Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Grupa Spyrosoft na koniec 2023 r. z przychodami wyższymi o 26% r/r, pomimo widocznego spowolnienia w branży

W 2023 r. do grona klientów Grupy dołączyło 98 nowych firm, a łącznie na koniec omawianego okresu Grupa obsługiwała 146 klientów. Nowi klienci zostali odnotowani we wszystkich spółkach należących do Grupy.

W grudniu ubiegłego roku, do grona nowych klientów Grupy dołączył brytyjski publiczny nadawca telewizyjny – BBC. Grupa Spyrosoft podpisała trzyletni kontrakt na dostawę usług. Zgodnie z umową ramową Spyrosoft będzie zewnętrznym partnerem świadczącym usługi rozwoju i testowania oprogramowania. Dzięki temu kontraktowi Grupa uruchomiła właśnie nowe biura (Londyn i Manchester) i stopniowo zwiększa zatrudnienie w UK, realizując tym samym cele ze Strategii związane ze wzrostem obecności na rynkach zagranicznych.

 

– W 2023 roku cała branża IT odczuwała negatywne skutki spowolnienia gospodarczego, które miało hamujący wpływ na proces digitalizacji przedsiębiorstw. Jednak my zwiększyliśmy przychody o 26% rok do roku, realizując założenia naszej „Strategii na lata 2022-2026”, zgodnie z którą wzrost ten ma wynosić średnio od 25% do 35% rocznie. Na zrealizowaną sprzedaż wpływ miała zarówno liczba nowo pozyskanych klientów, rosnąca baza wszystkich aktywnych w minionym roku klientów oraz znaczące wzrosty sprzedaży w USA i Skandynawii. Musieliśmy jednak także – podobnie jak większość firm IT na całym świecie – skonfrontować się z szeregiem wyzwań i rosnącymi kosztami. W naszym przypadku wpływ na wyższe koszty miało przede wszystkim świadome utrzymanie tzw. ławki, która w 2023 roku stanowiła 6% kosztów bezpośrednich vs. 2% we wcześniejszych okresach oraz umocnienie się złotówki w stosunku do dolara, euro i funta. Finalnie, powyższe czynniki przełożyły się na niższą niż w 2022 roku rentowność na poziomie EBITDA. Po rekordowym wyniku w 2022 roku, marża EBITDA za 2023 rok znalazła się nieznacznie poniżej celu z naszej Strategii, który zakłada przedział 11%-14% – mówi Konrad Weiske, prezes zarządu Spyrosoft S.A.

 

Zdywersyfikowana struktura przychodów Grupy Spyrosoft w podziale na geografie ukształtowała się w 2023 r. bez istotnych zmian – rynkami wiodącymi pozostają region DACH (27%), Wielka Brytania (28%), następnie – Polska (16%), Stany Zjednoczone (13%) i Skandynawia (9%). Struktura przychodów ujmowana z punktu widzenia branż obsługiwanych przez Grupę Spyrosoft również nie uległa znaczącym zmianom.

Przez cały ubiegły rok zatrudnienie w Grupie utrzymywało się na stabilnym poziomie. Na koniec grudnia 2023 r. całkowita liczba współpracowników Grupy Spyrosoft wyniosła 1 500 osób.

 

Perspektywy na kolejne kwartały

Przyglądając się perspektywom na kolejne kwartały 2024 r. Zarząd Grupy zaznacza, że nie należy spodziewać się istotnych zmian względem bieżącej sytuacji biznesowej, a jej poprawa może nastąpić nie wcześniej niż za kilka kwartałów.

Perspektywa Grupy Spyrosoft na rozwój biznesu na głównych rynkach obsługiwanych przez Grupę pozostaje stabilna. Spółka nie obserwuje także większych zmian w ramach branż, w których działa.

Jeśli chodzi o rynek pracy, Zarząd obserwuje większą dostępność pracowników, w tym także na rynkach międzynarodowych (co przekłada się na obniżone koszty działań rekrutacyjnych) oraz wyhamowanie wzrostu wynagrodzeń.

 

Wybrane skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Spyrosoft:

Mln zł    2023 2022 zmiana r/r
Przychody netto416,1331,5+25,5%
EBITDA42,053,7-21,8%
Zysk z działalności operacyjnej30,945,1-31,4%
Zysk netto19,726,7 -26,2%

 

Mln zł    4Q 2023 4Q 2022 zmiana r/r
Przychody netto105,4100,1+5,3%
EBITDA10,215,8-35,7%
Zysk z działalności operacyjnej7,313,2 -44,5%
Zysk netto8,47,0+19,6%

 

 

IT RESELLER nr 356/2024 „Bycie dystrybutorem pierwszego wyboru to nasza odpowiedzialność i zobowiązanie” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Zbigniew Mądry, COO & Wiceprezes Grupy AB