Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

IBM ogłasza przełom w dziedzinie magazynowania energii. Nowa konstrukcja akumulatorów, wolna od metali ciężkich, może zmniejszyć problemy środowiskowe.

IBM Research od dawna prowadzi badania w dziedzinie inżynierii materiałowej. Dzięki temu udało się wyeliminować zapotrzebowanie na metale ciężkie w produkcji akumulatorów.

 

Jesteśmy uzależnieni od baterii. Smartfony, laptopy, a nawet samochody – możliwość skutecznego i bezpiecznego magazynowania energii jest kluczowa dla współczesnych urządzeń. Stąd każda innowacja w tej dziedzinie jest bardzo istotna. Aktualnych problemów, które trapią baterie jest kilka. Jedną z nich jest szybkość ładowania i ogólna pojemność w przeliczeniu na każdy gram masy. To oczywiste. Mniej osób pamięta o innej wadzie – używanych materiałów. Nadal wykorzystywane są metale ciężkie, co w dobie rosnącej świadomości ekologicznej jest nieco kłopotliwe. To m.in. lit i kobalt. Ten drugi pierwiastek jest wydobywany głównie w Demokratycznej Republice Konga, miejscu, o którym można powiedzieć wiele, ale nie to, że jest spokojnym i dostatnim, czy że nie pracują tam dzieci.

 

Stąd efekty badań IBM Research ogłoszone dziś przez naukowców na firmowej stronie mogą przynieść nie tylko technologiczny przełom, ale też wpływ ekologiczny i społeczny. Jak podają badacze klucze ma być pozyskiwanie trzech nowych materiałów z wody morskiej. Tu szczegółów nie otrzymaliśmy wiele, ale zapewne stosowne rozwiązania zostaną wkrótce objęte patentem. Imponująca ma być szybkość ładowania – 80 procent pojemności baterii osiągnięto w ledwie 5 min. Znakomicie prezentują się też współczynniki gęstości mocy (10 000 W/L) i gęstości energii (800 Wh/L). Mają też charakteryzować się mniejszą palnością. Najważniejszy jest brak metali ciężkich. Okazuje się, że docelowo może to też wpłynąć na… cenę.

 

Brak metali ciężkich, w tym kobaltu, który jest nie tylko kosztowny, ale może sprawiać problemy logistyczne w łańcuchu dostaw, w praktyce cenę modułów obniży, jeśli uda się nowy typ akumulatorów wprowadzić do produkcji masowej. Rzecz w tym, że póki co mówimy o osiągnięciu laboratoryjnym, na wciąż niepełnym etapie badań.

 

Testy pokazują, żę nowe rozwiązanie przewyższa możliwości baterii litowo-jonowych. Jednocześnie łatwo sobie wyobrazić, że koncerny motoryzacyjne będą bardzo zainteresowane tanimi akumulatorami, które szybko się ładuje. Branża lotnicza zwróci na nie uwagę za sprawą bezpieczeństwa i osiągów, a sektor energetyczny doceni stabilność i długowieczność rozwiązania. Problem polega na tym, że mowa o… etapie badań. IBM Research ma w badaniach solidnych partnerów m.in. Mercedes-Benz R&D North America i Central Glass.

 

https://itreseller.pl/itrnewibm-przedstawia-najnowsze-osiagniecia-w-sprzecie-wyspecjalizowanym-na-potrzeby-ai-amerykanski-producent-rozwija-sztuczna-inteligencje-na-wielu-plaszczyznach/