Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

GUS: 55,6% polskich przedsiębiorstw korzysta z chmury obliczeniowej

Ponad połowa przedsiębiorstw korzysta z płatnych usług w chmurze obliczeniowej. Najpopularniejszą usługą pozostaje e-mail, z którego korzysta 37,8% firm. W porównaniu z 2021 rokiem wzrosło też zainteresowanie udostępnianym w tej formie oprogramowaniem biurowym.

Jak wynika z raportu „Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2023 roku” opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny, w porównaniu z 2021 rokiem znacznie, bo aż o 27 p.p. wzrósł odsetek przedsiębiorstw kupujących usługi w chmurze. Dwie na trzy firmy mają swoją stronę internetową, a 4% swoim klientom udostępnia aplikację mobilną.

Popularne pozostają także media społecznościowe, które służą przede wszystkim do kreowania wizerunku marki i rekrutacji pracowników. Z takiej możliwości korzysta prawie co druga firma, a w przypadku przedsiębiorstw zatrudniających co najmniej 250 osób, aż 81% korzysta z tego kanału komunikacji. Nieco mniej chętnie za to firmy płacą za reklamę w internecie. O ile w 2018 roku 26% deklarowało, że wykupiło płatną promocję w sieci, w tym roku w ten sposób dotrzeć do klienta zdecydowało się jedynie co piąte przedsiębiorstwo.

Polscy przedsiębiorcy chętniej za to inwestują w narzędzia do zarządzania organizacją. Ponad jedna trzecia firm (36%) wykorzystuje w swojej działalności oprogramowanie typu ERP, nieco mniej popularne są programy klasy CRM (28,5%). Analitykę biznesową w swojej działalności prowadzi 18% przedsiębiorstw, a w co dziesiątym wdrożono rozwiązania BI.