GUS: udział e-handlu w sprzedaży detalicznej wzrósł r/r do 8,6% w maju
Jak podał Główny Urząd Statystyczny (GUS), udział e-commerce w sprzedaży detalicznej wzrósł do 8,6% w maju br. w porównaniu z 8,5% rok do roku. Wartość sprzedaży przez internet wzrosła o 6,8% w ujęciu miesięcznym.
„W maju 2024 r. w porównaniu z majem 2023 r. notowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 6,8%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży 'ogółem’ zwiększył się w maju 2024 r. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego z 8,5% do 8,6%”.
Jak czytamy dalej w komunikacie:
„Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa z grup: 'meble, rtv, agd’ (z 15,1% przed rokiem do 16,4%), 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (odpowiednio z 22,2% do 22,3%). Jednostki z grupy 'tekstylia, odzież, obuwie’ wykazały natomiast spadek udziału (z 22,6% do 22,5%)”.