Huawei we współpracy z UNESCO podjęła się realizacji projektu TeOSS (Technology-Enabled Open Schools for All) dla cyfrowej edukacji w trzech krajach Afryki.

Huawei we współpracy z UNESCO podjęła się realizacji projektu TeOSS (Technology-Enabled Open Schools for All) dla cyfrowej edukacji w trzech krajach Afryki.

 

Firma Huawei we współpracy z UNESCO podjęła się realizacji projektu TeOSS (Technology-Enabled Open Schools for All) dla cyfrowej edukacji w trzech krajach Afryki. Innowacyjne działania mają wspomóc uczniów i nauczycieli w digitalizacji procesu nauczania.

 

Wpisując się w założenia czwartego z 17 celów ONZ w kwestii zrównoważonego rozwoju, TeOSS zapoczątkuje transformację cyfrową w sektorze edukacji na obszarze trzech krajów członkowskich UNESCO: Ghany, Etiopii i Egiptu. Koncepcja tych działań ma za zadanie wzmocnić systemy oświaty w obliczu globalnych wyzwań, np. takich jak pandemia COVID-19. Następnie ocena wyników projektu pomoże określić strategie i modele dla poszerzenia jego zasięgu.

 

Oprócz łączenia szkół, projekty TeOSS przewidują szkolenia dla nauczycieli i uczniów w zakresie korzystania z narzędzi cyfrowych, a także wolny dostęp do cyfrowych programów nauczania oraz platform internetowych do nauki w szkole i w domu. Ma to pomóc uczniom stać się pewnymi siebie, zdolnymi do samodzielnego poruszania się w wirtualnym świecie obywatelami. Nauczycieli wyposaży z kolei w umiejętności niezbędne do korzystania zarówno z już istniejących, jak i nowych narzędzi cyfrowych, które wesprą ich w skutecznej edukacji.

 

„Projekt ma na celu przetestowanie cyfrowych modeli szkolnictwa, które mogą natychmiast odpowiedzieć na wyzwania spowodowane pandemią, jak i umożliwić rozwój przyszłych form nauczania. To cyfrowy model szkoły, który sprawia, że programy są dostępne dla wszystkich uczniów, zarówno w czasach kryzysu, jak i nowej normalności, która otwiera nowe horyzonty w zakresie uczenia się oraz nauczania.” – powiedziała Stefania Giannini, zastępca dyrektora generalnego ds. edukacji, UNESCO.

 

Aby jak najlepiej sprostać konkretnym potrzebom lokalnym, projekty TeOSS zostały opracowane w ścisłej współpracy z rządami Ghany, Etiopii i Egiptu, zgodnie z ich istniejącymi strategiami narodowymi.

 

Edukacja 2.0 w Afryce

W Egipcie ułożono program kompetencji ICT dla uczniów klas 0-12. Eksperci ds. rozwoju cyfrowych programów nauczania oraz nauczyciele szkół podstawowych i gimnazjalnych przejdą przy tym szkolenie, a Krajowe Centrum Kształcenia na Odległość zostanie utworzone do użytku nauczycieli w całym kraju, celem zapewnienia ciągłości rozwoju zawodowego. W Etiopii projekt TeOSS  skupia się na budowie infrastruktury ICT w celu połączenia szkół pilotażowych, szkolenia nauczycieli i studentów oraz budowy Systemu Zarządzania Nauczaniem zintegrowanego z Platformą Szkolenia Nauczycieli. W Ghanie przystąpiono do tworzenia treści cyfrowych dla wszystkich przedmiotów, a także na zapewnieniu kursów dla nauczycieli i uczniów w szkołach podstawowych oraz gimnazjalnych. W ramach projektu powstanie również e-repozytorium, z którego nauczyciele będą mogli korzystać, aby przesyłać treści, a uczniowie otrzymają do niego dostęp w trybie online i offline.

 

TeOSS jest dostosowany do inicjatywy Tech4Edu, która jest częścią programu Huawei TECH4ALL. Jej celem jest zapewnienie równego dostępu do edukacji za pomocą technologii.

 

„Platformy cyfrowe, które stworzą TeOSS, sprawią, że nauka nigdy nie będzie musiała się kończyć – niezależnie od tego, co przyniesie przyszłość”, Huawei jest w pełni zaangażowany we współpracę z UNESCO, rządami i wszystkimi interesariuszami, aby dostarczyć udane, zrównoważone oraz skalowalne projekty.” – powiedział Kevin Zhang, CMO of ICT Infrastructure for Huawei.

 

Projekt TeOSS oraz partnerstwa, które będą go realizować są kluczowe dla cyfrowej edukacji i zapewnienia sprawiedliwej, integracyjnej oraz ogólnodostępnej dla wszystkich możliwości uczenia się przez całe życie.