Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

IDC: Rynek inteligentnych domów na dobrej drodze do odbicia dzięki rozwijającym się regionom

AI Sztuczna Inteligencja

Według danych International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Smart Home Device Tracker światowe dostawy inteligentnych urządzeń domowych mają ponownie stanąć w miejscu w 2024 r., ponieważ wolumen pozostaje na niezmienionym poziomie ze wzrostem o 0,6% do 892,3 mln urządzeń. 

Długie cykle odświeżania na dojrzałych rynkach, takich jak USA, ograniczyły wzrost, chociaż światowe dostawy mają powrócić do wzrostu w 2025 r. dzięki rozwijającym się rynkom, co doprowadzi do wzrostu dostaw o 4,4% (do 931,1 mln sztuk). Produkty do monitorowania i zabezpieczania domu, takie jak podłączone kamery, zamki i dzwonki do drzwi, szybko pną się na szczyt, stanowiąc ponad jedną czwartą wolumenu w całej prognozie.

„Korzyści z dodatkowych zakupów kamer bezpieczeństwa są często znacznie większe niż korzyści z kolejnych zakupów telewizorów smart TV lub głośników smart, gdy konsumenci przechodzą przez swoją podróż inteligentnego domu” – przyznał Jitesh Ubrani, kierownik ds. badań w IDC Mobility and Consumer Device Trackers. – Nie tylko rośnie zapotrzebowanie konsumentów na dodatkowe zabezpieczenia, ale wielu z nich subskrybuje również pamięć masową w chmurze lub funkcje sztucznej inteligencji (AI), co sprawia, że ​​kamery bezpieczeństwa są kluczową kategorią dla wielu firm zajmujących się inteligentnymi domami”.

Niestety, inteligentne głośniki, które pomogły rozkręcić rynek inteligentnych domów, mają teraz odnotować spadek o 8,8% w 2024 r., a następnie ponownie bardzo łagodny wzrost o 0,7% w 2025 r. Kategoria inteligentnych głośników w pewnym sensie wraca do prostoty jako swojego największego argumentu sprzedaży – mniej gadżeciarskich wyświetlaczy, mniej kamer i uproszczone wprowadzanie głosu, ponieważ Google, Amazon i inni producenci ostatecznie wprowadzają do tych głośników swoją najnowszą konwersacyjną sztuczną inteligencję.

Oczekuje się, że sztuczna inteligencja będzie również argumentem sprzedaży dla innych kategorii, takich jak inteligentne odkurzacze, które odnotowały ogromny wzrost w ostatnich latach dzięki powodzi nowych marek i zwiększonej liczbie punktów cenowych.

Patrząc w przyszłość, IDC szacuje, że rynek inteligentnego domu będzie rósł ze średnioroczną stopą wzrostu (CAGR) wynoszącą 5,6% w latach 2024–2028, co przyniesie 1,1 miliarda jednostek dostarczonych w ostatnim roku. Oczekuje się, że rynki wschodzące, ciągła proliferacja AI i cykl odświeżania wśród dojrzałych kategorii, takich jak telewizory, ostatecznie przyczynią się do wzrostu.