Huawei zaprezentował Convergent Billing System (CBS) R20 – pierwsze w branży, ale już wdrożone rozwiązanie do generowania przychodu oparte na sieci 5G SA.
Huawei zaprezentował w Londynie rozwiązanie Convergent Billing System (CBS) R20 – pierwsze w branży rozwiązanie do monetyzacji oparte na sieci 5G SA. Rozwiązanie zostało już wdrożone w sieci STC Kuwait 5G SA, gdzie jako „Dedykowany dostęp” oferowano przedsiębiorstwom z gwarantowanymi umowami o gwarantowanym poziomie usług (SLA).
„Przed 5G stoją różne wyzwania w zakresie modelu biznesowego i ekosystemu. Aby osiągnąć monetyzację na wszystkich poziomach, wymagany jest zunifikowany system rozliczeniowy dla wszystkich odbiorców, takich jak osoby fizyczne, gospodarstwa domowe i przedsiębiorstwa. Zwinny i otwarty system jest również niezbędny, aby umożliwić partnerom wystarczająco szybkie rozszerzenie działalności. Dlatego Huawei wprowadza CBS R20, aby przyspieszyć monetyzację.” – powiedział Rockred Zhang, prezes jednostki biznesowej Huawei Software.
Oprócz wieloletnich inwestycji w dziedzinie monetyzacji, Huawei opracował CBS R20, który jest liderem w branży pod względem monetyzacji, ustanawiania standardów i architektury systemu. Dzięki szerokiej współpracy z partnerami w zakresie eksploracji modeli biznesowych usług 5G, Huawei opracował CBS R20 do obsługi szerokiej gamy kombinacji obejmujących ponad 1000 czynników rozliczeniowych w różnych wymiarach, a także ponad 100 popularnych kombinacji usług 5G. Jako główny czynnik przyczyniający się do standardów rozliczeniowych 3GPP 5G, CBS R20 jest zgodny z architekturą opartą na Usługach rozliczeniowych i interfejsem zdefiniowanym przez 3GPP, dzięki czemu operatorzy mogą zapewnić bezproblemową aktualizację.
System obsługuje również sieć 5G NSA i 5G SA. Co więcej, dodatkowe przychody można generować od partnerów, otwierając ponad 300 interfejsów programowania aplikacji (API). W międzyczasie, CBC R20 w pełni obsługuje konteneryzację i wirtualizację, co może znacznie obniżyć OPEX poprzez scentralizowane zarządzanie i automatyzację operacyjną. Na przykład nie będzie ręcznej interwencji z automatycznym zwiększaniem pojemności. Aktualizacja online umożliwia także operatorom testowanie nowej funkcji w czasie rzeczywistym, co skraca cykl projektu z 4-6 miesięcy do zaledwie miesiąca lub krócej.
Huawei CBS obsługuje obecnie 2,2 miliarda subskrybentów za pośrednictwem ponad 200 dostawców usług internetowych na całym świecie. Wspierany przez osiem globalnych centrów usług, cztery placówki dostawcze i pięć centrów badawczo-rozwojowych, Huawei zrealizował ponad 20 projektów w 2019 r., W których ponad 360 milionów abonentów jest gotowych na zupełnie nowe usługi 5G.
https://itreseller.pl/itrnewhuawei-wprowadza-na-rynek-nowe-produkty-i-rozwiazania-z-zakresu-sieci-5g-do-stosowania-wewnatrz-budynkow-jak-chinskiemu-gigantowi-udalo-sie-przelamac-dotychczasowe-wyzwania-tego-typu-zastosowan-sieci/