Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Hakerzy wykradli miliony po złamaniu systemów płatności Revolut

Podobno doszło do cyberataku na giganta płatniczego Revolut, w wyniku którego firma straciła około 20 milionów dolarów.

Raport Financial Times, powołujący się na wiele anonimowych osób rzekomo zaznajomionych z incydentem, zauważył, że skradzione pieniądze należały do firmy, a nie do jej klientów.

Włamanie nie zostało ujawnione publicznie, a Revolut zdecydował się nie komentować ataku.

Wydaje się, że istnieje spora rozbieżność między tym, jak Revolut działa w USA, a tym, jak działa w Europie. Wynikający z tego błąd umożliwiał użytkownikom odrzucenie płatności, a następnie zwrot pieniędzy, które nigdy nie zostały wysłane. Błąd został najwyraźniej po raz pierwszy zauważony pod koniec 2021 roku, ale zanim Revolut zdążył załatać dziurę, cyberprzestępcy znaleźli ją i zaczęli wykorzystywać. Wydaje się, że nie było w to zaangażowane żadne złośliwe oprogramowanie.

Jak się okazuje, cyberprzestępcy zachęcali ludzi do dokonywania drogich zakupów, które były odrzucane, a następnie wypłacali zwrócone pieniądze z bankomatów. W ten sposób z Revolut wysłano około 23 milionów dolarów, ale wydaje się, że firmie udało się odzyskać około 3 milionów dolarów.

Niektóre raporty twierdzą, że Revolut nawet początkowo nie wiedział, że został okradziony, a zorientował się dopiero po tym, jak bank partnerski w USA stwierdził, że posiada mniej pieniędzy niż oczekiwano. Następnie amerykańska spółka zależna poprosiła o zastrzyk gotówki w „milionach dolarów” od swojej spółki macierzystej, przed zlikwidowaniem luki wiosną ubiegłego roku.

Revolut to globalna firma zajmująca się technologiami finansowymi, oferująca usługi bankowe, znane również jako „neobanki”. Firma jest licencjonowana i regulowana przez Bank Litwy w ramach Unii Europejskiej, a jej siedziba znajduje się w Londynie w Wielkiej Brytanii. Revolut został założony w 2015 roku przez Nikolaya Storonsky’ego i Vlada Yatsenko.