HP prezentuje nowe korzyści dla partnerów podczas HP Amplify Executive Forum, corocznego spotkania organizowanego dla partnerów.
Podczas HP Amplify™ Executive Forum, corocznego spotkania organizowanego dla partnerów HP, firma zaprezentowała szereg nowych korzyści, mających na celu poprawienie współpracy, możliwości szkoleniowych i zaangażowania społeczności. Oprócz zmian w programie Amplify Data Insights, firma ogłosiła rozszerzenie wielokrotnie nagradzanego programu z zakresu zrównoważonego rozwoju – Amplify Impact oraz wprowadziła nową platformę szkoleniową dla partnerów – HP Curiocity.
Wszystkie nowości opierają się na globalnym programie partnerskim HP Amplify. To pierwszy w swoim rodzaju program dla partnerów handlowych, zoptymalizowany pod kątem dynamicznego rozwoju jego członków oraz zapewnienia spójnych doświadczeń dla klientów końcowych. Zbudowany w oparciu o zintegrowaną strukturę, program HP Amplify oferuje wiedzę, możliwości i narzędzia do współpracy, które wspierają rozwój zwłaszcza w obliczu postępującej transformacji cyfrowej, jak również ewolucji zachowań zakupowych klientów.
Sukces HP w dużej mierze opiera się na sile naszych partnerów channelowych. Tylko w ciągu ostatniego roku nasi partnerzy przyczynili się do wzrostu przychodów o ponad 6 miliardów dolarów – powiedział Kobi Elbaz, dyrektor generalny HP’s Global Channel Organization. Zmiany wprowadzane w programie HP Amplify pokazują nasze niezmienne zaangażowanie w nieprzerwany rozwój kanału handlowego i ciągłe inwestycje, które mają na celu zapewnienie partnerom dostępu do wiedzy, informacji i szkoleń, których potrzebują, aby lepiej obsługiwać klientów i rozwijać się.
Potęga danych
Uruchomiona prawie rok temu platforma HP Amplify Data Insights daje partnerom natychmiastowy dostęp do bogatego zestawu danych i analiz, poruszających kwestię wpływu na proces zakupowy klienta. HP kontynuuje ścisłą współpracę z partnerami w celu doskonalenia ich umiejętności cyfrowych, udostępniając im wartościowe treści. Przeprowadzone badania pokazują, że firmy korzystające z analiz danych odnotowują szybszy wzrost w porównaniu z firmami, które nie korzystają z tego typu informacji. Na platformie każdego dnia aktualizowanych jest ponad 14 miliardów punktów danych, co zapewnia bezpośredni dostęp do informacji dostosowanych do działalności każdego partnera.
Opierając się na opiniach partnerów, HP rozszerzyło zakres dostępnej wiedzy na temat klientów, będącej wynikiem zaawansowanych analiz. Nowe, zautomatyzowane narzędzia zostały zaprojektowane tak, aby integrować się bezpośrednio z systemami sprzedaży partnerów, upraszczając w ten sposób proces gromadzenia informacji i dostarczania ich do uczestniczących w programie, co może mieć bezpośrednie przełożenie na sprzedaż oraz rozwój biznesu.
Rozszerzanie programu Amplify Impact na skalę światową
Posiadanie jasno określonego programu zrównoważonego rozwoju (tj. programu obejmującego środowisko, społeczeństwo i zarządzanie) zapewnia wyraźną przewagę konkurencyjną. Potwierdza to wysokość dochodu z nowej sprzedaży w HP w roku fiskalnym 2021 – tj. ponad 3,5 miliarda dolarów, gdzie zrównoważony rozwój był czynnikiem decydującym. Amplify Impact oferuje partnerom firmy możliwość uzyskania podobnej przewagi konkurencyjnej.
Uruchomiony na początku 2021 roku HP Amplify Impact to pierwszy w swoim rodzaju program oceny partnerów, wymiany zasobów i szkoleń, wykorzystujący liczne inwestycje oraz inicjatywy HP. Obecnie program daje ponad 10000 partnerów z 43 krajów możliwość wsparcia HP w zakresie działań na rzecz klimatu, praw człowieka i równości cyfrowej. Program został entuzjastycznie przyjęty przez partnerów – już ponad 80 procent zarejestrowanych uczestników ukończyło proces oceny własnych kompetencji
w tym zakresie.
HP ogłosiło niedawno rozszerzenie tego wielokrotnie nagradzanego programu na skalę światową – poprzez stopniowe wprowadzanie go na kolejne rynki w ciągu najbliższych dwóch lat. Docelowo partnerzy wszystkich typów (resellerzy, partnerzy detaliczni i dystrybucyjni), niezależnie od lokalizacji, będą mieli możliwość dołączenia do HP Amplify.
Docenianie wysiłków partnerów w zakresie zrównoważonego rozwoju
HP zaprosiło również partnerów do wzięcia udziału w konkursie HP Amplify Impact Awards, w którym nagradza uczestników w 5 kategoriach, w tym: Amplify Impact Global Leader Award, Sustainability Business Award, Climate Action Award, Diversity, Equity & Inclusion Strategy Award oraz HP LIFE Award.
Zwycięzcy zostaną ogłoszeni podczas ceremonii wręczenia nagród w grudniu 2022 roku, otrzymają odznaczenia i będą mieli możliwość reklamowania swojej marki za pomocą materiałów promocyjnych. Więcej informacji na temat nagród oraz wyników konkursu można znaleźć na HP Partner Portal.
Nowy program HP Curiocity
Najnowsze badania podkreślają korzyści płynące ze szkoleń i sprzedaży zespołowej. Firmy oferujące kompleksowe programy szkoleniowe mają średnio o 24% wyższą marżę zysku. Jednocześnie, 60% specjalistów ds. sprzedaży twierdzi, że sprzedaż zespołowa zwiększyła wydajność o ponad 25%.
W odpowiedzi na obserwowane trendy i w oparciu o opinie partnerów, HP opracowało nową platformę oferującą ulepszone szkolenia oraz nagrody – a to wszystko w ramach jednego programu. Zainspirowany koncepcją otwartego świata i systemem nagród znanych gier wideo, HP Curiocity będzie wdrażany etapami od końca 2022 roku, zapewniając przedstawicielom handlowym dostęp do tej wyjątkowej społeczności.
Do najważniejszych aspektów platformy zaliczają się:
- Wirtualny kampus HP University – kompleksowe szkolenia z zakresu umiejętności miękkich (zwanych również umiejętnościami powszechnymi lub podstawowymi), produktów i rozwiązań
- HP Community – scentralizowana platforma, umożliwiająca kontakty 1:1 lub udział w dyskusjach społeczności
- Możliwości nagradzania i wyróżniania, w tym promocje i konkursy
Więcej informacji na temat HP Curiocity można znaleźć na HP Partner Portal.
Lenovo i partnerzy rozwijają żagle! – podsumowanie XV edycji Regat Lenovo.