Grupa Play w I kwartale 2024 r.: kontynuacja wzrostu przychodów i liczby klientów, dalsze inwestycje w infrastrukturę
Grupa Play podsumowuje I kwartał 2024 roku wzrostami wyników finansowych i biznesowych, zarówno w obszarze przychodów, jak i bazy klientów. Całkowite przychody osiągnęły poziom 2,5 mld zł (+5% r/r). Z kolei przychody z usług mobilnych wyniosły 1,2 mld zł (+7,4% r/r), a z usług dla domu 505 mln zł (+6% r/r). Baza klientów mobilnych wzrosła do poziomu 13,2 mln (+2,7% r/r), a baza klientów usług dla domu do 2,1 mln (+5,1% r/r). Średni przychód na użytkownika usług mobilnych (ARPU) wyniósł 30 zł (+4,6% r/r).
Operator kontynuuje inwestycje w infrastrukturę telekomunikacyjną, zapewniając zasięg usług 5G dla 60% populacji oraz rozszerzając dostępność usług dla domu o kolejne 125 tysięcy gospodarstw domowych.
Osiągnięcia finansowe i biznesowe Grupy Play w I kwartale 2024 r.:
- Przychody ogółem wzrosły o ponad 5% r/r i wyniosły 2,5 mld zł.
- Przychody z usług mobilnych wzrosły o 7,4% r/r do 1,2 mld zł, a przychody z usług dla domu o 6% r/r do 505 mln zł.
- Zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją (EBITDAaL) w I kwartale br. wyniósł ponad 1 mld zł.
- Liczba aktywnych klientów mobilnych osiągnęła poziom 13,2 mln, co oznacza wzrost +2,7% r/r.
- Baza abonentów usług dla domu (internet i telewizja) wzrosła o 5,1% r/r i na koniec I kwartału br. wyniosła 2,1 mln.
- Średni przychód na użytkownika (ARPU) usług mobilnych wzrósł aż o 4,6% r/r do 30 zł.
- Operator kolejny kwartał z rzędu utrzymał pozycję lidera MNP z dodatnim bilansem przeniesionych numerów na poziomie 19 523 – co oznacza, że Polacy wciąż najchętniej przenoszą numery do Play.
Osiągnięcia infrastrukturalne i operacyjne:
- Uruchomienie w I kwartale br. 136 nowych stacji bazowych z bilansem 11 757 nadajników.
- Zapewnienie zasięgu telefonii komórkowej dla wszystkich korzystających z tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy dzięki infrastrukturze telekomunikacyjnej zbudowanej przez Play.
- Intensywna rozbudowa największej w Polsce stacjonarnej sieci szerokopasmowej w otwartym modelu dostępu we współpracy z Polskim Światłowodem Otwartym oraz rozwój usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu poprzez nabycie 100% udziałów spółki Miconet (śląskiego dostawcy usług internetowych).
- Dalsze rozszerzanie zasięgu 5G – sieci nowej generacji, m.in. na częstotliwościach tzw. pasma C (3500-3600 MHz). Na koniec kwietnia 2024 roku ponad 60% populacji Polski znajdowało się w zasięgu sieci 5G Play.
- Rozpoczęcie edukacji przez pierwszych studentów w akademii kodowania 42 Warsaw, której fundatorem jest Play. W ten sposób, operator inwestuje w kompetencje cyfrowe Polaków.
- Ogłoszenie długoterminowej umowy PPA na dostawę energii słonecznej, stanowiący znaczący krok w działaniach firmy z zakresu zrównoważonego biznesu.
„Wzrost, jaki osiągnęliśmy w pierwszych trzech miesiącach 2024 roku, potwierdza, że umacniamy pozycję lidera rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Ta pozycja motywuje nas do oferowania innowacyjnych i korzystnych cenowo usług dostępnych dla wszystkich, zgodnie z naszą misją zapewnienia klientom wolności wyboru. Wzmacnia to także naszą gotowość do dalszych inwestycji w infrastrukturę mobilną i stacjonarną” – powiedział Jean Marc Harion, CEO Play.