Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Grupa AB z solidnym wzrostem w I kwartale 2025 – stabilność finansowa, rekordowa dywidenda i nowe szanse w IT

Grupa AB osiągnęła 3,25 mld zł przychodów i 34,8 mln zł zysku netto w I kwartale 2025. Spółka utrzymuje stabilność finansową, wypłaciła rekordową dywidendę i szykuje się na wzrost popytu w IT i edukacji.

Grupa AB, lider dystrybucji IT i elektroniki użytkowej w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, zakończyła I kwartał 2025 roku z przychodami na poziomie 3 251 mln zł, co oznacza wzrost o 1,2% rok do roku. Zysk netto wyniósł 34,8 mln zł, a EBITDA 56,7 mln zł, przy marży EBITDA 1,7% i marży zysku netto 1,1%. Rentowność brutto na sprzedaży wyniosła 3,8%, a koszty SG&A utrzymały się na niskim poziomie 2,3% przychodów.

 

 

W ujęciu narastającym za ostatnie cztery kwartały (LTM) Grupa AB osiągnęła 14,85 mld zł przychodów i 169,9 mln zł zysku netto, przy EBITDA 294,2 mln zł i marży EBITDA 1,98%. Kapitał własny wzrósł do 1 441,9 mln zł, a wskaźnik długu netto do EBITDA spadł do rekordowo niskiego poziomu 0,17. Zadłużenie finansowe netto przed MSSF16 wyniosło z kolei zaledwie 5,6 mln zł.

„Wypracowaliśmy wzrost zysku netto LTM, widać efekty optymalizacji kapitału obrotowego, zredukowaliśmy koszty finansowe. Mamy bezpieczne wskaźniki finansowe i przestrzeń do wzrostu w kolejnych okresach” – podkreśla Grzegorz Ochędzan, Wiceprezes ds. Finansowych AB S.A.

 

 

W połowie kwietnia 2025 roku AB wypłaciła najwyższą w historii dywidendę – 3,00 zł na akcję, co dało łącznie 48,6 mln zł dla akcjonariuszy. Była to już piąta z rzędu dywidenda, a spółka prowadzi również skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł. Spółka utrzymuje bardzo bezpieczne wskaźniki finansowe – wskaźnik zadłużenia ogółem to 61,2%, a dług netto do kapitału własnego wynosi tylko 0,04. ROCE (zwrot z kapitału zaangażowanego) za ostatnie 12 miesięcy wyniósł 16,8%, a ROE (zwrot z kapitału własnego) – 11,8%.

Rynek IT i elektroniki użytkowej w Polsce i regionie CEE stoi przed szansą dynamicznego wzrostu dzięki programom finansowanym z KPO, wymianie sprzętu po zakończeniu wsparcia Windows 10 oraz rosnącemu znaczeniu AI i cyberbezpieczeństwa. Przed AB otwierają się także nowe możliwości związane z przetargami na sprzęt dla edukacji (np. program Cyfrowy Uczeń), zdrowia, centrów danych i sektora MŚP.

„Wiodąca pozycja rynkowa, kompetencje logistyczne, pełna oferta produktowa oraz przygotowanie finansowe dają nam doskonałą pozycję wyjściową do obsługi dodatkowego popytu, jaki rysuje się przed nami.” – podkreśla Andrzej Przybyło.

 

 

 

AB jest największym dystrybutorem sprzętu Apple w Polsce, Czechach i na Słowacji, liderem w usługach chmurowych i e-commerce oraz jednym z najlepiej ocenianych partnerów przez klientów i dostawców. Oferuje najszersze portfolio produktów IT i elektroniki użytkowej w regionie – od komputerów, przez AGD i RTV, po zabawki i rozwiązania smart home. Spółka rozwija własne marki oraz największą sieć franczyzową w CEE.

W zakresie zrównoważonego rozwoju AB wyróżnia się na tle branży – znajduje się wśród 12% najlepszych dystrybutorów IT pod kątem ESG według EcoVadis. Spółka uruchomiła ponadto własną farmę fotowoltaiczną (760 MWh rocznie), co znacząco obniża koszty energii i wpływa na środowisko. Na rynku kapitałowym AB niezmiennie cieszy się uznaniem – kurs spółki w ostatnich pięciu latach wzrósł niemal czterokrotnie, a wszystkie rekomendacje analityków są pozytywne, z cenami docelowymi akcji od 118 do 140 zł.

„Za nami okres dalszego konsekwentnego umacniania pozycji partnera pierwszego wyboru, wpisujący się w realizację długoterminowej strategii budowania wartości fundamentalnej dla akcjonariuszy, czego efekty są doceniane przez analityków giełdowych w rekomendacjach typu ‘kupuj’.” – mówi Andrzej Przybyło.

Grupa AB prowadzi działalność na rynkach Polski, Czech i Słowacji, obsługując ponad 16 tys. partnerów handlowych i zarządzając około 2 tys. punktów sprzedaży detalicznej w regionie. W perspektywie kolejnych kwartałów AB planuje dalszy rozwój organiczny i nie wyklucza akwizycji, podkreślając przy tym bezpieczeństwo finansowe i efektywność operacyjną.