Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

IDC: Rynek urządzeń do noszenia będzie nadal rósł

Światowe dostawy urządzeń do noszenia mają wzrosnąć o 6,1% do końca roku, osiągając 538 milionów sztuk, jak pokazują nowe dane z International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker. Jednak ma spowolnić do 3,9% w 2025 r.

Firma badawcza przewiduje, że spowolnienie wzrostu nastąpi, ponieważ duże rynki, takie jak USA i Indie, zbliżają się do etapu dojrzałości.

Oczekuje się, że smartwatche, jedna z największych kategorii, spadną o 4,5% w 2024 r., ponieważ drugi co do wielkości rynek, czyli Indie, stoi w obliczu wyzwań związanych z napływem niedrogich opcji, co doprowadziło do podwyższenia poziomu zapasów i podważyło trwałość tego wyścigu pod względem średnich cen sprzedaży (ASP).  Do tego przewiduje się również spadek w USA, ponieważ konsumenci nadal noszą urządzenia zakupione podczas pandemii.

„Tempo innowacji technologicznych wśród smartwatchy wraz z zainteresowaniem konsumentów z pewnością zwolniło w ostatnich kwartałach, pozostawiając dostawcom innowacje w różnych przedziałach cenowych – powiedział Jitesh Ubrani, kierownik ds. badań, Mobility and Consumer Device Trackers w IDC. – Zapewnianie opcji zarówno w górę, jak i w dół drabin cenowych będzie prawdopodobnie kluczową strategią dla wielu dostawców w przyszłości, wraz z potencjalnym rozluźnieniem funkcji płatnych, aby zachęcić do aktualizacji lub nowych użytkowników”.

W międzyczasie największa kategoria urządzeń do noszenia – słuchowych – ma wzrosnąć o 10,3% w 2024 r. i utrzymać tę trajektorię w nadchodzących latach, gdy wkroczą rynki wschodzące i cykle odświeżania. Chociaż kategoria jest dojrzała, ostatnie innowacje, takie jak projekty z otwartymi uszami, a także stałe redukcje ASP nadal ją napędzają.

„Inteligentne pierścienie i okulary bez wyświetlaczy będą najciekawszymi kategoriami w nadchodzących kwartałach, ponieważ nowi uczestnicy rynku i nowe przypadki użycia pomagają tym produktom przyćmić inne urządzenia do noszenia – kontynuował Ubrani. – Wraz ze spowolnieniem wzrostu w segmencie smartwatchy niektórzy dostawcy zwracają się w stronę pierścieni jako alternatywnych lub uzupełniających monitorów zdrowia. Tymczasem sukces Meta z Ray-Ban przykuł uwagę wielu szybkich naśladowców, szczególnie w Chinach, gdzie nieobecność Meta stwarza możliwości dla lokalnych marek”.

 

Microsoft ogłasza inwestycję w szkolenia AI w Polsce – milion osób zdobędzie nowe kompetencje