Huawei Eco Connect 2022: Wydarzenie skupione na efektywnym i zrównoważonym biznesie!

Huawei przyzwyczaiło nas już do wyraźnego zaangażowania w tematykę odpowiedzialnego społecznie i środowiskowo prowadzenia biznesu. Zorganizowane w Warszawie wydarzenie Huawei Eco Connect 2022 to okazja do podsumowania dokonań chińskiego giganta i jego partnerów na polskim rynku. 

Wydarzenie otwierał Jackie Zhang, CEO Huawei Polska, który mówił m.in. o obecności Huawei w Polsce, tak dotychczasowej, jak i przyszłej. Odniósł się także do pogłosek, które mówią iż firma ma w planach wyjście z polskiego rynku.

 

 

„Dziś można to zobaczyć, wydarzenie tych rozmiarów – czy to jest oznaka opuszczania Polski? Czy może jednak tego, że będziemy nadal robili to, co przez ostatnie niemal 20 lat naszej obecności tutaj?” – powiedział Jackie Zhang – „(…) Chciałbym powiedzieć, że nasze operacje biznesowe w Polsce wystartowały w roku 2004, niemal 20 lat temu”

 

Szefa firmy na scenie zastąpił Ryszard Hordyński, Dyrektor ds. Strategii i Komunikacji w Huawei Polska. Potwierdził on słowa CEO odnośnie obecności firmy w Polsce, dodając nieco ciekawych statystyk. Przypomniał m.in , że od 2008 roku to właśnie w Polsce działa centrala regionu CEE & Nordics firmy. W naszym kraju Huawei zatrudnia ponad 800 osób, a wliczając w to tzw. pośrednie miejsca pracy (tj. Możliwe dzięki działaniu Huawei), liczba ta sięga ponad 3000. Ryszard Hordyński przypomniał także, że Huawei płaci podatki tam, gdzie zarabia pieniądze (co wśród technologicznych gigantów wcale oczywiste nie jest). W 2021 oku firma odprowadziła 184 mln PLN z podatku VAT oraz 4,7 mln PLN podatku CIT.

 

 

Nazwa wydarzenia, Eco Connect, zobowiązuje. Huawei angażuje się w ambitne projekty środowiskowe, a najnowszymi z nich są m.in. wspieranie elektromobilności (firma dołączyła ostatnio do grona Członków Wspierających Polską Izbę Rozwoju Elektromobilności) oraz współpraca z Białowieskim Parkiem Narodowym w ramach inicjatywy Tech4All.

 

 

Inną formą zaangażowania społecznego praktykowaną przez Huawei jest program Seeds For The Future, który skierowany jest do studentów i studentek z całego świata. Polska edycja odbyła się już po raz dziewiąty i, co znamienne, aż 68% osób biorących udział w programie stanowiły studentki.

 

 

Znakomicie korespondowało to z wystąpieniem Alicji Tatarczuk, Public Affairs & CSR Managerki w Huawei Enterprise Polska. Niestrudzona propagatorka udziału kobiet w świecie IT przypomniała ze sceny, że początki informatyki preferowały raczej spódnicę niż kraciastą koszulę, oraz że dziś jest znacząca dysproporcja w obecności kobiet i mężczyzn w szeroko rozumianym IT. Fakt, że słowa te padły na sali wypełnionej w przytłaczającej większości mężczyznami, był niemym potwierdzeniem przytaczanych przez Tatarczuk danych.

 

 

„Z badań fundacji Inspiring Girls wynika, że ambicje zawodowe dziewczynek kształtują się w wieku od 10 do 15 roku życia. Z raportu wynika, że polskim dziewczynkom brakuje wiedzy na temat zawodów w ogóle. Prawie połowa chce żyć w przyszłości z aktywności w mediach społecznościowych, jako influencerki. Polskim dziewczynkom brakuje inspirujących wzorów; liderek lub programistek. Trudno chcieć zostać kimś, o kim nie wiadomo, że istnieje” – powiedziała Alicja Tatarczuk, dodając informacje o korzyści płynącej ze zdywersyfikowanych zespołów – „Większa obecność kobiet w zarządach spółek technologicznych wpływa realnie na wycenę tych przedsiębiorstw. Kobiety, jak wynika z badań, są skutecznymi liderkami, radząc sobie lepiej w 11 z 12 umiejętności miękkich. (…) Firmy, które miały w zarządzie przynajmniej trzy kobiety osiągały wyniki lepsze o 56% niż te z całkowicie męskim zarządem. Badania te wskazują, że gremia decyzyjne z udziałem 1/3 kobiet w składzie, podejmują optymalne wyniki biznesowe. Całkiem dobrze moderuje też ryzyko, do którego panowie są zwykle bardziej skłonni”

 

 

Huawei nie tylko mówi o tym problemie, ale działa na rzecz poprawy sytuacji. Firma stworzyła Europejską Akademię Młodych Liderek, program, którego trzy edycje (w Nicei, Lizbonie i w Pradze) już się odbyły, i który to program skupia po jednej studentce z każdego z krajów UE (w ostatniej edycji, dodatkowo także z Ukrainy i nie-unijnych krajów położonych na Bałkanach). Celem wydarzenia jest bezpośrednia praca młodych kobiet z liderkami o ugruntowanej pozycji – nie tylko z branży technologicznej. Co ciekawe, w dwóch z trzech edycji, to właśnie w Polsce napływało najwięcej zgłoszeń.

Ken Xu, Sales VP of Huawei Cloud CEE&Nordic Region opowiadał o możliwościach jakie dają nowoczesne technologie dystrybuowane w coraz bardziej popularnym modelu as-a-service, jakie korzyści biznesowe dają oraz, że ich wdrożenie pozwala na wyraźne ulepszenie funkcjonowania przedsiębiorstw.

 

 

Manager Huawei wspominał m.in. o trzech filarach modelu usługowego Huawei: Infrastructure as a service, Technology as a service oraz Expertise as a service. Ten ostatni filar jest szczególnie ciekawy, bo bywa pomijany w ogólnej komunikacji na temat modeli subskrypcyjnych i usługowych, podczas gdy doświadczenie i wiedza, stanowią kluczowy element wykorzystania pozostałych dwóch filarów.

Po krótkiej przerwie głos oddano partnerom firmy Huawei. Adam Wieczorek z ASTA-NET opowiadał o nowoczesnej telewizji MeeVu, a Michał Wielgus z S4E podzielił się wiedzą ekspercką na temat rozwiązań Huawei Storage. O obszarze składowania danych mówiono sporo, bo w ramach Eco Connect 2022 odbył się także panel poświęcony rozwiązania All-Flash, w tym o popularnych macierzach OceanStor Dorado.

Andrzej Wilkowski i Dariusz Kaczmarczyk z Exclusive Networks Poland opowiadali natomiast o współpracy z Huawei i o tym, jak rozwiązania Huawei ułatwiają pracę dystrybutora VAD. Interesujące, bo inne od wszystkich, wystąpienie było udziałem Bartosza Wrzalki, COO firmy Adar.

 

 

Co robi biznes transportowy na wydarzeniu technologicznym? Otóż opowiada o technologiach z obszaru Big Data i analityki dużych zbiorów danych do usprawniania całej branży, chociażby poprzez eliminację tzw. Pustych przebiegów.

Wieczorem przyszedł czas na galę wręczenia nagród partnerom, klientom i instytucjom, które korzystają z rozwiązań Huawei Polska.

Nagrodzonymi zostali:

  • W kategorii „Innovative Project of the year 2022”: Ministerstwo Finansów, Volkswagen Poznań
  • W kategorii „Outstanding business distrfibutor of the year 2022”: S4E
  • W kategorii „Outstanding business partner of the year 2022”: Integrated Solutions, Symmetry,
  • W kategorii „ „Outstanding ISP Sector Cooperation of the year 2022”: Vector Solutions
  • W kategorii „Outstanding Commercial Sector Cooperation”: Trecom
  • W kategorii „ „Outstanding storage partner of the year 2022”: Suntar, Data Experts oraz Net-O-Logy
  • W kategorii „Outstanding network partner of the year 2022”: Integraleit oraz XCOMP
  • W kategorii „Outstanding business growth partner of the year 2022”: Flowberg IT, Sieciowe Systemy Informatyczne oraz PITLABS.
  • W kategorii „Promotor Roku #WomenInTech”: Fundacja Edukacyjna Perspektywy
  • W kategorii „ICT Akademy of the year 2022”: Politechnika Poznańska

 

Warto odnotować, że Huawei Polska postanowiło uhonorować specjalnymi nagrodami indywidualnymi także wyróżniających się inżynierów z firm partnerskich, którzy na co dzień pracują z rozwiązaniami Huawei, prowadząc, nieraz bardzo złożone, wdrożenia.

 

Huawei zdecydowanie stanęło na wysokości zadania w roli organizatora. Przemyślany program z miejscami na przerwę, by odetchnąć, odpocząć przy (zaskakująco dobrej jak na eventowy catering) kawie. Dla partnerów organizator przeznaczył także obszerną strefę prezentacyjną, co, w połączeniu z pokaźnych rozmiarów hallem obiektu dawało wiele przestrzeni do rozmów i zawiązywania relacji między przedstawicielami zaangażowanych firm. Temu też służył ostatni punkt wydarzenia; czyli uroczysta kolacja i koncert zespołu Electric Girls. Efektowny kwartet zdominował ostatnio wydarzenia branżowe, co można zrozumieć uczestnicząc w chociaż jednym z jego występów.

 

Konsekwentnie uważam, że łączenie tematyki ekologii, zrównoważonego rozwoju i mechanizmów społecznych z wydarzeniem partnerskim, skupiającym ludzi biznesu, jest więcej niż dobrym pomysłem. Inspiracja działaniami giganta, jakim jest Huawei, może pchnąć mniejsze firmy do podobnego zaangażowania, na którym ostatecznie możemy skorzystać wszyscy.

 

Technologie dla zdrowia – Huawei wraz ze Startup Academy ogłaszają nabór do konkursu Huawei Startup Challenge 3 – zgłoszenia tylko do 31 grudnia 2022r.