Honywell: 90% firm odkryło „nieoczekiwane” zastosowania sztucznej inteligencji

Nowe badanie Honeywell ujawnia wyzwania i możliwości wdrożenia AI w przemyśle

Wyniki niedawno przeprowadzonej przez amerykańską firmę Honeywell ankiety ujawniają, że mniej niż jedna piąta (17%) tzw. „influencerów AI” w przedsiębiorstwach w pełni zrealizowała swoje początkowe plany dotyczące AI. Choć może to wskazywać na powolny postęp, równie interesujące jest to, że aż dziewięć na dziesięć firm odkrywa „nieoczekiwane nowe zastosowania” AI w trakcie prototypowania, uruchamiania i skalowania przemysłowych projektów AI.

Badanie obejmowało 1600 menedżerów z 12 krajów. Respondenci, zajmujący stanowiska decyzyjne w zakresie AI, pochodzili z firm zatrudniających ponad 1000 pracowników, które już korzystają z AI do automatyzacji procesów. Ankieta objęła kraje takie jak USA, Kanada, Meksyk, Brazylia, Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Indie, Chiny i Japonia.

Badanie wykazało, że liderzy AI są przekonani o wartości AI w zastosowaniach przemysłowych. 94% z nich planuje rozszerzyć swoje działania związane z AI. Niemal dwie trzecie (64%) wskazało na poprawę efektywności i produktywności jako kluczowe korzyści, a 60% wymieniło cyberbezpieczeństwo i wykrywanie zagrożeń.  Inne wskazywane w badaniu korzyści to elastyczność pracy (49%), zadowolenie z pracy (45%) oraz rozwój umiejętności i myślenia kreatywnego (44%).

Czy AI to zatem jedynie nadzieje na poprawę? Niekoniecznie. Ponad jedna trzecia (37%) uważa, że kadra zarządzająca nie rozumie działania AI, a prawie połowa (48%) zmuszona jest do ciągłego uzasadniania lub proszenia o zasoby na wdrożenie AI.