Grupa Play ujawnia wyniki finansowe – operator systematycznie rośnie, notując coraz lepsze rezultaty

Grupa Play podała wyniki za W H1 2023 r. Firma umocniła swoją pozycję na rynku. 

Grupa Play może pochwalić się dobrymi wynikami finansowymi i biznesowymi za pierwsze półrocze 2023 roku. Przychody ogółem wzrosły o 17,6% w porównaniu do pierwszego półrocza ubiegłego roku, do 4,8 mld zł, a przychody z usług mobilnych wyniosły 2,3 mld zł, co oznacza wzrost o 5,8% r/r. Operator zwiększył liczbę raportowanych klientów mobilnych o 2,8% r/r, a także powiększył bazę klientów usług stacjonarnych i dla domu do ponad 2 mln, odnotowując wzrost o 7,8% r/r.

W maju Play wprowadził przełomowe oferty usług dla domu z superszybkim internetem światłowodowym do 5 Gb/s i Telewizją Nowej Generacji z innowacyjnym systemem punktowym, wyznaczając nowy standard korzystania z treści telewizyjnych oraz zapewniając klientom najwyższą jakość usług i wolność wyboru. Operator utrzymuje pozycję lidera w przenoszeniu numerów, co potwierdza atrakcyjność oferowanych przez niego rozwiązań. Jednocześnie Grupa kontynuuje dynamiczny rozwój mobilnego i stacjonarnego dostępu do infrastruktury dla wszystkich klientów w całej Polsce: indywidualnych, biznesowych i instytucjonalnych.

W pierwszej połowie 2023 r. Play powołał Fundację Wolność Wyboru, która koncentruje się na obszarze edukacji cyfrowej i budowaniu nowoczesnych kompetencji stając się w czerwcu pierwszym partnerem 42 Warsaw, członka znanej na całym świecie akademii kodowania 42.

Najważniejsze dane po drugim kwartale 2023 r:

  • Liczba raportowanych klientów mobilnych (z wyłączeniem M2M) wzrosła o 2,8% r/r i wynosi blisko 17 mln
  • Liczba aktywnych klientów mobilnych wyniosła 12,9 mln i wzrosła o 1,7% r/r
  • Utrzymanie pozycji lidera w przenoszeniu numerów z bilansem 30,9 tys. numerów
  • Liczba abonentów usług stacjonarnych i domowych wzrosła o 7,8% r/r, osiągając ponad 2 mln
  • Całkowite przychody po pierwszym półroczu 2023 r. wzrosły o 17,6% r/r i wyniosły 4,8 mld zł
  • Przychody z usług mobilnych po pierwszym półroczu 2023 r. wzrosły o 5,8% r/r i wyniosły 2,3 mld zł
  • EBITDAaL po pierwszym półroczu wzrosła o 3,8% r/r i wyniosła 1,9 mld zł

 

Firma wprowadziła też nowe rozwiązania, oferując coraz szerszą ofertę swoim klientom. Wśród nowych ruchów Grupy można wyróżnić”

  • Wprowadzenie przełomowych ofert dla domu: Telewizji Nowej Generacji łączącej ofertę telewizyjną z elastycznym dostępem do platform streamingowych w systemie punktowym oraz superszybkiego światłowodu do 5 Gb/s i dwóch abonamentów 5G w cenie jednego
  • Rozwój nowoczesnej infrastruktury mobilnej z liczbą 10 939 stacji na koniec 2 kw. 2023 r., uruchomienie 197 stacji w 2 kw. 2023 r.
  • Dalsza rozbudowa największej w Polsce stacjonarnej sieci szerokopasmowej w otwartym modelu dostępu, obejmującej 3,8 mln gospodarstw domowych, we współpracy z InfraVia Capital Partners, która nabyła 50% udziałów spółki zależnej Play, Polski Światłowód Otwarty Sp. z o.o. W perspektywie średnioterminowej zasięg ten dotrze ponad 6 milionów gospodarstw domowych
  • Rozszerzenie zasięgu usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu, m.in. poprzez nabycie 100% udziałów operatora telekomunikacyjnego Syrion Sp. z o. o.
    Umowa o współpracy z Exatel, która pozwoli na rozwój kompleksowych rozwiązań telekomunikacyjnych dla biznesu i sektora publicznego

Jean Marc Harion, Prezes Zarządu Grupy Play:

„Nasze doskonałe wyniki komercyjne i finansowe potwierdzają pozycję Play jako lidera polskiego rynku telekomunikacyjnego oraz naszą niezłomność w zapewnianiu klientom wolności wyboru i najwyższej jakości usług. Udowodniliśmy to po raz kolejny, wprowadzając w maju nowe, przełomowe usługi dla domu, wyznaczając nowe standardy dzięki Telewizji Nowej Generacji w modelu „a la carte” i internetowi 5 Gb/s. Nadal aktywnie przyczyniamy się do popularyzacji usług cyfrowych w Polsce poprzez dalsze ambitne inwestycje zarówno w sieci mobilne, jak i stacjonarne. Realizację naszej strategii odzwierciedla również powołanie Fundacji Wolność Wyboru, dzięki której zostaliśmy pierwszym partnerem polskiej edycji akademii kodowania 42 – ponieważ wierzymy, że edukacja to dawanie wyboru. Jestem dumny z naszego najlepszego zespołu #OneTeam, który wykazuje się niesłabnącym zaangażowaniem w rozwój wszystkich obszarów naszej działalności i umożliwia klientom Play realizację ich potrzeb w zakresie komunikacji i rozrywki bez ograniczeń.”