Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

IBM THINK Summit 2019 w Warszawie – W ciągu najbliższych trzech lat 120 milionów pracowników może wymagać przekwalifikowania lub ponownego przeszkolenia!

Chmura, sztuczna inteligencja i trendy w świecie nowych technologii były głównymi tematami IBM Think Summit Warsaw – najważniejszej dorocznej konferencji IBM w Polsce. Firma IBM podczas konferencji THINK Summit 2019 w Warszawie, przedstawiła wyniki badania z którego wynika, że deficyt kwalifikacji to realny problem. W ciągu najbliższych trzech lat 120 milionów pracowników może wymagać przekwalifikowania lub ponownego przeszkolenia, a co druga firma nie wdrożyła żadnej strategii rozwoju umiejętności!

 

Jak wynika z przeprowadzonego niedawno badania Institute for Business Value (IBV) firmy IBM, pojawienie się sztucznej inteligencji i inteligentnej automatyzacji sprawiło, że w ciągu najbliższych trzech lat 120 milionów pracowników z 12 największych gospodarek na świecie może wymagać przekwalifikowania lub ponownego przeszkolenia. Co więcej, jedynie 41% dyrektorów generalnych uczestniczących w badaniu zadeklarowało, że dysponuje kadrą, umiejętnościami i zasobami umożliwiającymi realizację strategii biznesowych firmy. W badaniu wzięło udział ponad 5670 przedstawicieli kadry kierowniczej z 48 krajów na całym świecie. Wyniki wskazują na coraz większe wyzwania, które wymagają radykalnej zmiany sposobu, w jaki firmy zaspokajają zmieniające się potrzeby pracowników na wszystkich szczeblach i zarządzają nimi. Jak wynika z globalnego badania, w ciągu zaledwie czterech lat czas wymagany do przeprowadzenia szkoleń niwelujących deficyt kwalifikacji wydłużył się niemal dziesięciokrotnie: w 2014 roku nabycie brakujących umiejętności podczas szkoleń firmowych wymagało średnio 3 dni, ale w 2018 roku było
to już 36 dni.

 

 

Jarosław Szymczuk, Dyrektor Generalny, IBM Polska i Kraje Bałtyckie.

 

Badanie pokazało, że nastąpił gwałtowny wzrost nowych wymagań w zakresie umiejętności, zaś inne kompetencje przestały być potrzebne. W 2016 roku dwiema najbardziej krytycznymi kompetencjami wymienianymi przez przedstawicieli kadry kierowniczej były: podstawowa wiedza techniczna z zakresu nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki (STEM) oraz podstawowe umiejętności obsługi komputera i oprogramowania/aplikacji. Jednak w 2018 roku jako najbardziej pożądane wskazano cechy behawioralne: elastyczność, sprawność działania i zdolność do adaptacji w obliczu zmian oraz umiejętności zarządzania czasem i priorytetyzacji zadań.

 

Opracowana przez IBV publikacja „The Enterprise Guide to Closing the Skills Gap” (Przewodnik po niwelowaniu deficytu kwalifikacji w przedsiębiorstwach) krok po kroku opisuje strategie,  które mogą ułatwić firmom rozwijanie talentów i niwelowanie deficytów kwalifikacji. Najważniejszym zaleceniem jest zastosowanie kompleksowego podejścia, w którym nacisk kładzie się na przekwalifikowanie pracowników poprzez wieloaspektowe, oparte na danych i dopasowane do poszczególnych pracowników działania rozwojowe. Oznacza to stworzenie programów kształcenia, które są dostosowane do obecnego poziomu doświadczenia, umiejętności, stanowiska i aspiracji zawodowych danego pracownika.

 

Badanie IBM wykazało również, że firmy powinny korzystać z narzędzi analitycznych i sztucznej inteligencji do przewidywania i określania umiejętności dostępnych w organizacji oraz w jasny sposób informować o tym pracowników, aby krzewić kulturę ciągłego uczenia się. W ramach działalności działu Talent & Transformation firma IBM wykorzystuje możliwości oferowane przez sztuczną inteligencję, aby kompleksowo zaspokoić potrzeby  pracowników na każdym etapie kariery. Te usługi IBM pomagają firmom niwelować deficyt kompetencji spowodowany przez  technologie i ułatwiają bardziej obiektywny charakter procesów rekrutacji i zatrudniania.