Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Ponad 80% detalistów planuje w tym roku zwiększyć wykorzystanie AI – wyniki badania Honeywell

Honeywell

Nowe analizy pokazują, że detaliści w USA zamierzają szerzej sięgać po AI w celu usprawnienia operacji, wspierania pracowników oraz poprawy doświadczeń zakupowych klientów.

Według najnowszego raportu firmy Honeywell ponad 8 na 10 amerykańskich detalistów planuje zwiększyć zastosowanie automatyzacji i sztucznej inteligencji (AI) w swoich procesach. Aż 35% największych sieci handlowych deklaruje znaczny wzrost inwestycji w tę dziedzinę. Badanie koncentrowało się na tym, w jaki sposób AI może wesprzeć sprzedawców w szybkim reagowaniu na zmieniające się zachowania konsumentów, jak również wspomóc rozwój umiejętności pracowników i udoskonalić funkcjonowanie sklepów.

Zebrane dane wskazują, że sztuczna inteligencja jest postrzegana nie tylko jako narzędzie optymalizacji czasu i zasobów, ale też jako sposób na poprawę satysfakcji personelu. Ponad połowa ankietowanych największych detalistów uważa, że AI wpływa korzystnie na utrzymanie pracowników i pomaga im rozwijać się zawodowo. Co więcej, 55% twierdzi, że wprowadzenie takich rozwiązań sprzyja wzrostowi zadowolenia z pracy, co docelowo może przełożyć się na lepszą obsługę klientów.

 

„Jesteśmy w samym środku nowej ery dla sektora handlu detalicznego, w której rozwijające się możliwości sztucznej inteligencji wywierają pozytywny wpływ na klienta, doświadczenie pracowników oraz działania łańcucha dostaw sprzedawców” – powiedział David Barker, prezes Honeywell Productivity Solutions and Services. „W ramach dążenia do operacji autonomicznych, detaliści poszukują rozwiązań AI i automatyzacji, które dostarczają możliwych do wykorzystania danych i pomagają rozwijać umiejętności pracowników”.

Badanie wykazało również rosnące zainteresowanie konsumentów korzystaniem z AI w czasie zakupów. Aż 66% respondentów przyznało, że używało już sztucznej inteligencji do porównywania cen, zadawania pytań w czatach czy przeglądania recenzji produktów. Dla 53% najważniejszą funkcją AI jest właśnie możliwość szybkiego zestawienia cen w różnych sklepach, a 41% zwraca uwagę na wygodę w sprawdzaniu dostępności artykułów.

Aby uzyskać pełne wyniki ankiety oraz dowiedzieć się więcej o tym, jak Honeywell pomaga kształtować nową erę w branży retail, warto odwiedzić stronę internetową firmy, gdzie opublikowano szczegółowe wnioski z przeprowadzonego badania.