GSMA świętuje kolejną edycję MWC 2022 na żywo w Barcelonie i przedstawia wydarzenie w liczbach.

MWC 2022, na żywo, w Barcelonie. Na to wydarzenie branża czekała od 2019 roku. Największe i najbardziej wpływowe globalnie wydarzenie związane z łącznością gościło ponad 61 000 uczestników. Zebrali się oni w stolicy Katalonii, aby omówić konwergencję urządzeń mobilnych, potencjał metaverse i transformację branż wertykalnych.

Tak jak przy wcześniejszych edycjach, MWC było platformą do dyskusji i debaty dla liderów mobilnego ekosystemu i budowania przyszłości dla telekomunikacji.

 

„Nic nie przebije MWC NA ŻYWO, ekscytująceGO zebraniA naszej społeczności, którĄ ŁĄCZY PASJA WOBEC ŁĄCZNOŚCI – z powrotem razem, aby omówić możliwości, które przed nami stoją.” podkreślił John Hoffman, CEO GSMA Ltd. „W imieniu GSMA chciałbym podziękować wszystkim naszym uczestnikom, wystawcom, sponsorom i partnerom, którzy połączyli siły, aby MWC22 było tak produktywne, bezpieczne i udane. Pragnę również podziękować Radzie Miasta Barcelona, Generalitat de Catalunya, Ministerstwu Gospodarki i Transformacji Cyfrowej, Fira de Barcelona, Tourism de Barcelona (imprezy w mieście-gospodarzu), L’Hospitalet de Llobregat, Mobile World Capital oraz mieszkańcom Katalonii i Hiszpanii. Wasze wsparcie jest niezachwiane, a Wasza kreatywność, gościnność i wytrwałość nieustannie nas inspirują.”

 

Uwolniona łączność

W ciągu czterech dni ponad 1 900 firm pojawiło się na MWC22 Barcelona, aby zaprezentować rolę technologii mobilnej w uwalnianiu łączności np. poprzez 5G Connect sponsorowane przez Salesforce, Advancing AIInternet of EverythingCloudNet by Kyndryl, FinTech i Tech Horizon. Szefowie firm, przedsiębiorcy, innowatorzy, a nawet politycy w roli mówców na MWC2022 podejmowali rolę drogowskazów dla wykorzystania nowoczesnych technologii łączności. Od tradycyjnych branż po nagradzanych filmowców, prelegenci rzucali wyzwanie i inspirowali uczestników do zastanowienia się nad nowymi sposobami na skorzystanie z potencjału technologii.

 

 

 

Współpraca pionowa, innowacje startupowe i wiele więcej na MWC22

Również w tym roku program MWC był globalnym centrum debaty na temat polityki cyfrowej. Z ponad 160 delegacjami z krajów i instytucji międzynarodowych z całego świata, decydenci, organy regulacyjne, liderzy branży i międzynarodowa społeczność technologiczna wymienili się doświadczeniami i poglądami na temat budowania polityki dla cyfrowego świata, maksymalizacji potencjału 5G, wypełniania luki cyfrowej i osiągania globalnych celów klimatycznych. Ponieważ świat staje się coraz bardziej cyfrowy, panowała powszechna zgoda co do tego, że potrzebujemy większej współpracy i współpracy między wszystkimi zainteresowanymi stronami, aby rozszerzyć integrację cyfrową dla wszystkich. W tym roku przywódcy tacy jak Jessica Rosenworcel, przewodnicząca amerykańskiej FCC i minister Paula Ingabire z Rwandy, nie tylko przyczynili się do rozmowy w programie ministerialnym, ale także wnieśli swoje priorytety polityczne na scenie MWC.

Nowością w tegorocznej edycji był sektor Industry City, zorganizowany wspólnie z Accenture Knowledge Partner, służący do demonstracji z sektorów FinTech, Manufacturing i Automotive. Dzięki mnogości aktywności Industry City było wyjątkowo interesującą przestrzenią. Odwiedzający mieli okazję doświadczyć szeregu innowacji obejmujących robotykę i tematy związane z inteligentną mobilnością, poprzez interaktywne wycieczki metaverse i demonstracje od partnerów i GSMA Foundry.

Powrócił też segment 4YFN (Four Years from Now), skupiający się na lokalnej społeczności startupów, wspierany przez platynowego sponsora BStartup Banco Sabadell. 4YFN obejmował ponad 500 międzynarodowych startupów i ponad 300 prelegentów, gdzie mogły się one podzielić spostrzeżeniami na temat tego, jak rozwijać ekosystem. Rywalizując o ponad 24 miliardy euro inwestycji, 200 startupów zwróciło się do wiodących funduszy, VC i CVC podczas wydarzenia.

 

 

 

MWC22 w liczbach

  • Ponad 61 000 wyjątkowych osób wzięło udział osobiście
  • Około 500 000 unikalnych wirtualnych i codziennych widzów na MWC22 i platformach partnerskich
  • Reprezentacja z prawie 200 krajów i terytoriów
  • Ponad 1 900 wystawców, sponsorów i partnerów
  • Ponad 1000 prelegentów, 97% osobiście i 36% kobiet
  • Ponad 50% uczestników to dyrektorzy i dyrektorzy wyższego szczebla, 20% to dyrektorzy generalni i założyciele, 25% to kobiety.
  • Miliony dostroiły się do treści MWC22 Barcelona za pośrednictwem globalnej syndykacji Mobile World Live oraz oficjalnych nadawców krajowych i międzynarodowych.
  • Ponad 1 600 międzynarodowych dziennikarzy było na miejscu

 

„Dynamika prowadząca do MWC22 była wyczuwalna i przyniosła rezultaty” – powiedział Mats Granryd, dyrektor generalny GSMA. „W duchu naszego HASŁA „Łączność uwolniona” widzieliśmy, jak branże wykraczają poza prostą TELEKOMUNIKACJĘ, aby zapewnić ISTOTNĄ łączność, wdrażając technologię w przełomowy sposób, który będzie kształtował przemysł i społeczeństwo. Dziękuję każdej osobie, która pomogła uczynić MWC Barcelona 2022 wydarzeniem, którego nie można przegapić – a gdy przejdziemy do świata „cyfrowego wszystkiego”, nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co osiągniemy w przyszłym roku.”

 

Jak i poprzednie edycje imprezy w stolicy Katalonii, także i MWC 2022 skupiło na sobie uwagę mediów z całego świata. Nic dziwnego, jako, że event ten był i jest, mimo przerwy, czołowym wydarzeniem świata telekomunikacji. MWC22 był relacjonowany przez Mobile World Live, CNBC, Euronews, Financial Times, TIME, The Wall Street Journal Barron’s Group i ponad 1 600 międzynarodowych dziennikarzy. Wyróżnieni partnerzy medialni to C114, Insider Intelligence, Radio + Television Business Report, Technology Record i TeleSemana.

To także okazja do promocji miasta, w którym naprawdę łatwo jest się zakochać. Lokalne inicjatywy, takie jak Meet and Eat i Beat Barcelona, prezentowały to, co najlepsze w stolicy Katalonii. Wstępna analiza ekonomiczna wykazała, że MWC wniesie ponad 240 mln euro do gospodarki miasta i zapewniło ponad 6 700 miejsc pracy w niepełnym wymiarze godzin w 2022 r. Po raz kolejny MWC było wydarzeniem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla.

 

 

Patrząc w przyszłość

Po udanym MWC22 Barcelona, GSMA ciężko pracuje już nad tym, by w 2022 roku zapewnić pełną serię wydarzeń MWC, cykl który znamy z czasów sprzed pandemii. MWC Shanghai, odbędzie się w dniach 29 czerwca – 1 lipca, a następnie MWC Las Vegas w dniach 28-30 września. Cykl zakończy MWC Africa w dniach 25-27 października – które powróci na żywo do Kigali, po raz pierwszy od 2019 roku.

Powrót do wydarzeń na żywo, nieco skromniejszych niż w latach przedpandemicznych, to powiew normalności w dziwnych czasach. Ponowne przemierzanie korytarzy Fira Barcelona, bez takich tłumów do jakich przywykliśmy z wcześniejszych lat, sprawia nieco dziwne, ale jednak pozytywne wrażenie. GSMA pokazało, że „da się”. Czekamy więc na kolejne duże wydarzenia targowe. I na MWC 2023.