Grupa eSky wdrożyła secure payment authentication od Google Pay jako pierwsza na świecie
Grupa eSky, traveltech z ofertą tworzącą kompleksowy one stop shop w kategorii podróży i wypoczynku, jako pierwsza firma na świecie zintegrowała swoje systemy rezerwacyjne z secure payment authentication od Google Pay.
Secure payment authentication od Google Pay to uproszczona alternatywa dla używanych dotychczas metod 3D Secure, w których klient weryfikuje swoją tożsamość jednorazowym kodem dostępu lub hasłem. Zwykle po tym etapie często jest przekierowywany na wiele innych stron w celu potwierdzenia operacji. Czas poświęcony na weryfikację zwykle zmniejsza prawdopodobieństwo finalizacji zakupów.
„Zawsze szukamy sposobów na poprawę doświadczeń zakupowych klientów, jednocześnie zmniejszając liczbę sytuacji, kiedy użytkownik odwiedza stronę, dodaje produkt do koszyka, a następnie opuszcza witrynę bez finalizacji transakcji. Dzięki bezpiecznemu rozwiązaniu do uwierzytelniania płatności możemy zmniejszyć problemy przy rozliczeniach, przyspieszając proces zakupowy przy jednoczesnym zapewnieniu bezpiecznych płatności i skutecznym ograniczaniu oszustw” – skomentował wiceprezes i dyrektor generalny Google Pay Ben Volk.
Rozwiązanie, o którym mowa, jwykorzystuje tokeny (ang. device tokens) oraz technologie biometryczne wbudowane w urządzenia, by zastąpić tradycyjne metody uwierzytelniania. To pozwala skrócić proces płatności o jedną trzecią i zwiększyć bezpieczeństwo transakcji.
Pilotażowy projekt Google Pay z udziałem Grupy eSky pokazał, że nowe narzędzie poprawia wyniki firmy jeśli chodzi o cyfrowe płatności, a także przyspiesza proces uwierzytelniania dla klientów.
„Proces płatności szybszy o 14 sekund, a wskaźniki uwierzytelnienia i udanych transakcji lepsze o 5 i 3 pkt proc. odpowiednio w porównaniu z autoryzacją 3D Secure. To efekt pionierskiego wdrożenia przez Grupę eSky secure payment authentication od Google Pay. Polski właściciel globalnej platformy podróży jako pierwszy zintegrował swoje serwisy z rozwiązaniem opartym na biometrii, które służy do szybkiej i bezpiecznej weryfikacji użytkownika podczas płatności online” – jak podano w oświadczeniu.
Ponadto rozwiązanie to zwiększa bezpieczeństwo transakcji: użytkownicy muszą bowiem zweryfikować swoje urządzenie za pomocą danych biometrycznych, kodu PIN czy wzoru blokady. Jak podkreślono w komunikacie, metody te są trudne do podrobienia i mniej podatne na ataki phishingowe oraz inne zagrożenia w sieci.