Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

IBM ogłasza uruchomienie IBM Cloud for Education, rozwiązania opartego na chmurze dla branży edukacyjnej.

IBM

IBM ogłosił uruchomienie IBM Cloud for Education, rozwiązania opartego na chmurze dla branży edukacyjnej. IBM Cloud for Education ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu usług i zasobów IBM Cloud, z których najczęściej korzysta społeczność akademicka. Ponieważ w czasie pandemii instytucje edukacyjne wdrażały zdalne nauczanie, niezbędne było udostępnienie zasobów laboratoriów komputerowych poza kampusem.

Obecnie, gdy wiele instytucji edukacyjnych stosuje hybrydowy model kształcenia, łączący naukę stacjonarną i wirtualną, potrzeba ta jest nadal kluczowa. W nowym roku akademickim większość polskich uczelni zdecydowała się na powrót do zajęć w pełnym wymiarze godzin. Mimo to, uczelnie zachęcają studentów do realizowania spraw formalnych przez Internet, a część wykładów odbywa się zdalnie. Doświadczenia polskich uczelni z pandemii pokazują, jak ważne jest tworzenie cyfrowej alternatywy dla tradycyjnej edukacji, w czym istotną rolę mogą odegrać rozwiązania oparte na chmurze, takie jak IBM Cloud for Education.

IBM współpracuje z różnymi instytucjami szkolnictwa wyższego, takimi jak North Carolina State University, w celu zbudowania infrastruktury wirtualnych laboratoriów, które będą w stanie zaspokoić potrzeby akademickie studentów, uczących się zarówno zdalnie, jak i stacjonarnie.

Dzięki IBM Cloud for Education Applications Lab, pierwszego w portfolio rozwiązania, dostarczanego w ramach IBM Cloud for Education, instytucje edukacyjne i badawcze mogą uzyskać dostęp do w pełni zarządzanego, opartego na chmurze środowiska laboratorium komputerowego, dostarczanego z wirtualnymi pulpitami i preinstalowanymi aplikacjami. Jako w pełni zarządzana usługa, może ona pomóc w zmniejszeniu ogólnych wyzwań związanych z zarządzaniem i utrzymaniem infrastruktury.

 

„Instytucje edukacyjne muszą dostosowywać się do najnowszych trendów technologicznych i nadążać za wymaganiami dzisiejszego rynku. Dzięki funkcjonalnościom chmury hybrydowej mogą one szybko opracowywać programy nauczania, aby zapewnić studentom nowe możliwości. Wykorzystując nasze doświadczenie w pracy w kampusach akademickich, opracowaliśmy rozwiązanie chmurowe dla instytucji edukacyjnych. Uruchamiamy również IBM Cloud for Education Applications Lab – pierwsze rozwiązanie z szerokiego wachlarza oferty w ramach IBM Cloud for Education. Samo rozwiązanie ma na celu zgromadzenie w jednym miejscu wszystkich usług i zasobów IBM Cloud, z których najczęściej korzysta środowisko akademickie, uporządkowanych tak, aby ułatwić ich wdrożenie i natychmiastowe wykorzystanie” – mówi Marcin Klabiński, IBM Public Cloud Sales Leader, IBM Poland & Baltics.

 

Dodatkowo, powyższe rozwiązania technologiczne są połączone z IBM Cloud for Education Academy, siecią instytucji edukacyjnych i partnerów, którzy aktywnie integrują technologie chmurowe i kognitywne w swoich pracowniach, centrach badawczych i infrastrukturach. Celem jest stworzenie środowiska współpracy, aby stale ulepszać IBM Cloud for Education dla społeczności użytkowników, zapewniając po drodze potrzebne szkolenia i niezbędne zasoby.

 

„W Polsce, dzięki współpracy z naukowcami, programistami i architektami IT IBM, pomagamy zapewnić każdemu członkowi programu możliwość maksymalizacji korzyści z inwestycji w chmurę hybrydową i cognitive computing. Dzieląc się najlepszymi praktykami i współpracując między dziedzinami i branżami, przyczyniamy się do rozwoju innowacji na wszystkich poziomach edukacji” – dodaje Marcin Klabiński.

 

Applications Lab obsługuje architekturę chmury zbudowaną na serwerach IBM Cloud, która ułatwia dostarczanie zwirtualizowanych, bogatych w funkcje, wirtualnych maszyn Linux/Windows i aplikacji na dowolne urządzenie i w dowolnym czasie. Oferta jest dobrze dostosowana do potrzeb każdej instytucji edukacyjnej, która chce zaoferować studentom i wykładowcom zdalny dostęp do laboratoriów komputerowych lub specjalistycznego oprogramowania. Na przykład, usługa oferuje portal dla studentów i wykładowców dostępny 24×7, system rezerwacji do tworzenia i zarządzania infrastrukturą wirtualną i wiele innych. Dzięki temu instytucje edukacyjne mogą obniżyć całkowity koszt posiadania infrastruktury pracowni komputerowych, jednocześnie zapewniając studentom i wykładowcom lepsze wrażenia z użytkowania, bez konieczności rezygnacji z bezpieczeństwa i kontroli IT.

Technologia oparta na chmurze odgrywa ważną rolę w zmianie charakteru edukacji. Obok AI i blockchain, rozwiązania chmury hybrydowej pomagają w cyfrowej transformacji instytucji edukacyjnych i przygotowują je do sprostania przyszłym wyzwaniom. Łączenie tradycyjnego nauczania ze środowiskiem współpracy w chmurze staje się preferowanym modelem dla coraz większej liczby uczelni na całym świecie. Pandemia Covid-19 mocno przyspieszyła ten proces.

 

„Działamy, aby nasi partnerzy mogli spokojnie, stabilnie rosnąć i budować swoją ofertę” – podkreśla Maciej Kamiński, Dyrektor Samsung Memory w Polsce i regionie CEE.