Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

IDC: Sprzedaż tabletów po ustaniu pandemii spada wyjątkowo szybko. Jest jedno „ale”.

Zgodnie z oczekiwaniami analityków sprzedaż tabletów zarówno konsumenckich, jak i biznesowych spadła w pierwszym kwartale. Oczekuje się, że sprzedaż w pierwszej połowie 2023 r. będzie niska, ponieważ sprzedawcy koncentrują się na likwidacji zapasów przed wprowadzeniem na rynek nowszych modeli.

Globalne dostawy tabletów spadły o 19,1% rok do roku w pierwszym kwartale 2023 r., do łącznej liczby 30,7 mln sztuk, według wstępnych danych IDC. Niski wolumen sprzedaży jest obecnie porównywalny z poziomami sprzed pandemii. Oczekuje się, że sprzedaż w pierwszej połowie 2023 r. będzie niska, ponieważ dostawcy koncentrują się na likwidacji zapasów przed premierą nowszych modeli.

„Zgodnie z oczekiwaniami sprzedaż tabletów zarówno dla przedsiębiorstw, jak i konsumentów spadła z powodu niepewnego otoczenia makroekonomicznego w pierwszym kwartale” — wyjaśnia Anuroopa Nataraj, starszy analityk ds. badań w dziale Mobility and Consumer Device Trackers firmy IDC – „Na uwagę zasługuje jednak pozytywny wpływ pandemii. ograniczenia związane z adopcją tabletów oraz ilu dostawców skorzystało z okazji do zaprojektowania i wdrożenia modeli, które odpowiednio obsługiwały przypadki użycia podczas i po blokadach. Na przykład tablety z dużymi ekranami, idealne do nauki zdalnej i pracy hybrydowej, znacznie zwiększyły swój udział w porównaniu z poziomami sprzed pandemii”.

Wszyscy główni producenci tabletów odnotowali spadki w tym kwartale. Apple, a za nim Samsung, po raz kolejny przewodził rynkowi. Obaj dostawcy stanowili prawie 58% rynku tabletów, nawet przy zmieniającym się krajobrazie po pandemii. Huawei awansował w rankingu, aby zapewnić sobie trzecią pozycję w tym kwartale, kontynuując budowanie konkurencyjnego portfolio tabletów z dużymi ekranami. Nowe premiery nie były jednak w stanie zrównoważyć spadku ze względu na panujące czynniki makroekonomiczne i ich sprzedaż spadła o 9,7%. Na czwartej pozycji uplasowało się Lenovo, które również kontynuowało redukcję wolumenu ze względu na słaby popyt. Amazon, na piątej pozycji, odnotował ogromny spadek o 62%, spadek, który można przypisać sezonowości,

Optymizmu na drugi semestr

Ponieważ pracownicy wracają do biur na całym świecie, a konsumenci nadal ostrożnie podchodzą do swoich wydatków, na rynku nadal obserwuje się słabnący popyt. Jednak oznaki ożywienia gospodarczego na świecie, w tym spadająca inflacja, mogą sprawić, że w drugiej połowie 2023 r. nastąpi pewna poprawa sprzedaży.

„Pomimo spadku sprzedaży tabletów istnieją pewne powody do optymizmu, ponieważ coraz więcej producentów zwraca uwagę na ten rynek” — powiedział Jitesh Ubrani, kierownik ds. badań w IDC Mobile and Consumer Device Trackers – „Niedawna premiera OnePlus i nadchodzący model Google Pixel to wyraźne oznaki, że po stronie podaży jest apetyt. Ponowne wejście Google W ten obszar jest szczególnie interesujące, ponieważ może poprawić wrażenia z korzystania z tabletu z Androidem, jednocześnie czyniąc go integralną częścią częścią inteligentnego domu”.