Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

ID Logistics: blisko połowa polskich firm uważa swoje środowisko za innowacyjne, ale tylko 23% wdraża jakiekolwiek innowacje

Raport „Czy AI wspiera logistykę kontraktową w Polsce?” zrealizowany na zlecenie ID Logistics pokazał, że aż 19% firm z branż FMCG, retail, e-commerce oraz fashion&beauty ściśle łączy swoje przetrwanie z rozwojem AI.

„Prawie połowa firm w Polsce postrzega się jako innowacyjne, jednak własne rozwiązania z tego obszaru wdraża zaledwie co czwarta. Jednocześnie zaledwie 19% przedsiębiorstw swoje przetrwanie na rynku uzależnia od rozwoju sztucznej inteligencji. Główną korzyścią wynikającą z implementacji AI jest optymalizacja procesów. Zdecydowanie największą barierą inwestycji pozostają wysokie koszty wdrożeń. Takie dane płyną z najnowszego raportu przygotowanego przez K+Research na zlecenie firmy ID Logistics. W badaniu wzięło udział 400 przedstawicieli firm z branż FMCG, retail, e-commerce oraz fashion&beauty” – napisano w notatce dołączonej do badania.

Na pytanie, czy dana firma sama wdraża innowacyjne rozwiązania, średnia odpowiedzi pozytywnych była równa 23%, a największy odsetek własnych wdrożeń deklarują przedstawiciele sektora e-commerce (31%). Najsłabiej wypadło FMCG z wynikiem 16%.

Co ciekawe, badanie pokazuje, że 47% firm postrzega swoje środowisko pracy jako innowacyjne, zaś neutralny stosunek do tego zagadnienia ma co 3 respondent. Najwyżej pod tym względem oceniły się firmy z branży retail (53%), zaś najsłabiej fashion&beauty (42%). Jako innowacyjne częściej postrzegają się firmy większe i działające również poza granicami Polski.

Ponad połowa (54%) firm uczestniczących w badaniu dostrzega wzrost znaczenia innowacyjności w branży, w której działają. Najczęściej wskazywanym kierunkiem rozwoju jest automatyzacja (52%).

Na drugim miejscu, jeśli chodzi o innowacyjność, znalazła się sztuczna inteligencja (34%). Bez względu na rodzaj narzędzia kluczową korzyścią wynikającą z wdrożeń – zdaniem respondentów – jest przyspieszenie procesów (53%). Dalej we wskazaniach znalazły się oszczędność energii i wzmocnienie oferty. W przypadku największych barier nad pozostałymi odpowiedziami górują wysokie koszty wdrożeń (58%). Co szczególnie istotne i optymistyczne, znacznie mniej firm wskazało na niewystarczającą technologię i niechęć do podjęcia ryzyka, podano także.

„Z badania ID Logistics wynika także, że niewielki odsetek firm w Polsce korzysta z rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję. Przyznaje się do tego jedynie 21% respondentów. Częściej z takich procesów korzystają firmy z branży e-commerce oraz przedsiębiorstwa, które osiągnęły w 2023 roku wysokie przychody (powyżej 20 mln zł), działające także poza polskim rynkiem. Część obaw związanych w wdrożeniem AI dotyczy także kwestii bezpieczeństwa danych (cyberbezpieczeństwa)” – podsumowano dalej.