Huawei wprowadza na rynek nową markę oprogramowania do inteligentnej jazdy 

Chińska firma technologiczna Huawei zaprezentowała w środę nową markę oprogramowania do inteligentnej jazdy. Jest to jej najnowszy krok w kierunku zostania głównym graczem w branży pojazdów elektrycznych. 

Jak podaje Reuters, nowa marka Qiankun planuje dostarczać systemy autonomicznego prowadzenia obejmujące podwozie, system audio i fotel kierowcy, powiedział Jin Yuzhi, dyrektor generalny jednostki biznesowej Intelligent Automotive Solution (IAS) firmy Huawei, podczas konferencji prasowej wydarzenie przed salonem samochodowym w Pekinie.

W listopadzie Huawei poinformowało, że jednostka zostanie wydzielona jako nowa spółka, która otrzyma podstawowe technologie i zasoby jednostki oraz pozyska inwestycje od partnerów takich jak producent samochodów Changan Auto. Jak dotąd we współpracy z chińskimi producentami samochodów zaprezentowała także siedem modeli pojazdów elektrycznych, które sprzedają się dobrze, powiedział Jin. Należą do nich trzy modele marki Aito we współpracy z Seres, sedan Luxeed S7 opracowany wspólnie z Chery, dwa modele z Avatr ze wsparciem Changan Auto i jeden z Arcfox należącym do Beijing Automotive Group.

„Rok 2024 będzie pierwszym rokiem masowej komercjalizacji inteligentnej jazdy, a łączna liczba samochodów wyposażonych w system autonomicznego prowadzenia Huawei do końca roku przekroczy 500 000” – powiedział Jin.

Spodziewane jest też, że w ciągu roku na rynek trafi ponad 10 modeli samochodów wyposażonych w system Qiankun firmy Huawei. Konglomerat technologiczny z siedzibą w Shenzhen wprowadził na rynek w 2019 roku swój inteligentny moduł samochodowy, mając na celu stanie się odpowiednikiem niemieckiego dostawcy motoryzacji Bosch z ery inteligentnych pojazdów elektrycznych oraz dostarczanie oprogramowania i komponentów partnerom.