. O ile – ze względu na efekt wysokiej bazy i fluktuacje na poszczególnych rynkach – w oczywisty sposób trudno byłoby oczekiwać tak wysokich dynamik wzrostu rok do roku także w kolejnych kwartałach, o tyle przyspieszenie cyfryzacji w Polsce czy Czechach wydaje się trwałym trendem, czynniki makro pozostają korzystne, popyt wszedł na wyższe poziomy. Warto podkreślić, że Grupa AB kontynuuje inwestycje w nowe technologie i efektywność – wskazuje Grzegorz Ochędzan, Członek Zarządu ds. Finansowych w AB SA.

 

Podczas gdy rynek dystrybucji IT w Polsce w okresie roku finansowego 2020/2021 Grupy AB (minione cztery kwartały) wzrósł szacunkowo o około 35%, to jeszcze wyższymi dynamikami wzrostu cechowały się takie kategorie rynkowe jak notebooki, smartfony, procesory czy monitory. W samym drugim kwartale br. rynek dystrybucji IT wzrósł w Polsce o mniej niż 20% rdr, a w przypadku notebooków zanotował nawet niewielki spadek, podczas gdy dla odmiany wzrosła sprzedaż desktopów. W Czechach w ostatnich czterech kwartałach do najmocniej rosnących kategorii można zaliczyć procesowy, monitory i notebooki, a cały rynek zwiększył wartość o około 15% rdr. W samym drugim kwartale br. te kategorie również prezentowały wysokie dynamiki.

 

Dzięki naszemu doświadczeniu i szerokiemu portfolio marek w ofercie rozwijamy potencjał każdego segmentu naszego biznesu. Wysokie dynamiki, poza klasycznym IT, prezentują chociażby obszary VAD, digital signage czy segment gamingowy, w którym w możliwie pełny sposób odpowiadamy na popyt co do konsoli nowej generacji. Warto również wspomnieć o smart home, gdzie w drugim kwartale podwoiliśmy skalę sprzedaży w ujęciu rok do roku. Od 30 lat jesteśmy blisko klientów, umacniamy nasze przewagi i generujemy wartość dodaną dla wszystkich uczestników kanału dystrybucyjnego – wskazuje Zbigniew Mądry, Członek Zarządu ds. Handlowych w AB S.A.

 

W ramach narodowej walki z COVID-19 Grupa AB zainicjowała akcję #AByrazem, w którą zaangażowało się operacyjnie ponad 100 osób, a do potrzebujących trafiło blisko 1 tys. sztuk różnego rodzaju sprzętu. W ramach #AByrazem AB S.A. zakupiła respiratory dla dwóch wrocławskich szpitali. Podarowała również potrzebującym placówkom zabawki i akcesoria dla dzieci oraz artykuły żywnościowe. Dodatkowo wraz z firmami Lenovo i Motorola Grupa AB przekazała sprzęt komputerowy i telekomunikacyjny, a z partnerami w postaci firm Sharp, Whirlpool, Gorenje, Toshiba, Brita, Megabajt, Winix Grupa AB ufundowała licznym placówkom w całej Polsce urządzenia AGD, niezbędne do potrzebnej zmiany trybu pracy medyków (m.in. pralki, lodówki i kuchnie). #AByrazem działa dalej i wspiera walkę z pandemią koronawirusa w ślad za kolejnymi rozpoznanymi potrzebami.

 

Akcja #AByrazem została uhonorowana licznymi nagrodami, a Grupa AB i jej menedżerowie są systematycznie nagradzani przez resellerów, vendorów i kapituły konkursowe. Najnowsze nagrody pochodzą z 16 września br., kiedy podczas uroczystej gali IT Champions 2021 magazynu IT Reseller do Grupy AB trafiły aż cztery nagrody – dystrybutora roku, akcji CSR, osobowości branży IT (CEO Andrzej Przybyło) oraz dyrektora marketingu i sprzedaży (Patrycja Gawarecka).

 

 

https://itreseller.pl/it-champions-2021-ab-s-a/