IBM umacnia swoją rolę na polu oprogramowania dla biznesu przejmując Waeg, wiodącego europejskiego partnera konsultingowego Salesforce.

IBM ogłosił dziś plany przejęcia Waeg, czołowego europejskiego partnera konsultingowego Salesforce, celem rozszerzenia oferty IBM w zakresie usług Salesforce i rozwinięcia strategii IBM w zakresie chmury hybrydowej i sztucznej inteligencji.

IBM całkiem słusznie uważany jest za giganta jeśli chodzi o nowoczesne rozwiązania technologiczne skupione na obszarze chmury, AI, uczenia maszynowego i usług sieciowych. Salesforce, z którym „Big Blue” jest związany umową o współpracy, dostarcza jedno z najlepszych rozwiązań z zakresu oprogramowania dla firm. Tym samym, zwiększanie dostępności tych usług dla klientów końcowych leży w interesie IBM. Stąd właśnie przejęcie Waeg – firmy wyspecjalizowanej w usługach konsultingowych Salesforce. To przejęcie jest częścią planu inwestycji IBM w usługi konsultingowe Salesforce, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu klientów na transformację biznesową opartą na danych, sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym.

 

„Salesforce nadal odgrywa kluczową rolę w cyfrowej transformacji firm, które dostosowują się do warunków stworzonych przez pandemię. Zaufanie to nowa waluta zaangażowania klientów i pracowników, a każdy punkt styku to okazja do personalizacji relacji ”– powiedział Mark Foster, wiceprezes IBM Services and Global Business Services – „Siła Waeg w usługach konsultingowych Salesforce będzie kluczem do tworzenia inteligentnych przepływów pracy, które pozwolą naszym klientom nadążyć za zmieniającymi się potrzebami i oczekiwaniami klientów i pracowników”.

 

„Nasz ekosystem partnerów jest ważnym kanałem wzrostu dla Salesforce, a IBM nadal poszerza swoje możliwości na całym świecie, ostatnio dodając Waeg” – powiedział Tyler Prince, wiceprezes wykonawczy w Salesforce – „Połączenie możliwości i zasobów konsultingowych IBM i Waeg Salesforce pomoże klientom w całej Europie stworzyć usprawnione, zautomatyzowane doświadczenia na platformie Salesforce”.

Waeg zapewnia pełne spektrum usług konsultingowych Salesforce, od doradztwa w zakresie strategii cyfrowej, handlu między przedsiębiorstwami, automatyzacji marketingu i projektowania doświadczeń klientów, po wdrażanie i usługi zarządzane. Założona w 2014 roku firma posiada aktualnie biura w 7 krajach europejskich.

Posiadając ponad 400 certyfikatów Salesforce, Waeg posiada wyróżnienia eksperckie w programie Salesforce Navigator w zakresie produkcji, Pardot, Salesforce B2B Commerce i jest specjalistą we wszystkich chmurach oraz w branży opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych. Przejęcie stanowi uzupełnienie geograficzne przejęcia przez IBM w styczniu 7Summits wiodącej amerykańskiej firmy konsultingowej Salesforce. To zresztą nie jedyne takie przejęcie w ostatnim czasie. W ciągu ostatnich kilku miesięcy IBM dokonał serii przejęć, aby zrealizować swoją strategię, zwiększając swoje umiejętności w zakresie chmury hybrydowej i sztucznej inteligencji – częścią struktur IBM są już takie firmy jak Nordcloud, Taos, Expertus i Truqua. Teraz dołącza do nich Waeg.

„Rozwój Waeg opiera się na prostym pomyśle pomagania naszym klientom w skutecznym radzeniu sobie ze stale zmieniającymi się wymaganiami klientów” – powiedział Chris Timmerman, współzałożyciel i partner zarządzający Waeg – „Teraz, gdy łączymy siły z IBM, cieszymy się, że możemy wykorzystać nasze wspólne możliwości Salesforce, aby przyspieszyć ten wzrost w całej Europie”.

Szacuje się, że światowy rynek usług doradczych systemów CRM i usług integracji systemów osiągnie prawie 21 miliardów dolarów do 20241 roku. Jako globalny partner strategiczny Salesforce, IBM łączy sztuczną inteligencję, dane i analizy w przedsiębiorstwach, aby zautomatyzować przepływy pracy i zmienić sposób prowadzenia działalności przez klientów. Waeg dołączy do szybko rozwijającej się działalności IBM Salesforce w ramach IBM Global Business Services, aby przyspieszyć rozwój w Europie i zaoferować rozszerzone możliwości i światowej klasy umiejętności na platformie Salesforce.

 

Hewlett Packard Enterprise wprowadza rozwiązania, które wspierają firmy w monetyzacji danych w ramach projektu Gaia-X.