Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

GTDC – Trendy sprzedażowe polskich dystrybutorów IT w III kw. 2017 roku: Smartfony wciąż na topie, komputery stacjonarne wracają do gry.

Jak podaje GTDC, organizacja zrzeszająca czołowych dystrybutorów IT na świecie – bazując na danych* firmy badawczej CONTEXT – łączny przychód netto ze sprzedaży europejskich dystrybutorów IT i elektroniki użytkowej wzrósł w III kw. 2017 roku o 3,7% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. W pierwszych 9 miesiącach przychody dystrybutorów IT w Europie wzrosły łącznie o 4,1%. Polscy dystrybutorzy zanotowali w III kw. niewielki spadek (0,4%), a ich przychody w pierwszych 9 miesiącach roku wrosły łącznie o 1,2%.

 

W skali całego europejskiego rynku, w III kw. 2017 roku największym zainteresowaniem konsumentów na Starym Kontynencie cieszyły się takie grupy produktowe jak m.in. notebooki (wzrost o 9,8% w porównaniu z analogicznym okresem 2016 roku), komputery stacjonarne (7,4%), tablety (6%) oraz TV i monitory (5,9%). Wyniki niektórych z tych kategorii zupełnie inaczej prezentowały się na polskim rynku.

 

Polski rynek dystrybucji IT w III kw. 2017 roku (w porównaniu do III kw. 2016 roku):

  • Największy wzrost na polskim rynku (16,6%) zanotował segment telekomunikacyjny, w tym smartfony i akcesoria
  • Dużym zainteresowaniem cieszyły się także TV i monitory (12,9%)
  • Wzrost (o 10,5%) zanotował segment komputerów stacjonarnych (w sprzedaży detalicznej i w sektorze publicznym)
  • Ponadto, duży wzrost (o 4,2%) zanotowała kategoria oprogramowania
  • W porównaniu do innych europejskich rynków, duży spadek zanotowała natomiast kategoria notebooków (o 6,6%)
  • Największy spadek sprzedaży dotknął w Polsce segment tabletów oraz AV i akcesoriów, odpowiednio o 25,7% i 24,1%

 

Trendy sprzedażowe na polskim rynku dystrybucji IT komentują liderzy branży

Ze wzrostu sprzedaży w segmencie komputerów stacjonarnych, będącego m.in. wynikiem poprawy sytuacji w sektorze publicznym w stosunku do roku poprzedniego, cieszyć powinna się AB S.A, która zarządza największą w regionie (16,5 tys.) siecią partnerów handlowych. Było to jednym z oczekiwań grupy na 2017 rok.

 

W III kw. zanotowaliśmy większe niż cały rynek wzrosty sprzedaży m.in. w kategorii komputerów stacjonarnych. Jest to efekt skutecznego wykorzystania naszych rozbudowanych kanałów sprzedaży i dotarcia do partnerów. Jednym ze znaczących impulsów wzrostowych jest dla nas szybko rosnący rynek komputerów gamingowych, gdzie posiadamy kompleksową i stale poszerzaną ofertę produktową. Przewidzieliśmy także szybki rozwój rynku usług chmurowych – Grupa AB w minionym kw. zanotowała wysokie wzrosty sprzedaży oprogramowania w modelu CSP. Nasza współpraca z Microsoft w ramach kontraktu CSP (Cloud Solution Provider) zaowocowała nie tylko osiągnięciem pozycji lidera tego rynku w Polsce, ale także otrzymanym tytułem „2017 Partner of the Year” dla najlepszego dystrybutora Microsoft w Polsce. Ubiegły kw. był dla nas bardzo dobry również w kategorii telewizorów i monitorów wielkoformatowych (Large Format Displays). Jest to efektem rozwoju naszego działu digital signage – komentuje Andrzej Przybyło, prezes zarządu AB S.A.

 

 

Dobre zakończenie roku przewiduje także ABC Data, która zakłada osiągnięcie blisko 4,5 mld PLN przychodów ze sprzedaży w 2017 roku. Aktualnie, firma współpracuje z 13 tys. resellerów oferując produkty i usługi blisko 1000 światowych marek.

 

Od dłuższego czasu obserwujemy rosnącą sprzedaż komponentów, komputerów stacjonarnych i urządzeń peryferyjnych. Ponadto, zgodnie z rynkowymi trendami, już w ubiegłym roku postawiliśmy w ABC Data na dynamiczny rozwój obszaru mobile, dzięki czemu stale rośnie sprzedaż w grupie smartfonów. Szczególnie widoczny jest utrzymujący się trend wzrostowy u naszych kluczowych producentów – Huawei oraz Xiaomi. Z kwartału na kwartał rosną także przychody ze sprzedaży produktów Apple u czołowego dystrybutora produktów tej marki w Polsce, czyli naszej spółki zależnej iSource. W III kw. 2017 roku wypracowaliśmy dwukrotnie wyższą EBITDA i trzykrotnie wyższy zysk netto r/r, co istotnie przybliża nas do zrealizowania prognozy wyników za ten rok – komentuje Ilona Weiss, prezes zarządu ABC Data S.A.

 

* dane pochodzą od firmy badawczej CONTEXT monitorującej kanały sprzedaży oraz ceny w poszczególnych segmentach rynku i współpracującej z GTDC.