Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

HTC prezentuje nową platformę do pracy zdalnej i komunikacji w wirtualnej rzeczywistości. HTC Vive uruchamia wersję beta darmowej aplikacji dla firm – Vive Sync, służącej do współpracy w VR.

HTC Vive udostępnił darmową wersje beta nowej aplikacji Vive Sync, bezpiecznej platformy VR do zdalnej współpracy i spotkań. Aplikację udostępniono za darmo przedsiębiorstwom i pracownikom zdalnym. Vive Sync stworzona została bowiem właśnie z myślą o firmach. Celem twórców było umożliwienie przedsiębiorcom poprawy komunikacji wewnętrznej, nawet w rozległych zespołach, łączących różne oddziały oraz zewnętrznych podwykonawców, w efekcie podnosząc ich ogólną produktywność. Służą temu spotykania w wirtualnej przestrzeni Vive Sync.

 

Według raportu Gallupa poświęconego rynkowi pracy w Ameryce[i] praca zdalna już od dawna stała się jednym z elementów nowej rzeczywistości. Raport ten stwierdza, że 43% pracowników pracuje z dala od członków swojego zespołu przynajmniej częściowo, a 37% chciałoby zmienić pracę, by zyskać korzyści płynące z elastycznego trybu pracy i komunikacji zdalnej. Jednakże z przygotowanego przez Future Workplace i Virgin Pulse raportu na temat komunikacji w pracy[ii] wynika, że pracownicy zdalni częściej rezygnują z pracy ze względu na samotność, a 43% z nich twierdzi, że spędzanie większej ilości czasu na rozmowach twarzą w twarz pomogłoby im zbudować głębsze relacje z zespołem. Dzięki Vive Sync zespoły, w tym współpracownicy i menedżerowie, będą mogli nadal spotykać się ze sobą bezpośrednio, co zwiększy poziom ich zaangażowania, współpracy iefektywności.

 

„W przeciwieństwie do innych narzędzi czy mediów, VR może łączyć i angażować zdalne zespoły i pracowników, tak jakby byli oni obecni w tym samym pomieszczeniu. – powiedział David Sapienza, AVP Content Development & Production, HTC VIVE. – Vive Sync pozwala współpracownikom i partnerom na całym świecie kontaktować się ze sobą we wspólnej wirtualnej przestrzeni, co poprawia produktywność, współpracę i integrację pomiędzy członkami zespołu. Jesteśmy właśnie świadkami bezprecednsowej sytuacji, w której z dnia na dzień cała praca biurowa przeniosła się do domów. Często bez koniecznej infrastruktury, nie mówiąc nawet o warunkach lokalowych. VR to rozwiązanie, które przywraca zespołom zdolności kooperacji, a nawet rozwija ich możliwości o niedostępne w normalnych warunkach narzędzia. Z pewnością przyczyni się do sukcesu wielu firm w nowej rzeczywistości.”

 

Platforma Vive Sync potrafi jednocześnie obsłużyć do 30 uczestników, co sprawia, że jest idealnymnarzędziem do organizacji wewnętrznych spotkań kreatywnych i biznesowych, posiedzeń zarządu, szkoleń, wspólnej pracy projektowej, internetowych zajęć szkolnych, wirtualnych konferencji prasowych, warsztatów,  a nawet zdalnych prezentacji i premier produktów. Dzięki integracji z usługą OneDrive uczestnicy mogą w łatwy sposób udostępniać materiały, takie jak filmy, prezentacje PowerPoint czy pliki 2D i 3D bezpośrednio ze swoich serwerów.

 

Dzięki darmowej, mobilnej aplikacji Sync Avatar Creator, dostępnej w sklepach App Store i Google Play, użytkownicy mogą tworzyć spersonalizowane, dynamiczne, awatary, które będą ich cyfrowymi przedstawicielami. Aby umożliwić bardziej naturalne kontakty z wirtualnymi współpracownikami a także klientami, aplikacja Vive Sync obsługuje również urządzenie Tobii, które dzięki mechanizmowi śledzenia ruchu gałek ocznych ożywia wirtualne spotkania. Technologia ta jest dostępna bezpośrednio w goglach VR takich jak HTC Vive Pro Eye.

 

W fazie darmowych beta testów, użytkownicy Vive Sync będą mogły korzystać ze wszystkich dostępnych obecnie funkcji, takich jak:

  • Obsługa OneDrive – Umożliwia łatwe i bezpieczne przesyłanie wewnętrznych plików do i z aplikacji, a także ich udostępnianie.
  • Analizy modeli 3D – Umożliwia przesyłanie i skalowanie modeli 3D na potrzeby szczegółowych wewnętrznych analiz.
  • Spersonalizowane awatary – Bardziej rzeczywiste środowisko pracy dzięki stworzonym na podobieństwo użytkowników, spersonalizowanym awatarom.
  • Osobiste notatki – Notatki tworzone za pomocą funkcji zamiany mowy na tekst oraz zrzuty ekranu pozwalają na zachowanie ważnych informacji także po opuszczeniu sesji VR.
  • Rysunki 3D – Funkcja dodawania notatek do modeli i plików.
  • Stoły konferencyjne i siedzenia na widowni – W zależności od liczby uczestników istnieje możliwość spotkania się przy stole konferencyjnym lub zajęcia miejść na widowni.
  • Obsługa ekosystemu Vive – Aplikacja Vive Sync jest kompatybilna ze wszystkimi urządzeniami Vive, w tym z autonomicznymi zestawami Vive Focus jak i goglami PC VR.

 

Do platformy Vive Sync sukcesywnie dodawane będą kolejne funkcje i usługi, takie jak:

  • Rozszerzona kompatybilność sprzętowa – Obsługa dużych ekosystemów VR, w tym Oculus Rift, Oculus Quest, Windows Mixed Reality i Valve Index.
  • Funkcje kontroli gospodarza – Pełna kontrola nad dużymi spotkaniami i konferencjami, w tym możliwość ograniczenia zakłóceń dzięki funkcjom takim jak wyciszanie uczestników i blokowanie określonych funkcji.
  • Możliwość uczestnictwa spoza VR – Uczestnicy, którzy nie posiadają gogli VR, mogą dołączyć do spotkania za pośrednictwem przeglądarki na komputerze PC.
  • Nagrywanie sesji – Opcja nagrywania spotkań w całości w celu udostępnienia ich uczestnikom, którzy nie mogą wziąć w nich udziału.

 

Aplikacja Vive Sync współpracuje z zestawami HTC Vive i dostępna jest pod adresem Sync.vive.com

 

[i] State of the American Workplace. Gallup, 2017.

[ii] The Work Connectivity Study. Future Workplace and Virgin Pulse, 2018.