Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Grupa Play w I kwartale 2024 r.: kontynuacja wzrostu przychodów i liczby klientów, dalsze inwestycje w infrastrukturę

Grupa Play podsumowuje I kwartał 2024 roku wzrostami wyników finansowych i biznesowych, zarówno w obszarze przychodów, jak i bazy klientów. Całkowite przychody osiągnęły poziom 2,5 mld zł  (+5% r/r). Z kolei przychody z usług mobilnych wyniosły 1,2 mld zł (+7,4% r/r), a z usług dla domu 505 mln zł (+6% r/r). Baza klientów mobilnych wzrosła do poziomu 13,2 mln (+2,7% r/r), a baza klientów usług dla domu do 2,1 mln (+5,1% r/r). Średni przychód na użytkownika usług mobilnych (ARPU) wyniósł 30 zł (+4,6% r/r).

Operator kontynuuje inwestycje w infrastrukturę telekomunikacyjną, zapewniając zasięg usług 5G dla 60% populacji oraz rozszerzając dostępność usług dla domu o kolejne 125 tysięcy gospodarstw domowych.

 

Osiągnięcia finansowe i biznesowe Grupy Play w I kwartale 2024 r.:

  • Przychody ogółem wzrosły o ponad 5% r/r i wyniosły 2,5 mld zł.
  • Przychody z usług mobilnych wzrosły o 7,4% r/r do 1,2 mld zł, a przychody z usług dla domu o 6% r/r do 505 mln zł.
  • Zysk przed odsetkami, opodatkowaniem i amortyzacją (EBITDAaL) w I kwartale br. wyniósł ponad 1 mld zł.
  • Liczba aktywnych klientów mobilnych osiągnęła poziom 13,2 mln, co oznacza wzrost +2,7% r/r.
  • Baza abonentów usług dla domu (internet i telewizja) wzrosła o 5,1% r/r i na koniec I kwartału br. wyniosła 2,1 mln.
  • Średni przychód na użytkownika (ARPU) usług mobilnych wzrósł aż o 4,6% r/r do 30 zł.
  • Operator kolejny kwartał z rzędu utrzymał pozycję lidera MNP z dodatnim bilansem przeniesionych numerów na poziomie 19 523 – co oznacza, że Polacy wciąż najchętniej przenoszą numery do Play.

 

Osiągnięcia infrastrukturalne i operacyjne:

  • Uruchomienie w I kwartale br. 136 nowych stacji bazowych z bilansem 11 757 nadajników.
  • Zapewnienie zasięgu telefonii komórkowej dla wszystkich korzystających z tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy dzięki infrastrukturze telekomunikacyjnej zbudowanej przez Play.
  • Intensywna rozbudowa największej w Polsce stacjonarnej sieci szerokopasmowej w otwartym modelu dostępu we współpracy z Polskim Światłowodem Otwartym oraz rozwój usług telewizyjnych i szerokopasmowego internetu poprzez nabycie 100% udziałów spółki Miconet (śląskiego dostawcy usług internetowych).
  • Dalsze rozszerzanie zasięgu 5G – sieci nowej generacji, m.in. na częstotliwościach tzw. pasma C (3500-3600 MHz). Na koniec kwietnia 2024 roku ponad 60% populacji Polski znajdowało się w zasięgu sieci 5G Play.
  • Rozpoczęcie edukacji przez pierwszych studentów w akademii kodowania 42 Warsaw, której fundatorem jest Play. W ten sposób, operator inwestuje w kompetencje cyfrowe Polaków.
  • Ogłoszenie długoterminowej umowy PPA na dostawę energii słonecznej, stanowiący znaczący krok w działaniach firmy z zakresu zrównoważonego biznesu.

 

„Wzrost, jaki osiągnęliśmy w pierwszych trzech miesiącach 2024 roku, potwierdza, że umacniamy pozycję lidera rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Ta pozycja motywuje nas do oferowania innowacyjnych i korzystnych cenowo usług dostępnych dla wszystkich, zgodnie z naszą misją zapewnienia klientom wolności wyboru. Wzmacnia to także naszą gotowość do dalszych inwestycji w infrastrukturę mobilną i stacjonarną” – powiedział Jean Marc Harion, CEO Play.

 

IT RESELLER nr 357/2024 “Inwestycje w nasze rozwiązania są kluczowe dla każdego biznesu” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Maciej Kamiński, Dyrektor Samsung Memory na Polskę i region CEE