IBM pozyskuje firmę WDG Automation, brazylijskie przedsiębiorstwo specjalizujące się w oprogramowaniu automatyzującym procesy robotyczne.
IBM przejmie WDG Automation, aby zwiększyć możliwości automatyzacji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji dla przedsiębiorstw – nowe oprogramowanie typu RPA (robotic process automation) z obsługą AI pomaga firmom przyspieszyć wykonywanie większej liczby działań, co zwiększa ogólną wydajność firmy.
IBM ogłosił dzisiaj, że osiągnął ostateczne porozumienie w sprawie przejęcia brazylijskiego dostawcy oprogramowania do automatyzacji procesów robotycznych (RPA) WDG Soluções Em Sistemas E Automação De Processos LTDA (dla ułatwienia nazywanego po prostu „WDG Automation”). Przejęcie to dodatkowo rozszerza kompleksowe możliwości automatyzacji wykorzystujące sztuczną inteligencję IBM, od procesów biznesowych po operacje informatyczne. Kwota transakcji nie została ujawniona.
IBM od dłuższego czasu już rozwija swoją działalność w zakresie sztucznej inteligencji. Ta potrzebuje jednak konkretnych zastosowań, a era pandemii przynosi je w dość niespodziewanej nieraz formie. W obawie przed kryzysem firmy szukają możliwości aby skutecznie zwiększać efektywność działania, a przy tym redukować koszty. IDC przewiduje, że do 2025 r. przedsiębiorstwa napędzane sztuczną inteligencją zanotują nawet 100% wzrost wydajności pracowników. Zastosowanie automatyzacji opartej na sztucznej inteligencji do procesów biznesowych i operacji informatycznych może skrócić czas między identyfikacją problemu, a odpowiedzią. Ma to kluczowe znaczenie, ponieważ nieprzewidziane incydenty i przerwy działania np. w zakresie IT mogą kosztować firmę więcej niż tylko pieniądze – czasem bedzie to cena w reputacji, czasem w zaufaniu klientów.
Dzięki wbudowaniu funkcji RPA WDG Automation w istniejące możliwości automatyzacji IBM z wykorzystaniem AI w procesach biznesowych i operacjach informatycznych, liderzy biznesowi będą mieli szerszy dostęp do inteligentnej automatyzacji za pośrednictwem robotów programowych. Przejęcie zwiększy także zdolność IBM Services do przekształcania operacji klientów.
„IBM już automatyzuje sposób, w jaki firmy stosują sztuczną inteligencję do procesów biznesowych i operacji IT, aby mogły wykrywać szanse i problemy oraz rekomendować kolejne kroki i rozwiązania” – powiedział Denis Kennelly, dyrektor generalny ds. Integracji z chmurą, IBM Cloud and Cognitive Software. „W dzisiejszym komunikacie IBM idzie o krok dalej i pomaga klientom przyspieszyć automatyzację w większej części organizacji, nie tylko w rutynowych, ale bardziej złożonych zadaniach, dzięki czemu pracownicy mogą skoncentrować się na pracy o wyższej wartości”.
„Automatyzacja ma kluczowe znaczenie w erze cyfrowej, ponieważ firmy muszą wykonywać kilka powtarzalnych lub rutynowych zadań, aby pracownicy mogli skupić się na innowacjach. Jestem niezwykle dumny z roli, jaką WDG Automation odegrał na rynku RPA dzięki jednolitemu i zintegrowana platforma, aby pomóc firmom w Brazylii zwiększyć produktywność ”- powiedział Robson Felix, założyciel i dyrektor generalny WDG Automation.
„Połączenie sił z IBM zwiększy nasze możliwości do szerszego grona odbiorców, pomagając firmom na całym świecie przyspieszyć ich rozwój w drodze do transformacji biznesowej” – powiedział Kleber Rodrigues Junior, współzałożyciel WDG Automation.
WDG Automation jest dostawcą oprogramowania RPA z siedzibą w São José do Rio Preto w Brazylii. Zapewnia rozwiązania RPA, Intelligent Automation (IA), Interactive Voice Response (IVR) i chatboty głównie klientom w Ameryce Łacińskiej. Technologia WDG Automation została zaprojektowana dla użytkowników biznesowych w celu tworzenia automatyzacji za pomocą rejestratora stacjonarnego bez potrzeby korzystania z technologii informatycznych. Tworzone przez brazylijską firmę roboty programowe mogą działać na żądanie użytkownika końcowego lub zautomatyzowanego programu planującego.
https://itreseller.pl/itrnewdzis-dyrektor-it-ma-tworzyc-wartosc-biznesowa-wspierac-innowacyjnosc-a-takze-zapewniac-zwinnosc-organizacji-jak-wynika-z-raportu-firmy-doradczej-deloitte-ican-institute-oraz-google-cloud/