IKEA stawia na zdalne projektowanie wnętrz, ponieważ sztuczna inteligencja zmienia strategię sprzedaży 

IKEA szkoli pracowników call center, aby zostali doradcami ds. projektowania wnętrz, ponieważ szwedzki gigant meblowy zamierza oferować więcej usług w zakresie majsterkowania i ręcznych zapytań klientów do bota sztucznej inteligencji o nazwie Billie. 

Jak informuje Reuters, w kwietniu IKEA rozszerzyła swoje usługi projektowania wnętrz na Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone, po wcześniejszych uruchomieniach w niektórych częściach Europy, Australii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i innych krajach.

W Wielkiej Brytanii klienci płacą 25 funtów (31,44 USD) za 45-60-minutową rozmowę wideo z poradami dotyczącymi projektowania wnętrz i listę sugerowanych produktów, a 125 funtów za trzy konsultacje w zakresie projektowania przestrzeni do pracy, plan piętra i wizualizacje 3D.

Sprzedaż produktów i usług przez telefon lub wideo za pośrednictwem kanału zdalnego projektowania wnętrz firmy Ingka wyniosła 1,3 miliarda euro (1,40 miliarda dolarów) przychodów w roku finansowym 2022 firmy Ingka – 3,3% całości.

Ingka Group twierdzi, że od 2021 roku przeszkoliła 8500 pracowników call center jako doradców ds. projektowania wnętrz, podczas gdy Billie – uruchomiona w tym samym roku pod nazwą inspirowaną asortymentem regałów Billy IKEA – obsłużyła 47% zapytań klientów kierowanych do centrów telefonicznych w ciągu ostatnich dwóch lat.

„Jesteśmy zaangażowani w zwiększanie zatrudnialności współpracowników w Ingka poprzez uczenie się przez całe życie, rozwój i przekwalifikowanie, a także przyspieszenie tworzenia nowych miejsc pracy” – powiedziała Ulrika Biesert, globalny menedżer ds. kadr i kultury w Ingka Group. Zapytana, czy zwiększone wykorzystanie sztucznej inteligencji prawdopodobnie doprowadzi do zmniejszenia liczby pracowników w firmie, Biesert powiedziała: „To nie jest to, co teraz obserwujemy”.

Inwestycja w usługi cyfrowe o wartości 2 miliardów euro, kiedy to IKEA rozpoczyna ekspansję w Stanach Zjednoczonych, jest podobna do działań jej rywala, Wayfair, który w zeszłym miesiącu uruchomił „Digital Design Studio” – sklepowy kiosk, w którym kupujący mogą eksperymentować ze stylami mebli i układ w cyfrowym renderowaniu pomieszczenia.