Hunkemöller jeszcze bardziej pasuje klientom dzięki chmurze
W dynamicznie zmieniającym się środowisku branży modowej, przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem szybkiego dostosowywania się do potrzeb konsumentów i rosnących oczekiwań rynkowych. Przedstawiciele marki Hunkemöller zdecydowali się na rozwiązania SAP, z pełną świadomością, że strategia omnichanel i korzystanie z najnowszych rozwiązań animujących ruch w kanale e-commerce to najlepsza droga do rozwijania biznesu.
Liderzy branży modowej nie obawiają się innowacji technologicznych, upatrując w nich szans na biznesowy rozwój. Z danych Statista wynika, że rynek AI w sektorze mody do 2027 roku może osiągnąć wartość 4,39 mld dolarów, podczas gdy w 2021 roku było to 636 mln dolarów. Jednocześnie, badania HubSpot pokazują, że aż 90 proc. konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupów, a 93 proc. częściej zostaje stałymi klientami marek z doskonałą obsługą klienta. Wyścigowi technologicznemu w branży fashion powinna więc zdecydowanie towarzyszyć świadomość, że kluczowe są te rozwiązania, pozwalające na poprawę doświadczeń klienta.
To wniosek, jaki wyciągnęła marka Hunkemöller International B.V., najszybciej rozwijający się producent bielizny w Europie. W rezultacie przeniosła się do chmury, wykorzystując rozwiązanie RISE with SAP. Marka chce dzięki temu zaoferować klientom spersonalizowane doświadczenia i nadążyć za silnym popytem.
Infrastruktura sieci Hunkemöller to ponad 850 sklepów detalicznych i 15 sklepów internetowych w 23 krajach. W pewnym momencie marka zdała sobie sprawę, że potrzebuje także zaawansowanej infrastruktury technologicznej, która mogłaby się skalować i nadążać za rozwojem brandu. Przejście z systemu lokalnego na SAP S/4HANA Cloud, private edition z Google Cloud to ważny krok w cyfrowej transformacji Hunkemöller i na drodze ku temu, aby stać się firmą opartą na danych.
Hunkemöller stosuje strategię sprzedaży wielokanałowej, dystrybuując produkty za pośrednictwem własnych sklepów oraz hurtowni i międzynarodowych franczyz. Konsekwentna działalność hurtowa była jednym z powodów, dla których firma chciała przenieść się do chmury. Elastyczność, spersonalizowany wgląd w zachowania zakupowe klientów i innowacje, to najważniejsze potrzeby, jakie zdefiniowano z myślą o dalszym rozwoju.
Dzięki SAP S/4HANA Cloud, Hunkemöller planuje kolejny krok na drodze cyfrowej transformacji, rozpoczynając wdrażanie SAP S/4HANA for fashion and vertical business, wersji SAP S/4HANA zoptymalizowanej dla branży modowej. Rozwiązanie to pozwoli firmie zarządzać swoją działalnością: od projektowania po sprzedaż hurtową i detaliczną na jednej platformie. Dzięki temu możliwe będzie szybsze dostarczanie kolekcji we wszystkich kanałach, optymalizacja zapasów i kosztów, a także zwiększenie marż.
„Firmy wykorzystujące strategię omnichanel muszą przede wszystkim mieć prosty wgląd w działania prowadzone w różnych kanałach sprzedaży. Kluczowa jest także możliwość szerokiego analizowania i pracy z danymi, m.in. w celu wyciągania wartościowych wniosków, predykcji, obserwacji i wyprzedzania zachowań klienckich. Branża modowa, jak każda inna, wymaga rozwiązań szytych na miarę – platforma SAP S/4HANA z rozszerzeniem for fashion and vertical business jest takim właśnie rozwiązaniem. To doskonała baza do zwiększania konkurencyjności i skali działania w tym sektorze” – mówi Dorota Zaremba, wiceprezeska zarządu i dyrektorka sprzedaży w SAP Polska.
„Około 75% naszych klientów miało już do czynienia z Hunkemöller. Chcielibyśmy zaoferować im jeszcze bardziej spersonalizowane doświadczenie, na przykład przewidując, kiedy klient chce dokonać ponownego zakupu i będąc w stanie wysłać odpowiednią ofertę we właściwym czasie. Dzięki SAP jesteśmy gotowi na kolejny etap. To będzie przełom dla naszej obsługi klienta” – mówi Gordon Smit, CTO, Hunkemöller.