IFS Connect 2023: „Kluczowe jest zrozumienie potrzeb użytkownika” – wskazuje Oliver Pilgerstorfer, CMO IFS
IFS Connect 2023 był wydarzeniem zdecydowanie większym niż poprzednia edycja. Ponieważ skandynawska firma działa na polskim rynku od lat, wydarzenie przygotowane przez zespół lokalny miało de facto znaczenie regionalne. Stąd obecność klientów, partnerów i dziennikarzy z kilku innych krajów, ale też większy udział czołowych postaci z globalnych struktur IFS. Jedną z osób obecnych na krakowskim wydarzeniu był Oliver Pilgerstorfer, CMO IFS.
Podczas tegorocznego IFS Connect miałem okazję by porozmawiać z czołowymi osobami w tej interesującej, skandynawskiej firmie. Obok krótkiej rozmowy z Elni Kullmer, prezeską regionu CEE & Nordics, a także ze znanym znakomicie czytelnikom IT Resellera Markiem Głazowskim, Prezesem Zarządu IFS Poland & IFS CEE, miałem okazję usiąść przed kamerą z globalnym szefem marketingu IFS. Oliver Pilgerstorfer wyjaśnia w naszej rozmowie m.in. podejście firmy do promowania swoich rozwiązań i siłę drzemiącą w modelu współpracy skierowanym na potrzeby klienta oraz o sile drzemiącej w UX:
„Kluczowe jest zrozumienie sposobów zachowania i potrzeb użytkownika. (…) Mamy proces, wedle którego widzimy punkty na całym obszarze „drogi użytkownika”, by zrozumieć jak radzimy sobie na różnych „bramach”, od pierwszego kontaktu, doświadczenia na etapie presales, przez sprzedaż, zrozumienie i dostarczenie projektu, uruchomienie” – wyjaśnił podejście IFS do pracy z klientem CMO firmy, Oliver Pilgerstorfer – „Robimy to by wiedzieć, co robimy niewłaściwie, gdzie możemy usprawnić swoje działanie. To bardzo ważny wkład w nasz proces decyzyjny.”
W rozmowie poruszamy także temat najważniejszych różnic między oprogramowaniem IFS, a wiodących rozwiązań konkurencji, ale także o znaczeniu zaufania w prowadzonym biznesie.