IDC: Chiny przewodzą w globalnym wzroście, jeśli chodzi o rynek urządzeń noszonych na nadgarstku
Według najnowszego raportu Worldwide Wearables Quarterly Tracker opublikowanego przez International Data Corporation (IDC), globalny rynek urządzeń noszonych na nadgarstku sprzedał 139,0 mln sztuk w pierwszych trzech kwartałach 2024 r., co oznacza spadek o 1,0% w ujęciu rok do roku. Ta zniżka spowodowana jest głównie przez homogenizacji konkurencji i nasycenia rynku w Indiach i Stanach Zjednoczonych.
Rynek urządzeń noszonych na nadgarstku obejmuje smartwatche i produkty z opaskami na nadgarstki. Chiński rynek sprzedał ich 45,8 mln sztuk, co oznacza wzrost o 20,1% w ujęciu rok do roku. Jako największy rynek dostaw urządzeń noszonych na nadgarstku Chiny przewodzą w globalnym wzroście.
Rynek smartwatchów sprzedał 112,2 mln sztuk na całym świecie w pierwszych trzech kwartałach 2024 r., co oznacza spadek o 3,8% w ujęciu rok do roku. Z kolei chiński rynek smartwatchy sprzedał 32,9 mln sztuk, co oznacza wzrost rok do roku o 23,3%. Rynek opasek na rękę sprzedał 26,8 mln sztuk na całym świecie w tym samym okresie, co oznacza wzrost rok do roku o 12,7%. Chiński rynek opasek na rękę sprzedał 12,9 mln sztuk, co oznacza wzrost rok do roku o 12,6%.
Huawei: w pierwszych trzech kwartałach tego roku Huawei zajmował pierwsze miejsce pod względem łącznych dostaw na globalnym rynku zegarków noszonych na nadgarstku, ze znacznym wzrostem rok do roku. W III kwartale wprowadzono na rynek nowe zegarki Huawei GT5 i GT5 Pro, a także ciśnieniomierz drugiej generacji WATCH D2, po raz pierwszy wyposażony w system TruSense, zwiększający wygodę monitorowania stanu zdrowia oraz bogactwo i dokładność danych monitorujących. Od początku tego roku Huawei osiągnął ciągły i stabilny wzrost na rynkach Azji i Pacyfiku, Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Afryki, wzmacniając swoją strategię lokalizacji i budując globalny wizerunek marki.
Apple: Dzięki wprowadzeniu na rynek nowej serii 10, smartwatch Apple tymczasowo powrócił na pierwsze miejsce na rynku zegarków noszonych na nadgarstku w III kwartale. Jednak ze względu na zaciętą konkurencję smartwatchy na całym świecie, Apple zostało wyzwane przez produkty z większej liczby segmentów cenowych w branży zegarków noszonych na nadgarstku. Chociaż Apple Watch nadal zajmuje pierwsze miejsce na globalnym rynku smartwatchów, nadal musi wprowadzić bardziej innowacyjne projekty, aby nadal przewodzić branży.
Xiaomi: W III kwartale wprowadzono na rynek nowy Xiaomi Band 9, który przyniósł dobrą reakcję rynku, a jego produkty wprowadziły wiele ulepszeń w zakresie jasności ekranu, pojemności baterii i funkcji sportowych, co znacznie zwiększyło ogólne dostawy Xiaomi na rynek zegarków noszonych na nadgarstku. Ponadto seria Xiaomi Watch S również zapoczątkowała iteracje i nadal podejmuje wysiłki na rynku średniej i wysokiej klasy. Wyjątkowa wydajność działu telefonów komórkowych i pojazdów Xiaomi pomogła również marce wznieść się na wyżyny i zyskać głos na rynku zegarków noszonych na nadgarstku.
Samsung: Produkty 7 generacji Samsunga zostały dostarczone w trzecim kwartale, co napędzało jego ciągły wzrost w tym roku. Ponadto wprowadzenie na rynek nowego modelu Ultra wypełnia lukę na rynku smartwatchów z wyższej półki. Wersja FE zwiększyła dostawy w trzecim kwartale, stając się produktem z układem podstawowym smartwatcha. W połączeniu z produktem opaski Fit3 wprowadzonym na rynek na początku roku, Samsung jeszcze bardziej podzielił układ swojej linii produktów w tym roku, w pełni obejmując rynek zegarków noszonych na nadgarstku od opasek po smartwatche, zapewniając konsumentom większy wybór i skutecznie poprawiając ogólne dostawy.
BBK: BBK zajmuje się głównie zegarkami dla dzieci na rynku zegarków noszonych na nadgarstku i zajmuje pierwsze miejsce na chińskim rynku zegarków dla dzieci. Ponadto, bazując na ciągłym wzroście rynku chińskiego, BBK aktywnie rozszerza swoją działalność na wschodzących rynkach zagranicznych oraz wzmacnia współpracę kanałową i ekspansję w wielu krajach i regionach poprzez zagraniczną markę IMOO.