Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

GSMA świętuje kolejną edycję MWC 2022 na żywo w Barcelonie i przedstawia wydarzenie w liczbach.

MWC 2022, na żywo, w Barcelonie. Na to wydarzenie branża czekała od 2019 roku. Największe i najbardziej wpływowe globalnie wydarzenie związane z łącznością gościło ponad 61 000 uczestników. Zebrali się oni w stolicy Katalonii, aby omówić konwergencję urządzeń mobilnych, potencjał metaverse i transformację branż wertykalnych.

Tak jak przy wcześniejszych edycjach, MWC było platformą do dyskusji i debaty dla liderów mobilnego ekosystemu i budowania przyszłości dla telekomunikacji.

 

„Nic nie przebije MWC NA ŻYWO, ekscytująceGO zebraniA naszej społeczności, którĄ ŁĄCZY PASJA WOBEC ŁĄCZNOŚCI – z powrotem razem, aby omówić możliwości, które przed nami stoją.” podkreślił John Hoffman, CEO GSMA Ltd. „W imieniu GSMA chciałbym podziękować wszystkim naszym uczestnikom, wystawcom, sponsorom i partnerom, którzy połączyli siły, aby MWC22 było tak produktywne, bezpieczne i udane. Pragnę również podziękować Radzie Miasta Barcelona, Generalitat de Catalunya, Ministerstwu Gospodarki i Transformacji Cyfrowej, Fira de Barcelona, Tourism de Barcelona (imprezy w mieście-gospodarzu), L’Hospitalet de Llobregat, Mobile World Capital oraz mieszkańcom Katalonii i Hiszpanii. Wasze wsparcie jest niezachwiane, a Wasza kreatywność, gościnność i wytrwałość nieustannie nas inspirują.”

 

Uwolniona łączność

W ciągu czterech dni ponad 1 900 firm pojawiło się na MWC22 Barcelona, aby zaprezentować rolę technologii mobilnej w uwalnianiu łączności np. poprzez 5G Connect sponsorowane przez Salesforce, Advancing AIInternet of EverythingCloudNet by Kyndryl, FinTech i Tech Horizon. Szefowie firm, przedsiębiorcy, innowatorzy, a nawet politycy w roli mówców na MWC2022 podejmowali rolę drogowskazów dla wykorzystania nowoczesnych technologii łączności. Od tradycyjnych branż po nagradzanych filmowców, prelegenci rzucali wyzwanie i inspirowali uczestników do zastanowienia się nad nowymi sposobami na skorzystanie z potencjału technologii.

 

 

 

Współpraca pionowa, innowacje startupowe i wiele więcej na MWC22

Również w tym roku program MWC był globalnym centrum debaty na temat polityki cyfrowej. Z ponad 160 delegacjami z krajów i instytucji międzynarodowych z całego świata, decydenci, organy regulacyjne, liderzy branży i międzynarodowa społeczność technologiczna wymienili się doświadczeniami i poglądami na temat budowania polityki dla cyfrowego świata, maksymalizacji potencjału 5G, wypełniania luki cyfrowej i osiągania globalnych celów klimatycznych. Ponieważ świat staje się coraz bardziej cyfrowy, panowała powszechna zgoda co do tego, że potrzebujemy większej współpracy i współpracy między wszystkimi zainteresowanymi stronami, aby rozszerzyć integrację cyfrową dla wszystkich. W tym roku przywódcy tacy jak Jessica Rosenworcel, przewodnicząca amerykańskiej FCC i minister Paula Ingabire z Rwandy, nie tylko przyczynili się do rozmowy w programie ministerialnym, ale także wnieśli swoje priorytety polityczne na scenie MWC.

Nowością w tegorocznej edycji był sektor Industry City, zorganizowany wspólnie z Accenture Knowledge Partner, służący do demonstracji z sektorów FinTech, Manufacturing i Automotive. Dzięki mnogości aktywności Industry City było wyjątkowo interesującą przestrzenią. Odwiedzający mieli okazję doświadczyć szeregu innowacji obejmujących robotykę i tematy związane z inteligentną mobilnością, poprzez interaktywne wycieczki metaverse i demonstracje od partnerów i GSMA Foundry.

Powrócił też segment 4YFN (Four Years from Now), skupiający się na lokalnej społeczności startupów, wspierany przez platynowego sponsora BStartup Banco Sabadell. 4YFN obejmował ponad 500 międzynarodowych startupów i ponad 300 prelegentów, gdzie mogły się one podzielić spostrzeżeniami na temat tego, jak rozwijać ekosystem. Rywalizując o ponad 24 miliardy euro inwestycji, 200 startupów zwróciło się do wiodących funduszy, VC i CVC podczas wydarzenia.

 

 

 

MWC22 w liczbach

  • Ponad 61 000 wyjątkowych osób wzięło udział osobiście
  • Około 500 000 unikalnych wirtualnych i codziennych widzów na MWC22 i platformach partnerskich
  • Reprezentacja z prawie 200 krajów i terytoriów
  • Ponad 1 900 wystawców, sponsorów i partnerów
  • Ponad 1000 prelegentów, 97% osobiście i 36% kobiet
  • Ponad 50% uczestników to dyrektorzy i dyrektorzy wyższego szczebla, 20% to dyrektorzy generalni i założyciele, 25% to kobiety.
  • Miliony dostroiły się do treści MWC22 Barcelona za pośrednictwem globalnej syndykacji Mobile World Live oraz oficjalnych nadawców krajowych i międzynarodowych.
  • Ponad 1 600 międzynarodowych dziennikarzy było na miejscu

 

„Dynamika prowadząca do MWC22 była wyczuwalna i przyniosła rezultaty” – powiedział Mats Granryd, dyrektor generalny GSMA. „W duchu naszego HASŁA „Łączność uwolniona” widzieliśmy, jak branże wykraczają poza prostą TELEKOMUNIKACJĘ, aby zapewnić ISTOTNĄ łączność, wdrażając technologię w przełomowy sposób, który będzie kształtował przemysł i społeczeństwo. Dziękuję każdej osobie, która pomogła uczynić MWC Barcelona 2022 wydarzeniem, którego nie można przegapić – a gdy przejdziemy do świata „cyfrowego wszystkiego”, nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co osiągniemy w przyszłym roku.”

 

Jak i poprzednie edycje imprezy w stolicy Katalonii, także i MWC 2022 skupiło na sobie uwagę mediów z całego świata. Nic dziwnego, jako, że event ten był i jest, mimo przerwy, czołowym wydarzeniem świata telekomunikacji. MWC22 był relacjonowany przez Mobile World Live, CNBC, Euronews, Financial Times, TIME, The Wall Street Journal Barron’s Group i ponad 1 600 międzynarodowych dziennikarzy. Wyróżnieni partnerzy medialni to C114, Insider Intelligence, Radio + Television Business Report, Technology Record i TeleSemana.

To także okazja do promocji miasta, w którym naprawdę łatwo jest się zakochać. Lokalne inicjatywy, takie jak Meet and Eat i Beat Barcelona, prezentowały to, co najlepsze w stolicy Katalonii. Wstępna analiza ekonomiczna wykazała, że MWC wniesie ponad 240 mln euro do gospodarki miasta i zapewniło ponad 6 700 miejsc pracy w niepełnym wymiarze godzin w 2022 r. Po raz kolejny MWC było wydarzeniem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla.

 

 

Patrząc w przyszłość

Po udanym MWC22 Barcelona, GSMA ciężko pracuje już nad tym, by w 2022 roku zapewnić pełną serię wydarzeń MWC, cykl który znamy z czasów sprzed pandemii. MWC Shanghai, odbędzie się w dniach 29 czerwca – 1 lipca, a następnie MWC Las Vegas w dniach 28-30 września. Cykl zakończy MWC Africa w dniach 25-27 października – które powróci na żywo do Kigali, po raz pierwszy od 2019 roku.

Powrót do wydarzeń na żywo, nieco skromniejszych niż w latach przedpandemicznych, to powiew normalności w dziwnych czasach. Ponowne przemierzanie korytarzy Fira Barcelona, bez takich tłumów do jakich przywykliśmy z wcześniejszych lat, sprawia nieco dziwne, ale jednak pozytywne wrażenie. GSMA pokazało, że „da się”. Czekamy więc na kolejne duże wydarzenia targowe. I na MWC 2023.