Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Grupa ALSO zwiększa zyski, w pierwszej połowie 2019 roku wypracowano przychody ze sprzedaży na poziomie blisko 5 miliardów euro!

W pierwszej połowie 2019 roku, Grupa ALSO wypracowała zysk EBITDA na poziomie 64,4 miliona euro, co oznacza wzrost o 15% przed zastosowaniem IFRS 16. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 14%, do 4,8 miliarda euro, co jest jasnym sygnałem, że firmie udało się zwiększyć udział w niezwykle konkurencyjnym rynku IT.

 

Czynnikami, które miały pozytywny wpływ na wyniki były optymalizacja struktury organizacji, wzrost zysku brutto oraz akwizycje. ALSO istotnie zwiększyło udział w rynku, który wzrósł o 4,6% w omawianym okresie (według firmy badawczej Context). Do wzrostu przyczyniło się w szczególności stworzenie nowych Centrów Kompetencji. Rozwój zanotowano we wszystkich trzech obszarach biznesowych Grupy: Supply +13,8%, Solutions +15,8% oraz As-a-Service +12,7%. Po zastosowaniu standardu IFRS 16, zysk EBITDA w pierwszej połowie 2019 wyniósł 76,3 miliona euro. Segment usług IT-as-a-Service / ALSO Cloud-Business kontynuował dynamiczny rozwój. W pierwszej połowie 2019 roku, sprzedaż z tego obszaru wzrosła o 56%, z 62 milionów euro do 97 milionów. Liczba obsługiwanych stanowisk IT zwiększyła się z 2,3 miliona do 2,9 miliona, co oznacza wzrost o 23% w liczbie stanowisk zarządzanych bezpośrednio przez ALSO i wzrost o 30% w liczbie stanowisk obsługiwanych przez partnerów grupy.

 

Inwestycje w nowe rynki

W styczniu 2019 roku, za pośrednictwem spółki zależnej ALSO Croatia, Grupa ALSO przejęła RECRO, jednego z trzech największych dystrybutorów IT na terenie Chorwacji. Dzięki istniejącym spółkom ALSO w Polsce, Litwie, Estonii i na Łotwie oraz z przejętymi w 2018 roku spółkom w Słowenii, na Białorusi i na Ukrainie, przejętej 1 lipca 2019 polskiej spółce ABC Data oraz spodziewanemu przejęciu w Bułgarii, grupa ALSO obecna będzie w 13 krajach Europy Wschodniej. Całkowita wartość rynku IT w Europie Wschodniej wynosi około 30 miliardów euro rocznie. ALSO podjęło intensywne działania w zakresie konsolidacji rynku mając na celu uzyskanie przynajmniej 20% stałego udziału w rynku. W ten sposób firma tworzy doskonałe podstawy do dalszego rozwoju.

 

Inwestycje w technologie

Dzięki przejęciu specjalistycznej platformy IoT AllThingsTalk w czerwcu 2019, firmie udało się jeszcze bardziej rozszerzyć zakres posiadanej specjalistycznej wiedzy w niezwykle obiecującym sektorze Internetu Rzeczy. Dodatkowo, rozpoczęto współpracę z platformą wirtualizacyjną Ludium, a także z jednym z czołowych amerykańskich dystrybutorów, przy wykorzystaniu plaformy ALSO Cloud Marketplace. Ponadto, ALSO zainwestowało w dalszy rozwój swojej autorskiej platformy e-commerce, robotyzacji procesów (AI) oraz druku 3D. Tym samym ALSO znacznie wzmacnia swoje trzy obszary biznesowe, tj. Supply, Solutions oraz As-a-Service. „Konsekwentnie i skutecznie realizujemy naszą strategię dostawcy rozwiązań technologicznych”, mówi Gustavo Möller-Hergt, Prezes Zarządu ALSO Holding AG (SIX: ALSN).

 

Optymalizacja struktury i kapitału obrotowego

W pierwszej połowie 2019, spółka kontynuowała program optymalizacji strukturalnej w oparciu o inwestycje technologiczne. W porównaniu do roku 2018 roku, koszty zatrudnienia zostały zoptymalizowane o 11 milionów euro. Część tych oszczędności przeznaczono na zwiększenie zatrudnienia w kluczowych wzrostowych obszarach biznesu. Rozpoczęte w 2017 roku intensywne działania mające na celu optymalizację kapitału obrotowego netto przynoszą efekty. Obecnie koncentrują się na szczegółowej analizie klientów.

 

Perspektywy

W perspektywie całego roku 2019, ALSO przewiduje wzrost zysku EBITDA w zakresie od 10 do 15 milionów euro w stosunku do poprzedniego roku, z czego już wzrost o 8 milionów euro uzyskano w pierwszej połowie 2019 przed zastosowaniem IFRS 16, dzięki przyspieszonej optymalizacji strukturalnej. Ponadto, spółka przewiduje, że przejęcie ABC Data będzie miało neutralny wpływ na zysk EBITDA w 2019 roku, ze względu na koszty integracji (wdrożenie SAP i koszty restrukturyzacji).

Celem średnioterminowym jest zwiększenie zysku EBITDA do 240-300 milionów euro po zastosowaniu standardu IFRS 16. Ponadto, firma zamierza w tym okresie osiągnąć zwrot z tytułu zaangażowanego kapitału (ROCE) między 13 a 14% (2018: 11,8%). Sukces ALSO będzie mierzony na podstawie następujących kluczowych danych: wyniku operacyjnego (płynność) i wyniku finansowego (efektywność wykorzystanego kapitału).