HP kontynuuje rozwój branży druku 3D. Podczas Formnext, zaprezentowało nowych klientów, rozszerzone programy partnerskie oraz innowacje platform druku 3D Multi Jet Fusion i Metal Jet.

Podczas Formnext, największego na świecie wydarzenia poświęconego produkcji addytywnej, HP zaprezentowało nowych klientów, rozszerzone programy partnerskie i ekosystemy, a także innowacyjne rozwiązania produkcyjne opracowane przy użyciu platform druku 3D Multi Jet Fusion i Metal Jet. HP nawiązało współpracę z L’Oréal, największą na świecie firmą kosmetyczną, w celu zwiększenia skali przemysłowej produkcji addytywnej oraz opracowania zupełnie nowych opakowań i zastosowań kosmetyków. Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na sprawniejszą produkcję 3D i masową personalizację w różnych branżach, HP rozszerza również swoją sieć firm oferującą usługi druku 3D: Digital Manufacturing Network (DMN).

 

Druk 3D wchodzi na wyższe poziomy personalizacji, elastyczności biznesowej, zrównoważonego rozwoju i możliwości zmiany rynku – powiedział Didier Deltort, prezes działu Personalizacji i Druku 3D w HP Inc. Bardzo nas cieszy ponowne spotkanie ze społecznością zajmującą się produkcją addytywną w czasie Formnext. Wspólnie z naszymi partnerami i klientami będziemy nadal torować drogę do produkcji masowej poprzez udoskonalanie naszej platformy Multi Jet Fusion, komercyjną premierę HP Metal Jet oraz inwestycje w oprogramowanie, usługi i możliwości partnerów.

 

Współpraca L’Oréal i HP zmienia oblicze branży kosmetycznej

HP nawiązało współpracę z firmą L’Oréal w celu zwiększenia elastyczności produkcji oraz stworzenia nowych, innowacyjnych opakowań i doświadczeń klientów. L’Oréal zwrócił się do HP Multi Jet Fusion, aby móc szybko reagować na zmiany w swoich procesach produkcyjnych i liniach produkcyjnych. Firmy wspólnie zaprojektowały oraz zwiększyły skalowalność dużych ilości regulowanych „krążków”, umożliwiających firmie L’Oréal przenoszenie, napełnianie i etykietowanie produktów z większą sprawnością. Zaowocowało to 33-procentową redukcją kosztów i 66-procentową oszczędnością czasu. Możliwość dostosowania „krążków” do indywidualnych potrzeb okazała się również cenna w trakcie pandemii COVID-19, zapewniając firmie L’Oréal dodatkową elastyczność w reagowaniu na zmiany w zachowaniach zakupowych klientów. L’Oréal planuje wykorzystać Digital Manufacturing Network HP do skalowania „krążków” w swoim globalnym łańcuchu dostaw oraz do osiągnięcia swoich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju poprzez wydajną produkcję części wtedy, kiedy są potrzebne.

 

 

W czasie targów Formnext, L’Oréal i HP zaprezentowały przykłady niestandardowych „krążków” (ang. puck), jak również unikalne tekstury dla luksusowych kosmetyków, możliwe do uzyskania tylko dzięki rozwiązaniom druku 3D HP. Firmy badają możliwości projektowania i produkcji wielu nowych rozwiązań, które wykorzystują platformę Multi Jet Fusion firmy HP. Projekt unikalnych tekstur oraz innowacyjnych opakowań jest wynikiem ogłoszonej
w ubiegłym roku współpracy pomiędzy Grupą L’Oréal, HP oraz CEA (the Alternative and Atomic Energies Commission, le Commissariat à l’énergie atomique et aux énergies altertatives).

 

Innowacje zorientowane na klienta i zrównoważone produkty tworzą podwaliny wszystkiego co robimy – powiedziała Anne Debauge, dyrektor ds. transformacji cyfrowej, opakowań i rozwoju w L’Oréal. Podzielamy wizję HP, aby pokonywać nasze obecne ograniczenia dzięki nowym technologiom. Druk 3D daje nam tę przedsiębiorczą wolność, dzięki której możemy zaoferować klientom nowe możliwości. Dzięki tej współpracy w naszych fabrykach już możemy pracować sprawniej i efektywnej. Pragniemy też dalej się rozwijać, tworząc nowe usługi.

 

W większych gałęziach przemysłu i nowych branżach, takich jak kosmetyki, nasi klienci chcą być bardziej elastyczni i reagować na rosnące zapotrzebowanie na spersonalizowane produkty – powiedział Guayente Sanmartin, globalny szef działu Multi Jet Fusion w HP. Jesteśmy dumni z wpływu Multi Jet Fusion w tych niestabilnych czasach – obecnie możemy pochwalić się ponad 100 milionami wyprodukowanych części, których liczba stale rośnie. Nasza współpraca z L’Oréal jest doskonałym przykładem nieograniczonych możliwości, jakie daje druk 3D. Od zwiększenia elastyczności produkcji do przeprojektowania tradycyjnych produktów – istnieje ogrom możliwości, aby pomóc w transformacji rynków.

 

Producenci części wykorzystują zalety usług, subskrypcji, oprogramowania i automatyzacji

HP rozszerza swoją globalną sieć Digital Manufacturing Network o nowe, certyfikowane firmy dostarczające usługi druku 3D, zapewniając najwyższe standardy jakości i niezawodności w miarę rosnącego zapotrzebowania na produkcję Multi Jet Fusion. Sieć obejmuje obecnie zarówno partnerów produkcyjnych, jak i specjalistów w zakresie produkcji Multi Jet Fusion, którzy wykorzystują rozwiązania HP w zakresie druku 3D do projektowania, produkcji oraz dostarczania części na szeroką skalę. Ponad 30 nowych specjalistów w dziedzinie produkcji z wykorzystaniem technologii Multi Jet Fusion świadczy wykwalifikowane lokalne usługi produkcyjne. Więcej informacji o możliwościach współpracy w ramach HP Digital Manufacturing Network, można znaleźć na stronie www.hp.com/go/DigitalManufacturingNetwork.

 

 

Aby wspomóc zarządzanie i automatyzację złożonych przepływów pracy, związanych z drukiem 3D oraz wielkoskalowej produkcji addytywnej, partnerzy HP Digital Manufacturing Network i usługodawcy, tacy jak Forecast 3D, Jawstec, Weerg i ZiggZagg, korzystają z oferty HP w zakresie produkcji addytywnej, w tym z usług 3D Factory Services, oprogramowania, w tym HP 3D API i HP 3D Center, oraz rozwiązań sprzętowych, takich jak HP Automatic Unpacking Station. ZiggZagg jest również najnowszym partnerem, który skorzystał z modelu biznesowego HP 3D-as-a-Service (3DaaS) w celu szybszego skalowania poprzez zapewnienie elastyczności kapitałowej i poprawę sprawności biznesowej. Model ten okazał się niezwykle korzystny podczas pandemii COVID-19 i jest coraz częściej stosowany przez klientów HP.

 

HP i jego klienci zaprezentowali końcowe produkty i nowe, innowacyjne rozwiązania na targach Formnext:

  • BASF 3D Printing Solutions GmbH i Oechsler AG: firmy te opracowały w pełni niestandardowe, drukowane w 3D, kubełkowe fotele samochodowe z wykorzystaniem technologii Multi Jet Fusion i proszku BASF ULTRASINT TPU01. Firma Oechsler opracowała unikalną elastomerową konstrukcję kratową, idealną dla foteli w samochodach luksusowych i sportowych, o wysoce niestandardowych rozwiązaniach.
  • Impress: największa europejska sieć ortodontyczna oparta na technologii, wykorzystuje rozwiązanie HP Jet Fusion 5210 do zwiększenia produkcji przezroczystych alignerów dentystycznych w swoim nowym zakładzie produkcyjnym zlokalizowanym w Hiszpanii.
  • Finaliści konkursu Pumundus Challenge 2021: następujący klienci wykorzystali technologię Multi Jet Fusion do opracowania rozwiązań wyróżnionych w tegorocznej edycji konkursu Pumundus Challenge.
  • ATHOS: przygotowuje się do wprowadzenia na rynek spersonalizowanych butów wspinaczkowych, zapewniających niezrównany komfort i lepsze osiągi.
  • Glaze Prosthetics: aktywna ręka Symbious przekroczyła oczekiwania osób po amputacji kończyny górnej, a to za sprawą swojej wytrzymałość, lekkość i możliwość personalizacji.
  • Odisei Music: najmniejszy i najlżejszy na świecie podróżny, elektroniczny saksofon, który ma już ponad 1200 użytkowników na całym świecie.

 

 

Przełom w produkcji metali dzięki HP Metal Jet

Na targach Formnext, HP zaprezentowało również rozwój swojej platformy Metal Jet, w tym nowe części i postępy we współpracy z takimi partnerami, jak GKN i Volkswagen. Volkswagen integruje finalne części wyprodukowane w technologii HP Metal Jet dla słupka A w modelu T-Roc Cabriolet. Te części strukturalne przeszły pomyślnie certyfikację w testach zderzeniowych i ważą prawie 50 procent mniej niż konwencjonalne komponenty. W miarę jak HP kontynuuje weryfikację zastosowań produkcyjnych z partnerami i klientami, zmierza w kierunku szerszej dostępności komercyjnej technologii Metal Jet w 2022 roku.

 

Nasi pierwsi partnerzy i klienci Metal Jet, jak GKN, Parmatech, Volkswagen, Cobra Golf i inni, z powodzeniem demonstrują nasze zalety w zakresie masowej produkcji metali – powiedział Ramon Pastor, globalny szef działu druku 3D w HP. Nadal rozwijamy naszą technologię, materiały i możliwości i szykujemy się do premiery HP Metal Jet w 2022 roku. Pragniemy zapewniać wiodące w branży wydajność, oszczędność kosztów i swobodę projektowania. Wszystko po to, aby przyspieszyć oraz zwiększyć skalę cyfrowej produkcji.