HMD Global obchodzi pierwszą rocznicę działalności jako wyłączny licencjobiorca telefonów marki Nokia, na ponad 80 rynkach, z aktywacją w 170 krajach.
HMD Global obchodzi pierwszą rocznicę działalności jako wyłączny licencjobiorca telefonów marki Nokia. Od pierwszego dnia swojej działalności HMD Global realizuje ambitne plany o zasięgu globalnym. Wprowadził sześć nowych smartfonów Nokia oraz pięć urządzeń klasy feature phone na ponad 80 rynkach, z aktywacją w 170 krajach. Udostępnia serwisy WWW w 48 językach i buduje solidne podstawy przyszłego rozwoju.
Szybki rozwój i skala
HMD Global wkroczył na scenę, ogłaszając na targach Mobile World Congress 2017 powrót telefonu Nokia 3310 oraz wprowadzenie na rynek swojej pierwszej globalnej linii smartfonów z systemem operacyjnym Android. Nowa oferta zdobyła na tych targach ponad 20 nagród i została całkowicie wyprzedana na wielu rynkach. Dziś telefony Nokia można kupić w ponad 80 krajach, w 45 lokalnych serwisach WWW prowadzonych w 48 językach. Zostały one już aktywowane w ponad 170 krajach. W ciągu pierwszego roku swojej działalności HMD Global nawiązał strategiczną współpracę z liderami branży, takimi jak Google, Foxconn i ZEISS. Celem tej współpracy w nadchodzącym roku będzie udostępnianie fanom praktycznych innowacji oraz wyznaczanie nowych standardów funkcjonalności i jakości smartfonów.
„Podsumowując ten wspaniały rok, chciałbym przede wszystkim podziękować naszym fanom. Ich zaangażowanie, entuzjazm i sympatia dla nowych telefonów Nokia oraz innych naszych projektów i planów w dużej mierze przyczyniły się do naszych sukcesów. Pokazuje to, jak ważne jest dotarcie do ludzi, budowanie społeczności oraz słuchanie sugestii dotyczących funkcji i właściwości telefonów. Biorąc pod uwagę postępy, które zrobiliśmy, oraz reakcję rynku, z niecierpliwością czekam na to, co rok 2018 przyniesie nam i naszym fanom.” – powiedział Florian Seiche, dyrektor generalny HMD Global.
Ogromne zainteresowanie fanów
Fani na całym świecie powitali nową ofertę firmy z niebywałą pasją, zaangażowaniem i entuzjazmem. Bezpośrednią transmisję z premiery telefonów Nokia 3310, Nokia 3, Nokia 5 i Nokia 6 podczas targów MWC 2017 obejrzało ponad milion osób. W ubiegłym roku firmowe serwisy WWW odnotowały 87 milionów odsłon, a nagrania wideo zostały wyświetlone ponad 200 milionów razy. Na Facebooku firmę śledzi 2,2 miliona zaangażowanych i aktywnych fanów.
Zobowiązania i osiągnięcia dotyczące produktów
W ciągu zaledwie roku HMD Global wprowadził na rynek zróżnicowaną ofertę produktów, dotrzymując zobowiązania do instalowania „czystego” systemu operacyjnego Android na wszystkich swoich smartfonach. Firma pozostaje wierna słynnemu tradycyjnemu projektowi telefonów Nokia. Każdy z nich jest tworzony w oparciu o trzy główne zasady ― wykorzystywanie technologii w konkretnych celach, dostosowanie projektu do potrzeb człowieka oraz używanie bezpiecznego i aktualnego „czystego” systemu Android.
Ponadto HMD Global dodaje do swojej oferty oprogramowanie Android OreoTM. Począwszy od modelu Nokia 8 aktualizacja ta jest udostępniana fanom w jeszcze większej liczbie krajów. Uzupełnia ona „czystego” Androida o takie funkcje, jak Android Instant Apps i Background Limits.
„Gdy zaczynaliśmy działalność, musieliśmy sprostać dużym oczekiwaniom fanów, a z drugiej strony ciążyła na nas wielka odpowiedzialność za kontynuowanie tradycji marki Nokia. Wierni naszym skandynawskim korzeniom, zaprojektowaliśmy piękne urządzenia o jakości, jakiej można oczekiwać od telefonów Nokia. Nie szliśmy na skróty i zastosowaliśmy w naszych produktach najnowsze technologie, aby zapewnić użytkownikom jeszcze lepsze wrażenia. Równocześnie wprowadzaliśmy na rynek innowacyjne rozwiązania, takie jak funkcja Dual-Sight w smartfonie Nokia 8 i znakomite baterie o dwudniowym czasie pracy w modelu Nokia 2. – powiedział Juho Sarvikas, dyrektor ds. produktów w HMD Global. – Nasz pierwszy smartfon, Nokia 6, w Chinach został wyprzedany w ciągu zaledwie 23 sekund, a późniejsze modele Nokia 8 i Nokia 2 zyskały duże uznanie dzięki jakości zgodnej ze standardami marki oraz przystępnej cenie. Recenzje i nagrody mówią same za siebie. Jesteśmy również bardzo wdzięczni naszym fanom za entuzjazm i wsparcie”.
„Podczas projektowania i tworzenia wszystkich produktów braliśmy pod uwagę oczekiwania fanów. Bardzo nas cieszy, że przyjęli naszą ofertę tak pozytywnie. Ich zaangażowanie oraz informacje zwrotne, jakie otrzymywaliśmy od nich w ciągu minionego roku, dostarczyły nam wielu inspiracji. Podsumowując, to był znakomity pierwszy rok. Z niecierpliwością czekamy, co przyniesie następny. Jesteśmy pewni, że najlepsze dopiero przed nami” – dodaje Pekka Rantala, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu w HMD Global.