IDC: Rynek urządzeń do noszenia będzie nadal rósł

Światowe dostawy urządzeń do noszenia mają wzrosnąć o 6,1% do końca roku, osiągając 538 milionów sztuk, jak pokazują nowe dane z International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker. Jednak ma spowolnić do 3,9% w 2025 r.

Firma badawcza przewiduje, że spowolnienie wzrostu nastąpi, ponieważ duże rynki, takie jak USA i Indie, zbliżają się do etapu dojrzałości.

Oczekuje się, że smartwatche, jedna z największych kategorii, spadną o 4,5% w 2024 r., ponieważ drugi co do wielkości rynek, czyli Indie, stoi w obliczu wyzwań związanych z napływem niedrogich opcji, co doprowadziło do podwyższenia poziomu zapasów i podważyło trwałość tego wyścigu pod względem średnich cen sprzedaży (ASP).  Do tego przewiduje się również spadek w USA, ponieważ konsumenci nadal noszą urządzenia zakupione podczas pandemii.

„Tempo innowacji technologicznych wśród smartwatchy wraz z zainteresowaniem konsumentów z pewnością zwolniło w ostatnich kwartałach, pozostawiając dostawcom innowacje w różnych przedziałach cenowych – powiedział Jitesh Ubrani, kierownik ds. badań, Mobility and Consumer Device Trackers w IDC. – Zapewnianie opcji zarówno w górę, jak i w dół drabin cenowych będzie prawdopodobnie kluczową strategią dla wielu dostawców w przyszłości, wraz z potencjalnym rozluźnieniem funkcji płatnych, aby zachęcić do aktualizacji lub nowych użytkowników”.

W międzyczasie największa kategoria urządzeń do noszenia – słuchowych – ma wzrosnąć o 10,3% w 2024 r. i utrzymać tę trajektorię w nadchodzących latach, gdy wkroczą rynki wschodzące i cykle odświeżania. Chociaż kategoria jest dojrzała, ostatnie innowacje, takie jak projekty z otwartymi uszami, a także stałe redukcje ASP nadal ją napędzają.

„Inteligentne pierścienie i okulary bez wyświetlaczy będą najciekawszymi kategoriami w nadchodzących kwartałach, ponieważ nowi uczestnicy rynku i nowe przypadki użycia pomagają tym produktom przyćmić inne urządzenia do noszenia – kontynuował Ubrani. – Wraz ze spowolnieniem wzrostu w segmencie smartwatchy niektórzy dostawcy zwracają się w stronę pierścieni jako alternatywnych lub uzupełniających monitorów zdrowia. Tymczasem sukces Meta z Ray-Ban przykuł uwagę wielu szybkich naśladowców, szczególnie w Chinach, gdzie nieobecność Meta stwarza możliwości dla lokalnych marek”.

 

Microsoft ogłasza inwestycję w szkolenia AI w Polsce – milion osób zdobędzie nowe kompetencje