Huawei poinformował, że z uwagi na słabnący popyt w pierwszej połowie roku, zysk spadł o ponad połowę.
Huawei Technologies poinformował w piątek, że jego zysk netto w pierwszej połowie roku spadł o ponad połowę, ponieważ trudna sytuacja gospodarcza ograniczyła popyt ze strony klientów, potęgując kłopoty spowodowane ograniczeniami technologicznymi w USA.
Przychody spadły o 5,9% rok do roku w tym okresie do 44,73 mld USD, z ostrzejszym spadkiem w okresie styczeń-marzec.
„Podczas gdy nasza działalność w zakresie sprzętu została mocno dotknięta, nasza działalność w zakresie infrastruktury ICT utrzymała stały wzrost” – powiedział Ken Hu, prezes Huawei, odnosząc się do jednostki B2B.
Marża dochodowa chińskiej firmy technologicznej zawęziła się do 5%, a zysk netto wyniósł 15,08 mld juanów, według obliczeń Reutersa, co oznacza spadek z 31,39 mld juanów w pierwszej połowie 2021 roku.
Słaba gospodarka, zakłócenia COVID-19 i wyzwania związane z łańcuchem dostaw zaszkodziły biznesowi sprzętowemu firmy, który sprzedaje smartfony i laptopy, powiedział rzecznik firmy. Przychody z tego biznesu spadły o ponad jedną czwartą do 101,3 mld juanów. Wzrosły natomiast przychody z działalności operatorskiej i korporacyjnej. Huawei zwiększył również inwestycje w nowe technologie i biznesy, co wpłynęło na zysk. Sprzedaż w drugim kwartale w szerszym chińskim przemyśle smartfonów spadła o 14,2% rok do roku, podczas gdy wielkość sprzedaży osiągnęła najniższy poziom w dekadzie.
Stany Zjednoczone umieściły Huawei na czarnej liście eksportowej w 2019 roku, która zabroniła mu dostępu do krytycznej technologii pochodzenia amerykańskiego, ograniczając jego zdolność do projektowania chipów i pozyskiwania komponentów od zewnętrznych dostawców. Zakaz zdewastował niegdyś dominujący biznes słuchawkowy firmy.
Huawei buduje nowe linie biznesowe, w tym inteligentne komponenty samochodowe i systemy efektywności energetycznej, wraz ze swoją działalnością w zakresie usług w chmurze, zajmując 18% rosnącego rynku w Chinach, według firmy konsultingowej Canalys. Huawei rozwinął również swój autorski system operacyjny Harmony, który jest obecnie używany w 300 milionach urządzeń Huawei.
„Wykorzystamy trendy w digitalizacji i dekarbonizacji, aby nadal tworzyć wartość dla naszych klientów i partnerów oraz zabezpieczyć rozwój jakościowy” – powiedział Hu.