Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

GUS podaje, że udział e-handlu w sprzedaży spadł w grudniu o 2,3%

Główny Urząd Statystyczny podał wyniki badań na temat udziału handlu elektronicznego w ogólnej sprzedaży detalicznej w ostatnim miesiącu zeszłego roku.

Ponieważ wyniki mogą nieco szokować – zwłaszcza, że chodzi o grudzień – trzeba dodać, że badania dotyczą cen stałych (a zatem towarów nie z wyprzedaży) oraz firm zatrudniających więcej niż 9 osób.

„W grudniu w porównaniu z listopadem 2023 r. notowano niższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 11%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży 'ogółem’ zmniejszył się z 11,7% w listopadzie 2023 r. do 9,4% w grudniu br” – czytamy w komunikacie.

„Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: 'tekstylia, odzież, obuwie’ (z 24,5% przed miesiącem do 17,3%), 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (odpowiednio z 30,9% do 26,2%), 'meble, rtv, agd’ (z 20,8% do 17,8%)”.

Jak zmienia się handel w sieci? Ekspert IdoSell przedstawia kilka trendów, które będą dominować w e-commerce w 2024 roku