Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

IBM wstrzymuje zatrudnianie, deklarując, że może zastąpić 7,8 tys. pracowników przez AI

CEO Arvind Krishna twierdził, że pracownicy mogą zostać zastąpieni przez sztuczną inteligencję.

Wspominając o pracownikach back-office, Krishna powiedział Bloombergowi, że „te role niezwiązane z obsługą klienta to około 26 000 pracowników [w IBM]. Z łatwością mogę dostrzec, że 30 procent z nich zostanie zastąpione przez AI i automatyzację w ciągu pięciu lat”, co daje łącznie 7 800 osób.

W styczniu firma zwolniła 3 900 pracowników, co stanowi około 1,5 procenta jej siły roboczej.

Po prawie siedmiu dekadach bez większych zwolnień, IBM regularnie redukował zatrudnienie od początku lat 90. W 1993 r. firma zwolniła 60 tys. pracowników – co pozostaje rekordem wśród amerykańskich korporacji. W kolejnych latach zredukowała zatrudnienie o dziesiątki tysięcy osób.

Po tym, jak jej sztuczna inteligencja Watson wygrała Jeopardy! w 2011 roku, firma przedstawiła platformę jako system ogólnego zastosowania dla wszystkiego, od opieki zdrowotnej po obsługę klienta. Jednak platforma była przereklamowana i nie udało jej się zrewolucjonizować branż, dla których była przeznaczona. W 2021 roku, po licznych niepowodzeniach, firma wycofała Watsona i wydzieliła z niego nową firmę zajmującą się opieką zdrowotną.

Teraz, gdy fala generatywnych platform AI ponownie obiecuje doprowadzić do powstania systemów powszechnego użytku, firma ponownie ma nadzieję, że AI zmieni sposób, w jaki pracujemy – i jak wielu z nas będzie mogło pracować.